Skip to main content
Näkeekö jostain esim. omilta sivuilta, paljonko osamaksulla ostetusta läppäristä on vielä maksamatta, jos haluaa maksaa koko loppusumman pois?

Toinen kysymys, saako omilta sivuilta tai jostain tulostettua koneen takuulapun, ostokuitin tms, kun on muuton yhteydessä näköjään hukkunut ja pitäisi kone lähettää huoltoon.
1) Valitettavasti jäljellä olevaa kokonaissummaa ei näe Omien Sivujen kautta. Tästä on laitettu palautetta myös eteenpäin, jotta kyseinen ominaisuus saataisiin jossain vaiheessa lisättyä. Summa on kuitenkin tarkistettavissa Asiakaspalvelumme kautta.

2) Jos takuukuitti on hukkunut, voimme lähettää sinulle uuden sähköpostitse tai kirjeitse. Asiasta kannattaa olla yhteydessä Asiakaspalveluumme.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Itse tilasin teho PC:n viime toukokuussa. En saanut minkäänlaista kuittia enkä takuulappua.
Lisäksi ennen kun pääsin edes tietokonetta käyttämään, se lähti pariksi viikoksi Fujitsu Siemensin huoltoon. Että näin.
Ja nyt, kuten muussakin viestiketjussa näkee, ostin itselleni uuden pöytäkoneen. Tämä toukokuussa ostamani oli pojalleni, niin tässä eilen tulleessa koneessa ei ollut senkään vertaa materiaalia. Ei käyttöopasta sen enempää kuin kuittejakaan.
Miksi näitä pitää kaikkia erikseen pyytää ? Nehän kuuluvat hyvän kaupan perusasioihin.
Soneralla on kyllä näissäkin asioissa laiskanläksyjä suorittamatta.
Laitepaketit tulevat varastoomme suoraan valmistajalta/maahantuojalta. Voimme toki viedä palautetta valmistajan suuntaan asiasta, mutta puuttuvista materiaaleista kannattaa ottaa yhteyttä valmistajan tukeen.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Minä olen käynyt Fujitsun kanssa kolmen päivän aikana sähköpostineuvottelua asioista.
He taas sanoivat että mm. kuittiasioissa minun pitää kääntyä Soneran eli jälleenmyyjän puoleen. Ja yleensähän nämä kuitit tulevatkin myyjältä - ei tuotteen maahantuojalta tai valmistajalta.

Tämä on taas sitä pallonheittelyä suuntaan ja taas takaisin. kukaan ei ota vastuuta mistään.
Sonera PC -laitteiden takuukuittina toimii laitepaketin mukana oleva lähetyslista laitteista. Tarvittaessa tästä lähetteestä voidaan toimittaa kopio asiakaspalvelumme välityksellä, jos tarvitsisit lähetteen uudelleen.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Lähes kaikki valmistajat ovat luopuneet painettujen manuaalinen, yms. paperien käyttämisestä. Kaikki käyttöohjeet ovat sähköisessä muodossa kovalevyllä, pdf:nä tms.
Samoin palautus / recovery levyjä ei enää toimiteta, vaan käyttäjän tulee itse "polttaa" palautuslevykkeet. Tai vastaavasti kovalevyllä on palautus-osio, jota ei käyttäjä itse voi poistaa. Sieltä voi palauttaa koneen vastaavaan tilaan kuin tehtaalta lähtiessä.
Sain kuitenkin käyttöohjeet, kun otin yhteyttä Fujitsuun. ja puuttuvan virtajohdonkin. Nämä kuitenkin kolmen päivän takkuamisen jälkeen.

edellisen keväällä ostamani koneen mukana tuli käyttöohjeet mutta ei käyttiksen levykettä. Tässä koneessa tuli käyttiksen levyke mukana. mutta ajurilevy piti itse polttaa.

edellisessä koneessa tuli ilmoitus, mikä kehoitti suorittamaan käyttiksen levyn polton. ja se tietty tehtiin.
Tässä koneessa tietty tuota ilmoitusta ei tullut, koska laitteen mukana oli tuo levy mukana.

käytäntö on siis moneen kertaan muuttunut ja ne on erilaisia ihan riippuen koneen mallista ja merkistä.
Jatkan vanhaa ketjua.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Valitettavasti jäljellä olevaa kokonaissummaa ei näe Omien Sivujen kautta. Tästä on laitettu palautetta myös eteenpäin, jotta kyseinen ominaisuus saataisiin jossain vaiheessa lisättyä. Summa on kuitenkin tarkistettavissa Asiakaspalvelumme kautta.

Koska mahtaa näkyä laitteiden jäljellä oleva summa Omilla sivuilla? (Vuosi mennyt jo!)

Ja miten menettelen, jos esim. haluan tuplata osamaksulla ostetun läppärin kuukausimaksun tai maksaa sen kerralla tai kahdella pois?
SaZa kirjoitti:

Koska mahtaa näkyä laitteiden jäljellä oleva summa Omilla sivuilla? (Vuosi mennyt jo!)

Ja miten menettelen, jos esim. haluan tuplata osamaksulla ostetun läppärin kuukausimaksun tai maksaa sen kerralla tai kahdella pois?


Laitteiden jäljellä olevien kuukausierien määrää tai summaa ei ole vielä tällä hetkellä mahdollista nähdä, esimerkiksi Omien Sivujemme kautta. Välitin toiminnallisuudesta antamaasi palautetetta eteepäin.

Koska tietokoneita on mahdollista ostaa meiltä eri tilauskanavien kautta, laitteen laskutuksesta voi vastata joko asiakaspalvelumme 0200 17000 (mpm/pvm) tai laitekauppamme laskutuksen asiakaspalvelu.

Yleispätevä ohje on, että jos haluat selvittää laitteesi jäljellä olevien kuukausimaksujen summan tai tiedustella laitteen jäljellä olevien kuukausimaksujen maksamisesta esimerkiksi kertamaksulla, kannattaa olla yhteydessä siihen laskutuksen numeroon, joka on kerrottu kyseisen laitteen laskulla.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa