Skip to main content

Thomsonin modeemi rikki?

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Mulla on netistä ollut nyt vajaan viikon vikailmoitus käsittelyssä. Mutta nyt olen aika varma että modeemi on rikki. Kun käynnistän modeemin, palaa modeemissa kaikki valot eikä yksikään tietokone tai puhelin yhdistä siihen johdolla eikä langattomana.
Olen käynnistänyt ja vaihtanut johdot varmaan 50 kertaa. Olen koittanut myös resetoida modeemin mutta ei tapahdu mitään, palaa vain kaikki valot, muuten ihan "kuollut".
Joten melko selvästi on modeemi rikki. Voiko sen käydä vaihtamassa vaikka sonera myymälässä? Turha siellä on asentajien ihmetellä jos modeemi rikki.

4 kommenttia

  • May 26, 2013
Jaa nyt meni yhtäkkiä päälle taas. No vuorokauden verran palo kaikki valot koko ajan eikä mikään auttanut. Nyt taas toistaiseksi toimii... Mielelläni kuitenkin vaihtaisin modeemin koska vaikuttaa että jotain häikkää olisi...

  • May 27, 2013
Hei Redmeat,

Thomsonin tapauksessa modeemin vaihtaminen onnistuu vikapalvelun kautta, mikäli laitteessa on vikaa. Mikäli kuitenkin tuo yhteys nyt toimii normaalisti niin vika on todennäköisimmin ollut jossakin muualla. Tarvittaessa kuitenkin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.

Lähtikö yhteys toimimaan kun käynnistit modeemin uudelleen vai muuten vain sattumalta?

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • May 29, 2013
Siis minullahan on vikailmoitus ollut pari viikkoa vetämässä. Kerran sain viestin että asia on käsitelty. Eipä auttanut joten lähetin sen "häiriö" viestin että jatkavat fiksaamista. Mutta taas katkeilee monta kertaa päivässä ja pahimmillaan ei toimi netti koko päivänä. Itse epäilen tuota modeemia mutta en halua odottaa/maksaa asentajaa sen takia joten saako vikailmoituksesta tilattua modeemin jollain konstilla vai onko ainoa vaihtoehto vain odottaa että vikailmoitus menee asentajalle ja maksaa se kallis asentaja maksu? Saa meinaa modeemeja paljonkin alle 100e...

Tosiaan eilenkin taas netti katkesi. Katsoin modeemia ja siinä paloi kaikki valot. Käynnistin noin 10-20 kertaa modeemin uudestaan ja aina siinä paloi valot eikä tietokone näyttänyt edes että olisi kaapeli kytkettynä modeemiin. Aika selkeä modeemivika.
Aamulla paloi kyllä vain power valo ja lähti taas toimimaan kun käynnistin uusiksi.
Mutta jos tietokone ei edes näytä ethernet kaapelia kytketyksi koko ******** päivänä niin kyllä siinä modeemissa häikkää on.

  • May 29, 2013
Hei Redmeat,

Vikailmoituksesi olikin jo otettu uudelleen käsittelyyn. Laitoin vikailmoituksellesi lisätietoa tuosta modeemin ongelmasta.