Skip to main content
Tilasin internetyhteyden 24/1M 7.9. Tänään laitteet toimitettiin työpaikalleni ja yllätyksekseni kotona laitteet asennettuani huomasin että linja on auki. Joten kysymykseni kuuluu että sisältääkö tämä 'asennus' mitään muuta kuin sen että asentaja mittaa seinästäni linjan? Mikäli asia on näin voitaisiinko tämä asennus peruuttaa, joten teidän päässä säästyttäisi kustannuksilta ja itse voisin mahdollisesti saavuttaa esimerkiksi toimenpidettä nähden kohtuullisen korvauksen (vähennyksen) ensimmäisessä laskussani?

Yhteystietojani en viitsi julkisesti ilmoittaa taikka laajakaistan liittymänumeroa. Seuraan kyllä tätä ketjua jos jatkoyhteyden ottoon esim. puhelimitse on tarvetta.

Viimeisenä haluaisin saada tietoa myyntipalvelunumeron (0800 133133) laskutuksesta. Tiistaina tuli juteltua teidän erittäin mukavan naispuolisen asiakaspalvelijan kanssa 'pieni' tovi, nimittäin 25 minuuttia. Eipähän tarvitse sitten seuraavaa puhelinlaskua ihmetellä kun saan tiedon mitä puhelu mahtoi maksaa.
Jos tietyt ehdot täyttyvät, voidaan Sonera ADSL-yhteys asentaa jopa tilauksesta seuraavana päivänä. Pika-asennus tehdään vain jos asiakas sen tilaa ja mahdollisuus verkon puolesta tälle on olemassa.

Ellet ole pika-asennusta tilannut, on todennäköistä että asunnossa toimii joku muu kuin tilaamasi ADSL-yhteys. ADSL-liittymän toimitus sisältää paljon muutakin kuin asentajan viimeisenä vaiheena tekemä yhteyden fyysinen kytkentä ja kaikki tarvittavat vaiheet on tehtävä läpi ennen kuin tilattu yhteys alkaa toimimaan.

Voit päätellä yhteyden antaman ulkoverkon IP-osoiteen perusteella minkä operaattorin yhteyttä käytät. Nämä tiedot näyttää esimerkiksi sivu http://www.ip-adress.com/

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa