Skip to main content

Thomson TG789vn puhelinpistoke

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 27 katselukertaa

Terve.

Vanha Motorola vaihtuu nyt uuteen thomsonin modeemiin.
Thomsin modeemissa modeemin puhelinpistokkeeseen kytkemiseksi mukana tuli Cat5e-piuha RJ11-liittimellä (puhelinpiuha). Entinen modeemi kytkettiin vanhanaikaisella puhelinpiuhalla.

Onko Cat5e:n käyttäminen pakollista ts. toimiiko uusi modeemi normaalilla puhelinpiuhalla puhelinpistokkeeseen, vai vaatiiko kotitv tuon cat5e-kytkennän?

Vanha johto menee listojen alla, joten haluaisin tietää voinko käyttää puhelinjohtoa, ennenkuin ryhdyn vanhaa piuhaa repimään pois...

2 kommenttia

  • September 13, 2012
Jaahas, näköjään tullut sekoiltua sanoissa viime yönä. Eli yritän mahdollisimman yksinkertaisesti:
Vanhassa telewell-modeemissa modeemi kytkettiin puhelinlinjaan normaalilla puhelinpiuhalla rj11-liittimellä (pieni liitin).

Nyt uudessa Thomsonissa tuli mukana cat5e-piuha tätä hommaa varten (pienillä liittimillä).

Onko näillä jotain eroa kytkettäessä modeemi puhelinlinjaan? Voinko käyttää vanhaa puhelinjohtoa. Netti näyttää ainakin sillälailla toimivan hyvin ja kotiTV myös, mutta vaikuttaako se mitenkään mihinkään?

  • September 13, 2012
Hei Xheksix,

Niin kauan kun yhteys toimii hyvin vanhalla puhelinpiuhalla, niin en näkisi tarvetta vaihtamiselle.

Kannattaa kuitenkin huomioda, että pitkällä puhelinpiuhalla voi alkaa esiintymään häiriöitä, pätkimistä tai hidastelua. Jos häiriöitä alkaa esiintymään, niin siinä vaiheessa puhelinpiuha kannattaa vaihtaa.