Skip to main content

Thomson TG789vn jakamolla varustetussa ADSL-kohteessa

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 4 katselukertaa

Hei!

Kuinka kyseinen palvelureititin kytketään kerrostalokohteessa, jossa on alakerroksessa talon ATK-jakamo. Täältä tulee huoneistojakamoon kaksi nousukaapelia (oikea täytyy varmaan arpoa). Kytketäänkö tämä kaapeli reitittimen ADSL-liittimeen vai WAN-liittimeen. Taloon tulee DNA:n taloyhtiönetti, mutta ei siis Soneraa. Kytketäänkö reitin WAN-porttiin vain silloin, kun talossa on Soneran taloyhtiönetti ja muutoin ADSL-liittimeen?

1 kommentti

  • June 11, 2012
Hei Isba

Thomson kytketään liittymätyypin mukaan. Eli mikäli sinulle on tulossa ADSL/VDSL yhteys, niin tuolloin puhelinkaapeli kytketään jakamosta, datapistokkeesta Thomsonin DSL pistokkeeseen. Mikäli sinulle tulee Soneran ethernet yhteys, niin ethernet kaapeli kytketään datapistokkeesta Thomsonin WAN porttiin.

Sinun tapauksessasi kytke puhelinkaapeli jakamosta Thomsonin DSL porttiin.