Viime yönä oli Thomson TG789vn modeemini asetukset nollattu ilmeisesti firmware-päivityksen yhteydessä. Seurauksena WLAN ei toimi jos olet vaihtanut salasanasi ja lisäksi kaikki palomuuri yms. asetukset nollautuvat. Asetusten klikkailu uudelleen on itselläni noin tunnin operaatio, joka on pitänyt tehdä jo kertaalleen uudelleen.
Asiakaspalvelussa ei oltu tietoisia tästä ongelmasta, vaan yritettiin myydä Canal+ -kanavapakettia. Kiitos ei.
Voisiko päivitykset jatkossa tehdä niin, että käyttäjän asetukset eivät nollaannu? Luulisi, että modeemin valmistaja tarjoaa mahdollisuuden tehdä päivitykset ilman että käyttäjän asetukset poistetaan.
Edit: Ongelma on sama kuin täällä:
viewtopic.php?f=104&t=7803
- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Arkisto
- Kysy ja keskustele -palstan arkisto
- Thomson TG789vn asetukset nollattu
Thomson TG789vn asetukset nollattu
- December 11, 2014
- 13 kommenttia
- 18 katselukertaa
13 kommenttia
- Uusi jäsen
- November 16, 2011
vesinisa kirjoitti: Asetusten klikkailu uudelleen on itselläni noin tunnin operaatio, joka on pitänyt tehdä jo kertaalleen uudelleen.
Yleensä modeemeissa on mahdollisuus tallentaa käyttäjän asetukset kiintolevylle tms. Sieltä ne voi sitten ladata tarvittaessa, kuten firmware-päivityksien jälkeen. Luulisi modeemin hallintaohjelmasta tuon mahdollisuuden löytyvän.
A
- Anonymous
- November 16, 2011
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti: [quote="vesinisa":3tlhux4s] Asetusten klikkailu uudelleen on itselläni noin tunnin operaatio, joka on pitänyt tehdä jo kertaalleen uudelleen.
Yleensä modeemeissa on mahdollisuus tallentaa käyttäjän asetukset kiintolevylle tms. Sieltä ne voi sitten ladata tarvittaessa, kuten firmware-päivityksien jälkeen. Luulisi modeemin hallintaohjelmasta tuon mahdollisuuden löytyvän.[/quote:3tlhux4s]
Jos tässä modeemissa sellainen mahdollisuus on, en ole ainakaan löytänyt sitä..
- Uusi jäsen
- November 16, 2011
vesinisa kirjoitti: [quote="VanhaJaKiukkuinen":obzznwa8][quote="vesinisa":obzznwa8] Asetusten klikkailu uudelleen on itselläni noin tunnin operaatio, joka on pitänyt tehdä jo kertaalleen uudelleen.
Yleensä modeemeissa on mahdollisuus tallentaa käyttäjän asetukset kiintolevylle tms. Sieltä ne voi sitten ladata tarvittaessa, kuten firmware-päivityksien jälkeen. Luulisi modeemin hallintaohjelmasta tuon mahdollisuuden löytyvän.[/quote:obzznwa8]
Jos tässä modeemissa sellainen mahdollisuus on, en ole ainakaan löytänyt sitä..[/quote:obzznwa8]
Ota silmä käteen ja yritä uudestaan. Ohjekirjassa (verkosta silmäilty, en omista laitetta itse) on ainakin tällainen maininta:
Backing up your configuration
Proceed as follows:
1 Browse to the Thomson Gateway GUI.
2 On the Thomson Gateway menu, click Configuration.
3 In the Pick a task list, click Save or Restore Configuration.
4 Under Backup current configuration, click Backup Configuration Now.
5 The Thomson Gateway prompts you to save your backup file.
6 Save your file to a location of your choice.
Voit ryystää koko ohjekirjan vaikka Thomsonin sivuilta:
http://www.technicolorbroadbandpartner.com/search/search.php?keyword=TG789vn
A
- Anonymous
- November 16, 2011
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti: Ota silmä käteen ja yritä uudestaan. Ohjekirjassa (verkosta silmäilty, en omista laitetta itse) on ainakin tällainen maininta:
...
http://www.technicolorbroadbandpartner.com/search/search.php?keyword=TG789vn
Kiitos vastauksestasi. Valitettavasti ohjekirjan ohje ei auta kovin pitkälle. Tuossa vaiheessa missä pitäisi ottaa "Pick a task" listasta "Save or Restore Configuration" ainoat saatavilla olevat vaihtoehdot ovat:
-> Restart my Thomson Gateway
-> Reset my Thomson Gateway
Olisi pitänyt ehkä mainita että olen kalunnut jokaisen valikon läpi useamman kerran koska asetukset pitää 2-3 kk välein näpytellä uudelleen sisään, joten olisi varmaan osunut silmään jos tälläinen mahdollisuus olisi.
- Uusi jäsen
- November 17, 2011
vesinisa kirjoitti: Olisi pitänyt ehkä mainita että olen kalunnut jokaisen valikon läpi useamman kerran koska asetukset pitää 2-3 kk välein näpytellä uudelleen sisään, joten olisi varmaan osunut silmään jos tälläinen mahdollisuus olisi.
Sitten Sonera on teettänyt Thomsoniinsa oman riisutun firmwaren. Mikä on tämän logiikan takana? Ilmeisesti se, että käyttäjä pääsee vaikuttamaan mahdollisimman vähän laitteen toimintaan. Ikävä kyllä tätäkään ei ole ajateltu kovin loppuun asti.
Osanottoni turhasta ja turhauttavasta työstä. Viisastuin taas. Jos multicast joskus tulee minun alueelleni ja minun pitäisi ottaa Thomson vastaan Soneralta, niin kieltäydyn jyrkästi.
A
- Anonymous
- November 17, 2011
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti: [quote="vesinisa":zzy8m7y1]Olisi pitänyt ehkä mainita että olen kalunnut jokaisen valikon läpi useamman kerran koska asetukset pitää 2-3 kk välein näpytellä uudelleen sisään, joten olisi varmaan osunut silmään jos tälläinen mahdollisuus olisi.
Sitten Sonera on teettänyt Thomsoniinsa oman riisutun firmwaren. Mikä on tämän logiikan takana? Ilmeisesti se, että käyttäjä pääsee vaikuttamaan mahdollisimman vähän laitteen toimintaan. Ikävä kyllä tätäkään ei ole ajateltu kovin loppuun asti.
Osanottoni turhasta ja turhauttavasta työstä. Viisastuin taas. Jos multicast joskus tulee minun alueelleni ja minun pitäisi ottaa Thomson vastaan Soneralta, niin kieltäydyn jyrkästi.[/quote:zzy8m7y1]
Täytyy kyllä sanoa, että muuten ihan käypä modeemi/reititin tämä Thomson. Firmikseen on panostettu ihan tosissaan, ja vaikka tästä ehkä saa kuvan että se olisi hankalakäyttöinen, niin näin on vain siinä tapauksessa että jo kertaalleen lisättyjä asetuksia pitää olla jatkuvasti klikkailemassa uudelleen. Tässä Thomsonin modeemissa on mm. USB-portti, ja jos laitat siihen kiinni ulkoisen kovalevyn modeemi osaa ilmeisesti toimia lähiverkon tiedostopalvelimena!
Minulla oli aiemmin samassa liittymässä kiinalaisen paremmin Android-puhelimista tunnetun ZTE:n ZDSXL modeemi, mutta Koti-TV ei suostu toimimaan sen kanssa. Tämä modeemi ei ollu reititin lainkaan, vaikka siihen oli jotain säälittävää reititintoiminnallisuutta yritetty kyhätä mutta toteutus oli niin kehno (mm. katkoo TCP-yhteydet 30 sec välein jos ei liikennettä!) että modeemi oli parempi vain laittaa suosiolla "tyhmään" siltaavaan / kytkin tilaan. Tämähän ei tietenkään haittaa jos osaat itse säätää palomuurisi yms.
En sitten tiedä mikä logiikka Soneralla on ollut mennä muuttelemaan Thomsonin laadukasta firmistä, mutta lopputoteutusta ei ole selvästi mietitty ihan perille asti. Muuten liittymä (valokuitu-VDSL Helsingissä) on kyllä toiminut noin verkkopuolella kuin unelma! Nopeudet ovat juuri se mitä on luvattu (100/10), ja käyttökatkoset todella harvinaisia. Tästä pitää antaa Soneralle kokonaisuutena kehuja.
A
- Anonymous
- November 17, 2011
vesinisa kirjoitti: [quote="VanhaJaKiukkuinen":19ukaaty]Ota silmä käteen ja yritä uudestaan. Ohjekirjassa (verkosta silmäilty, en omista laitetta itse) on ainakin tällainen maininta:
...
http://www.technicolorbroadbandpartner.com/search/search.php?keyword=TG789vn
Kiitos vastauksestasi. Valitettavasti ohjekirjan ohje ei auta kovin pitkälle. Tuossa vaiheessa missä pitäisi ottaa "Pick a task" listasta "Save or Restore Configuration" ainoat saatavilla olevat vaihtoehdot ovat:
-> Restart my Thomson Gateway
-> Reset my Thomson Gateway
Olisi pitänyt ehkä mainita että olen kalunnut jokaisen valikon läpi useamman kerran koska asetukset pitää 2-3 kk välein näpytellä uudelleen sisään, joten olisi varmaan osunut silmään jos tälläinen mahdollisuus olisi.[/quote:19ukaaty]
Onkohan oikeassa ylälaidassa kohta "Configuration"? Ihmettelin itsekin jokin aika sitten, että asetuksia ei pääse muuttamaan, mutta sehän näyttääkin vain yhteenvedon käytössä olevista asetuksista. Jos ei selkene, voin kotiin päästyäni vilkaista uudelleen, miltä se hallintapaneeli näyttää ja ottaa vaikka screenshottia.
A
- Anonymous
- November 17, 2011
vesinisa kirjoitti:
En sitten tiedä mikä logiikka Soneralla on ollut mennä muuttelemaan Thomsonin laadukasta firmistä, mutta lopputoteutusta ei ole selvästi mietitty ihan perille asti. Muuten liittymä (valokuitu-VDSL Helsingissä) on kyllä toiminut noin verkkopuolella kuin unelma! Nopeudet ovat juuri se mitä on luvattu (100/10), ja käyttökatkoset todella harvinaisia. Tästä pitää antaa Soneralle kokonaisuutena kehuja.
Siksi että reititin on nimenomaan Soneran palvelureititin ja toimii KotiTV:n ehdoilla. Boksia on helpompi tukea, kun perheen pikku Juhapetteri ei mene aukomaan/sähläämään konffin kanssa niin solmuun ettei kotitv enään toimi ja asiakastuki ei tiedä että mitä kaikkea boksista on kytketty päälle ja pois.
A
- Anonymous
- November 28, 2011
Kyllä ottaa taas pannuun! Kolmannen kerran viikon aikana joudun naputtamaan kaikki porttiohjaukset uudelleen, mikä on vielä äärimmäisen inhottavaa tehdä tuon purkin käyttöliittymällä.
Purkkina siis tuo vihoviimeinen Thomson TG789vn, en todellakaan hyväksy vastausta että aina kun tulee päivityksiä (näköjään vielä melko usein) pitää itse tehdä manuaalista työtä uudelleen ja uudelleen jotta saa kodin muut vermeet toimimaan.
Purkkina siis tuo vihoviimeinen Thomson TG789vn, en todellakaan hyväksy vastausta että aina kun tulee päivityksiä (näköjään vielä melko usein) pitää itse tehdä manuaalista työtä uudelleen ja uudelleen jotta saa kodin muut vermeet toimimaan.
A
- Anonymous
- November 29, 2011
Em. Backup -ominaisuus on tulossa tuleviin päivityksiin (tarkka ajankohta ei ole vielä tiedossa), mutta tämänhetkisessä softaversiossa se ei valitettavasti ole vielä käytössä. Kirjoitin myös virheellisesti toisaalla että olisi mahdollista tallentaa omat asetustiedot toista kautta, mutta sain lisätietoja ja tämä ei sittenkään ole mahdollista. Pahoittelut siitä.
A
- Anonymous
- April 18, 2012
Eikö tätä ole vieläkään saatu kuntoon? Tänään meni hermot Soneraan tämän asian takia. Melkein tunti meni selvitellessä että missä vika, koneessa, client-bridge-laitteessa vai Soneralta tulleessa Thomson TG789vn:ssä kun netti ei toimi. Omassa työläppärissä netti toimi (siellä oli tallessa alkuperäiset Thomsonin asetukset) joten oletin ensin client bridgen tai siihen liitetyn koneen ongelmaa.
Kun Client Bridgessä ja siihen liitetyssä koneessa näytti kaikki olevan kunnossa, löytyi lopulta vika, eli Thomsonhan se oli yön aikana itsestään resetoinut asetukset. Sen perusteella aloin etsiä netistä tietoa että missä vika kun Thomson TG789vn kadottaa oudosti asetukset ja löysin asiasta keskustelua täältä Soneran keskustelupalstalta, ongelma on näemmä ollut laitteessa pitemmän aikaa.
Pistäkääpä siellä Soneralla asia kuntoon tai saatte aika paljon tyytymättömiä asiakkaita. Olisi hyvä saada:
1) asiakastiedoissa olevaan sähköpostiin ilmoitusta tulossa olevasta firmiksen päivityksestä
2) Thomsoniin asetusten tallentaminen jotta ne voi palauttaa tiedostosta firmiksen päivittymisen ja thomsonin resetoitumisen jälkeen.
Onneksi minulla oli vain kotiverkon wlan-asetukset jotka jouduin säätämään käsin sinne takaisin.
Eniten aikaa kului siihen että en arvannut alkaa etsiä vikaa ensimmäiseksi laitteesta joka on ollut koko ajan virta päällä. Kun Client bridgestä oli yön ajan virrat pois niin oletin ensin että se olisi jostain syystä tällä kertaa hävittänyt asetukset (mitä se ei ole vielä kertaakaan kyllä tehnyt vaikka yleensä sammutan siitä virrat yön ajaksi).
Olisi hyvä tietää etukäteen asiasta, jos tuon Thompsonin asetuksia joutuu (useastikin?) aamukiireessä säätämään kuntoon. Tänään olisi ollut kiire työpaikalle ja kun puoliso tekee töitä kotona niin netti oli pakko jäädä laittamaan kuntoon.
Kuinka usein noita päivityksiä tulee?
Kun Client Bridgessä ja siihen liitetyssä koneessa näytti kaikki olevan kunnossa, löytyi lopulta vika, eli Thomsonhan se oli yön aikana itsestään resetoinut asetukset. Sen perusteella aloin etsiä netistä tietoa että missä vika kun Thomson TG789vn kadottaa oudosti asetukset ja löysin asiasta keskustelua täältä Soneran keskustelupalstalta, ongelma on näemmä ollut laitteessa pitemmän aikaa.
Pistäkääpä siellä Soneralla asia kuntoon tai saatte aika paljon tyytymättömiä asiakkaita. Olisi hyvä saada:
1) asiakastiedoissa olevaan sähköpostiin ilmoitusta tulossa olevasta firmiksen päivityksestä
2) Thomsoniin asetusten tallentaminen jotta ne voi palauttaa tiedostosta firmiksen päivittymisen ja thomsonin resetoitumisen jälkeen.
Onneksi minulla oli vain kotiverkon wlan-asetukset jotka jouduin säätämään käsin sinne takaisin.
Eniten aikaa kului siihen että en arvannut alkaa etsiä vikaa ensimmäiseksi laitteesta joka on ollut koko ajan virta päällä. Kun Client bridgestä oli yön ajan virrat pois niin oletin ensin että se olisi jostain syystä tällä kertaa hävittänyt asetukset (mitä se ei ole vielä kertaakaan kyllä tehnyt vaikka yleensä sammutan siitä virrat yön ajaksi).
Olisi hyvä tietää etukäteen asiasta, jos tuon Thompsonin asetuksia joutuu (useastikin?) aamukiireessä säätämään kuntoon. Tänään olisi ollut kiire työpaikalle ja kun puoliso tekee töitä kotona niin netti oli pakko jäädä laittamaan kuntoon.
Kuinka usein noita päivityksiä tulee?
A
- Anonymous
- June 5, 2012
Ilmeisesti päivittyi viime yönä omaankin Thomsoniin 8.8.B.A -versio. En ole varma, mutta ainakin kaikki asetukset lähiverkon nimestä lähtien ovat nollautuneet. Thomson TG789vn on ollut käytössä kolme viikkoa ja en harmikseni muista mikä versio reitittimessä oli tuolla aikajaksolla.
Nyt kun olen asetuksia laittanut taas kuntoon, en jostain syystä saa PS3:lle NAT 2:sta. Tarvittavat portit on aukaistu ja silti yhteystesti antaa NAT 3:n. Ennen nollautumista PS3:lle sai NAT 2:n tälläkin reitittimellä ja aikaisemmalla TG784:lla. Mikä tässä on, onko reitittimeen tullut jotain uutta mikä estää tuon?
Tätäkö tämä tulee olemaan Thomson TG789vn:n kanssa?
Nyt kun olen asetuksia laittanut taas kuntoon, en jostain syystä saa PS3:lle NAT 2:sta. Tarvittavat portit on aukaistu ja silti yhteystesti antaa NAT 3:n. Ennen nollautumista PS3:lle sai NAT 2:n tälläkin reitittimellä ja aikaisemmalla TG784:lla. Mikä tässä on, onko reitittimeen tullut jotain uutta mikä estää tuon?
Tätäkö tämä tulee olemaan Thomson TG789vn:n kanssa?
A
- Anonymous
- August 28, 2012
Jälleen viime yönä oli ilmeisesti taas päivitelty ja nollailtu asetuksia. Voisikohan tämän asian saada hiljalleen kuntoon?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK