Hei,
Vietettiin tässä rauhassa ensimmäistä hiihtolomapäivää ja yllätys yllätys sen keskeytti soneran pelleily.
Yht-äkkiä alkoi koti-tv pätkimään. Modeemien yms. resetoinnin jälkeen ei myöskään internet toiminut. Päättelin että vika on varmaan jossain muualla kuin meidän vehkeissä joten aloinpa sitten katsomaan leffaa kotiverkon yli striimaten XBMC:llä.
No yllätys yllätys ei toimi mikään. Hetken tutkittuani huomasin että Thomsoniin on tullut uusi firmis ja KAIKKI kotiverkon asetukset wlania myöten ON NOLLAUTUNUT!
Siis mitä ihmettä te siellä ajattelette? Voisiko joku laittaa HIEMAN PALAUTETTA TÄÄLTÄ ETEENPÄIN ETTÄ TÄMMÖINEN P**** EI VETELE! Ei siellä sonerallakaan oikeasti voida olla niin tyhmiä että luullaan että on OK nollata mitään etukäteen tai jälkikäteen ilmoittamatta kaikki asiakkaan työllä ja tuskalla tekemät asetukset. Varsinkin kun olette tahallisesti rampauttanut tuon Thomsonin niin että asetukssta ei voi ottaa backuppi (MIKSI??).
Vähintä mitä voisitte nyt tehdä on että kertoisitte mitä uusia ominaisuuksia ja korjauksia tämä uusi firmis (10.4.0.O) tuo mukanaan?
Onko Thomsoniin surullisenkuuluisa Airplay-ongelma korjattu?
Onko jotain jumimisongelmia korjattu?
P**** päivän jatkoa täältä sinne Soneran Thomson tiimiin täältä.
Sivu 1 / 1
Hei Thomson_fanipoika,
Pahoittelemme päivityksen aiheuttamaa vaivaa. Ymmärrän harmituksesi täysin. Palautetta tuosta asetusten varmuuskopioinnista on kyllä laitettu eteenpäin ja sellainen on toivottavasti tulossa.
10.4.0.O ohjelmiston pitäisi tuoda korjausta juuri tuohon airplay ongelmaan.
Pahoittelemme päivityksen aiheuttamaa vaivaa. Ymmärrän harmituksesi täysin. Palautetta tuosta asetusten varmuuskopioinnista on kyllä laitettu eteenpäin ja sellainen on toivottavasti tulossa.
10.4.0.O ohjelmiston pitäisi tuoda korjausta juuri tuohon airplay ongelmaan.
Ja taas sama homma. Soneran toimesta oli Thomson päivitetty ja taas oli asetukset nollaantuneet. Tästä syystä eilinen elokuvailta tyttöystävän kanssa muuttuikin mukavasti kotiverkon toimimattomuuden syyn etsimiseksi. Voitte varmasti arvata kuinka meillä koko perhe arvostaa taas vaihteeksi teidän käsittämätöntä toimintaa!
Noin tunnin tukimisen jälkeen huomasin että myös WLAN SSID oli nollautunut oletusarvoon ja tästä sitten huomasinkin että kaikki muutkin asetukset oli nollaantunut. Kaikkien asetusten uudelleen tekemisen jälkeen olikin kello jo sen verran paljon että leffa jäi katsomatta ja *ittuntuneena painelin pehkuihin.
Voitte varmasti tuosta edellisestä viestistäni jo päätelllä kuinka armottomasti tämä teidän toihu MUA *ITUTTAA!??
Tuon yhden kerran vielä juuri ja juuri ymmärrän ja pistetään se nyt vaikka vahingon piikkiin mutta tämä toinen kerta osoittaa selvästi että Soneralla ei kunnioiteta asiakasta paskan vertaa vaan surutta nollaillaan bokseja tuon tuostakin ja jätetään asiasta murehtiminen asiakkaan huoleksi. Ei edes vaivauduta tästä esimerkiksi tekstiviestillä ilmoittamaan vaikka ihan varmasti tiedetään että se asiakkaille aiheuttaa harmaita hiuksia. No varmasti kivasti tulee maksullisiin tukipuhelimiin lisäminuutteja tällä toiminnalla...
Ja aikaahan tuosta edellisestä kerrasta on yli puoli vuotta että luulisi teidän tuossa ajassa saaneen jo viilattua asetusten palautuksen tai sen varmuuskopiointimahdollisuuden kuntoon.
Sen verran monta tuntia olen tehnyt töitä tuon teidän sähellyksen takia että haluan että nyt otatte minuun yhteyttä hyvityksen muodossa. Sovitaan vaikka 3 tuntia (todellisuudessa enemmän) on kulunut minulla aikaa eli 180 minuuttia ja käytetään vaikka Helpson hinnastoa hinnoitteluun eli 180*1.99 euroa = 358.2 euroa pois tulevista kuukausimaksuista. Sopiiko?
Noin tunnin tukimisen jälkeen huomasin että myös WLAN SSID oli nollautunut oletusarvoon ja tästä sitten huomasinkin että kaikki muutkin asetukset oli nollaantunut. Kaikkien asetusten uudelleen tekemisen jälkeen olikin kello jo sen verran paljon että leffa jäi katsomatta ja *ittuntuneena painelin pehkuihin.
Voitte varmasti tuosta edellisestä viestistäni jo päätelllä kuinka armottomasti tämä teidän toihu MUA *ITUTTAA!??
Tuon yhden kerran vielä juuri ja juuri ymmärrän ja pistetään se nyt vaikka vahingon piikkiin mutta tämä toinen kerta osoittaa selvästi että Soneralla ei kunnioiteta asiakasta paskan vertaa vaan surutta nollaillaan bokseja tuon tuostakin ja jätetään asiasta murehtiminen asiakkaan huoleksi. Ei edes vaivauduta tästä esimerkiksi tekstiviestillä ilmoittamaan vaikka ihan varmasti tiedetään että se asiakkaille aiheuttaa harmaita hiuksia. No varmasti kivasti tulee maksullisiin tukipuhelimiin lisäminuutteja tällä toiminnalla...
Ja aikaahan tuosta edellisestä kerrasta on yli puoli vuotta että luulisi teidän tuossa ajassa saaneen jo viilattua asetusten palautuksen tai sen varmuuskopiointimahdollisuuden kuntoon.
Sen verran monta tuntia olen tehnyt töitä tuon teidän sähellyksen takia että haluan että nyt otatte minuun yhteyttä hyvityksen muodossa. Sovitaan vaikka 3 tuntia (todellisuudessa enemmän) on kulunut minulla aikaa eli 180 minuuttia ja käytetään vaikka Helpson hinnastoa hinnoitteluun eli 180*1.99 euroa = 358.2 euroa pois tulevista kuukausimaksuista. Sopiiko?
thomson_fanipoika kirjoitti: Ja taas sama homma. Soneran toimesta oli Thomson päivitetty ja taas oli asetukset nollaantuneet.
Heitä Thomson mäkeen (palauta Soneralle, sehän on heidän omaisuuttaan) ja hanki Telewellin uusin reititin. Ominaisuudet hakkaavat Thomsonin 6-0 ja telkkukin näkyy mainiosti. Paras puoli lienee kuitenkin se, ettei Sonera pääse modeemia resetoimaan, eikä tekemään sille yhtikäs mitään.
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti: [quote="thomson_fanipoika":2oau4d86]Ja taas sama homma. Soneran toimesta oli Thomson päivitetty ja taas oli asetukset nollaantuneet.
Heitä Thomson mäkeen (palauta Soneralle, sehän on heidän omaisuuttaan) ja hanki Telewellin uusin reititin. Ominaisuudet hakkaavat Thomsonin 6-0 ja telkkukin näkyy mainiosti. Paras puoli lienee kuitenkin se, ettei Sonera pääse modeemia resetoimaan, eikä tekemään sille yhtikäs mitään.[/quote:2oau4d86]
Jahas, näkyykö telkku (Sonera Koti-TV) myös näissä "valokuitu" talouksissa vai vain ADSL yhteydellä tuolla Telewellin modeemilla? Onko tuosta lisätietoa jossain?
Mulla on ollut Zyxel modeemina ja tuo Thomson sen perässä sillatussa portissa vain koti-tv:tä varten. Otinpa viikonloppuna tuon Thomsoniin taas modeemiksi ja helvetinmoiset ongelmat alkoi taas. WLAN on hidas ja droppaa paketteja jos internetistä tulee kaistan täydeltä tavaraa. Myös LAN yhteydet WLAN:n yli katkeilee tässä tapauksessa. Itse langaton yhteys pysyy pystyssä kyllä mutta socketit kahden kotiverkon PC:n välillä katkeilee jos toinen on WLAN:ssa kiinni. Aivan käyttökelvoton vehje on Thomson edelleen siis päivityksistä huolimatta.
edit: typoja
thomson_fanipoika kirjoitti: [quote="VanhaJaKiukkuinen":ndb8afcj][quote="thomson_fanipoika":ndb8afcj]Ja taas sama homma. Soneran toimesta oli Thomson päivitetty ja taas oli asetukset nollaantuneet.
Heitä Thomson mäkeen (palauta Soneralle, sehän on heidän omaisuuttaan) ja hanki Telewellin uusin reititin. Ominaisuudet hakkaavat Thomsonin 6-0 ja telkkukin näkyy mainiosti. Paras puoli lienee kuitenkin se, ettei Sonera pääse modeemia resetoimaan, eikä tekemään sille yhtikäs mitään.[/quote:ndb8afcj]
Jahas, näkyykö telkku (Sonera Koti-TV) myös näissä "valokuitu" talouksissa vai vain ADSL yhteydellä tuolla Telewellin modeemilla? Onko tuosta lisätietoa jossain?
edit: typoja[/quote:ndb8afcj]
https://www.telewell.fi/fi/tuote/adsl-t ... -myynnissa
Tuo malli soveltuu sekä vdsl että adsl -yhteyksiin. Tarkemmat tiedot saa tietysti kyseiseltä firmalta. Itse olen erinomaisen tyytyväinen tuohon Telewellin reitittimeen.
Soneran yhteydenottoa ja hyvitystä täällä edelleen odotellaan.
thomson_fanipoika kirjoitti: Soneran yhteydenottoa ja hyvitystä täällä edelleen odotellaan.
Suositan, ettet pidättele hengitystäsi odotellessasi...
;-)
Hei thomson_fanipoika,
Ikävä kuulla että olet joutunut asetuksia laittamaan uudelleen ohjelmistonpäivityksen seurauksena.
Olet aiemmin tiedustellut Airplay ongelmaan liittyen korjauksesta ja uudessa ohjelmistossa pitäisi olla siihen parannusta.
Ikävä kuulla että olet joutunut asetuksia laittamaan uudelleen ohjelmistonpäivityksen seurauksena.
Olet aiemmin tiedustellut Airplay ongelmaan liittyen korjauksesta ja uudessa ohjelmistossa pitäisi olla siihen parannusta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.