Skip to main content

tietoturva ja vakoiluohjelma-ongelma

  • December 11, 2014
  • 9 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Asensin soneran tietoturvan windows 7 ja uuteen tietokoneeseen.
Mutta asennus jää jotenkin pyörimään vakoiluohjelman päivittämiseen, joka on loputon päivitys, eikä lopu.

Niinpä soneran tietoturvassa toimii vain muut osiot, mutta ei tuo vakoiluohjelma-osa ja uusi tietsikkani on siis altis vakoiluohjelmille.

Miten siis saisin vakoiluohjelmapuolenkin toimimaan?
Olen yrittanyt tietoturvan uudelleenasennusta ja ei auta.

Tässä tarkemmat tiedot uudesta tietsikastani:

Tekniset tiedot
Kategoria: Pöytäkoneet
Valmistaja: Fujitsu
Julkaisupäivä: 31-10-2011
Toimitusaika: 2-5 arkipäivää
Kiintolevy: SATA II, 5400 rpm, 500 GB, 2.5-inch
Optinen asema: DVD-RW
Processori: Intel® Pentium® processor P6200 (2 Cores / 2 Threa
Näytönohjain: Intel® HD Graphics
Muisti: 4 GB (2 module(s) 2 GB) DDR3, non-ECC, 1066 MHz, P
Äänikortti: Realtek ALC662
Verkkotuotteet: 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN
Liitettävyys: Audio: line-in 1 Audio: line-in / microphone 1 Aud
Käyttöjärjestelmä: Windows® 7 Home Premium 64
Muistikorttien lukija: Kyllä

9 kommenttia

  • January 14, 2012
Hankkimalla esim. Avastin. Hoitaa virus- ja vakoilutorjunnan tehokkaasti ja ilmaiseksi.

  • January 15, 2012
Tiedän Avastin, mutta haluankin saada sen soneran tietoturvan vakoiluohjelmapuolen toimimaan.
Siis miten saan sen toimimaan?

En siis ole etsimässä mitään uutta tietoturvaa, vaan haluan saada soneran tietoturvan toimimaan vakoiluohjelmapuolen osalta, kuulitteko?

  • January 15, 2012
Kuulin, mutta on noita parempiakin kuin F-Securen sontaohjelmat.

Ei kukaan maksa sellaisesta joka ei toimi tai pärjää testeissä. Kuulitteko myös?

  • January 16, 2012
Hei utelias,
Vakoiluohjelmasuojaus on Sonera Tietoturvassa automaattisesti päällä. Jos se on jostain syystä poistettu, saa sen uudelleen käyttöön osoittamalla hiirellä näytön oikeassa alakulmassa olevaa Sonera Tietoturva-ikonia. Klikkaa hiiren oikeaa painiketta, ja valitse "Avaa Sonera Tietoturva".
Käyttöliittymän avauduttua valitse alareunasta "Asetukset". Sieltä löytyy useita eri toiminteita, joista voit ottaa käyttöön ne ominaisuudet, joita tarvitset.

Esimerkiksi: Valitse ”Tietokone” ->”virus ja vakoiluohjelmatarkistus” -> ruksi kohtaan ”ota reaaliaikainen tarkistus käyttöön”
tai
valitse ”verkkoyhteydet”->”tietomurtojen estäminen” ->ruksi kohtaan ”ota tietomurtojen esto käyttöön

  • January 16, 2012
Kiitos, Mia.

Mutta nuo asetukset olivat mun sonera tietoturvassa jo päällä, mutta silti ohjelma yrittää ikuisesti päivittää vakoiluohjelma puolta ja se ei koskaan päivity, eikä vakoiluohjelma puoli toimi.

Voisiko vika olla siinä että sonera tietoturva ja windows7 eivät jotenkin sovi yhteen?
Vai, mikä mättää?

Tuntuu jotenkin turhalta maksaa joka kuukausi tietoturvasta joka ei toimi kokonaisuudessaan.

Eikä sen uudelleenasennuskaan auttanut.

Mitähän sitä tekis, pitäiskö sitten asentaa Avast , kuten hpguru ehdotti?
Ja lopettaa sonera tietoturvan kuukausitilaus ja sen maksut?

MItä mieltä porukka on Nortonista, onko hyvä?

  • January 16, 2012
utelias kirjoitti:
MItä mieltä porukka on Nortonista, onko hyvä?


Windows 7:n kanssa sopii joku kevyt, mutta toimiva softa.
Vaikka Avast tai Mikkisoftan oma Microsoft Security Essentials.
Jälkimmäinen toiminut omalla kohdalla erinomaisesti, käyttiksenä Win 7 Pro 64bit.

Jätä F-Securet ja Nortonit sellaisille, jotka niistä kehtaa maksaa.
Saat saman suojan ilmaiseksi.

  • January 16, 2012
Hei utelias!

Sonera Tietoturva ja Windows 7 on kyllä yhteensopivia, joten ongelmaa ei pitäisi olla sen suhteen. Kehottaisin sinua olemaan yhteydessä Vikapalveluumme asian selvittämiseksi.

  • January 16, 2012
Norton on ok, maksullinen tosin, ei ongelmaa.

Ilmaisista on kyllä paras Avast, sitä kannattaa suosia.

  • January 16, 2012
Täällä ilmainen MSE eli Microsoft Security Essentials toiminut kanssa hyvin parillakin koneella ja ei viruksia. Paras virustorjunta on kuitenkin käyttäjä itse. ;)