Otsikossa vikakuvaus. Kyseessä taloyhtiön valokuitu 100/10 joten DSL yhteys ei ole käytössä vaan menee WAN portin kautta Cat5 kaapeloinnilla suoraan talojakamoon.
Reititin sammuu ja käynnistyy uudestaan ilmeisesti vähintään kerran päivässä, joskus useamminkin. Yhteys kyllä palautuu kunhan reititin saa itsensä bootattua, mutta esimerkiksi leffan katsomiseen tulee tällöin harmillinen ylimääräinen tauko ja myöskään digiboksi ei tästä pidä, vaan tallennuksen joutuu sitten aloittamaan alusta ja kelaamaan kohtaan jossa Thomson "naksahti".
Tämä Thomsonin itseboottaus ei havaintojeni mukaan tapahdu mihinkään tiettyyn kellonaikaan vaan täysin satunnaisesti, tiheimmillään jopa 30-60 minuutin välein, ja toisinaan ei kertaakaan koko iltana.
Firmware versioni on 8.8.B.3 enkä tiedä onko se uusi tai vanha mutta sitä ei ilmeisesti pysty itse päivittämään? Päivitetty firmware voisi ratkaista mysteerin. Voisiko tuon firmwaren päivityksen saada jotenkin automaattiseksi?
Muuten laite on kyllä ihan toimiva ja ehkä suottakin parjattu. Itsekin kyllä mieluusti haluaisin mahdollisuuden "tehokäyttäjänä" säätää ja räplätä laitteen asetuksia syvemminkin mutta ymmärrän kyllä että kun kyse on kuluttajille suunnatusta Viihde-paketin palvelukokonaisuudesta, on joitakin ominaisuuksia pitänyt siirtää pois tavan talliaisten sorkittavista..
Muutoin olen suht tyytyväinen palveluun. Kilpailijan vastaavaa tuotetta kokeilleena Sonera Viihde toimii pikkuvioistaan huolimatta ainakin kertaluokkaa korkeammalla tasolla.
Sivu 1 / 1
Hei Fleming,
Laitoin ohjelmistonpäivityksestä pyyntöä eteenpäin. Ohjelmisto on melko vanha jo. Ohjelmiston päivitys pitäisi viimeistään huomiseen mennessä olla valmis.
Päivityksiä ajetaan ajoittain massana, mutta ne eivät aina välttämättä kaikkien kohdalla onnistu. Joskus palvelureititin pitää esim. resetoida jotta laite saa tuon päivityksen läpi. Joten kannattaa varmuuden vuoksi tuo resetointi tehdä vielä jos päivitystä ei tänään illalla ole vielä tullut.
Laitoin ohjelmistonpäivityksestä pyyntöä eteenpäin. Ohjelmisto on melko vanha jo. Ohjelmiston päivitys pitäisi viimeistään huomiseen mennessä olla valmis.
Päivityksiä ajetaan ajoittain massana, mutta ne eivät aina välttämättä kaikkien kohdalla onnistu. Joskus palvelureititin pitää esim. resetoida jotta laite saa tuon päivityksen läpi. Joten kannattaa varmuuden vuoksi tuo resetointi tehdä vielä jos päivitystä ei tänään illalla ole vielä tullut.
Edelleen sama ongelma. Ja reitittimen firmware ei ole päivittynyt. Tehdasresetti tehty. Kysymysmerkki tähän kohtaan...
Hei Fleming,
Kokeilimme laittaa päivityksen uudelleen ja nyt näyttäisi päivitys menneen läpi.
Kokeilimme laittaa päivityksen uudelleen ja nyt näyttäisi päivitys menneen läpi.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.