Skip to main content

Thomson TG789vn palomuuri

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Tämän pakkovaihdetun Thomson TG789vn-modeemin palomuuri näyttää päästävän pingit läpi Internetistä. Miksi? Saako sen estettyä jotenkin ja jos, niin miten? Aiempi Zyxelin modeemi ei päästänyt.

Palomuuriasetuksena on Standard (Use this Security Level to allow all outgoing connections and block all incoming traffic. Game and Application sharing is allowed by the firewall.)

Muuten olin kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka kaikki toimi kotiverkossa kerralla modeemin vaihdon jälkeen. Ei tarvinut konffata mitään.

5 kommenttia

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • April 12, 2011
Niin notta miksi?

  • April 14, 2011
Modeemin WAN-puoli siis vastaa pingaukseen. En tiedä miksi se tekee niin. Osa modeemeista vastaa pingiin, osa ei.

  • April 18, 2011
Se johtuu siitä että sonera lyö oman Firmwiren noihin boxeihin ja ja poistaa rastin väärästä paikasta jolloin se vastaa kaikkien hakkereiden pingeihin se boxi, kysyin itse valmistajalta asiaa ja ne vastasi että tehdasasetuksilla boxi ei vastaa pingeihin (icmp echo) mutta soneran mielestä se näköjään tarvii olla kaikkien hakkereiden tavotettavissa.... http://www.technicolorbroadbandpartner. ... =186&seg=7 Tai sitten se on tarpeellinen http://fi.wikipedia.org/wiki/Ping

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • April 19, 2011
Joo kyllähän Sonerankin pitäisi tietää, että mitä vähemmän kenenkin laitteista näkyy Interwebbiin, sen parempi/turvallisemi. Siksi justiin ihmetyttää tämä pingin läpitulo, vaikkakin vain modeemille asti. Ei kenenkään tarvi tietää että mun kulloisessakin IP:ssä on ADSL modeemi.

  • April 21, 2011
Joo mua riepoo sama asia mut minkäs teet kun sonera on estäny noiden boxien säädöt tolla omalla firmiksellä.
Entisessä telewelissä ei ollu ainuttakaan tunkeutumis yritystä kun esti Pingin, mutta kun käyt kattoo ton thombsonin hallinnassa /toolbox/Intrusion Detection niin mulla tulee päivässä tuhansii yrityksii...