Skip to main content

Tilapäinen häiriö / VDSL2 Valokuitu / Nopeudet ei luvattuja

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Liittymäni on 100/10Mbps Valokuitu

Olen ollut muutaman päivän poissa kotoa ja tänään yritin yhdistää kännykkää langattomaan verkkoon, kesti tolkuttoman kauan ja lopulta epäonnistui kokonaan.

Kone herjaa, että lisätietoja kirjautumisesta tarvitaan ja selaimen avattua tarkistaa liittymän ja toteaa tilapäisen häiriön.

Olen bootannut sekä modeemin, että koneen tuloksetta. Tällä hetkellä Status 1269 kbps /1279 kbps, eli kättelynopeus alta 1Mbps?

Modeemi on Zyxelin P-870HN-51b. Yksi ainoa puhelinpistoke käytössä ja mukana tulleella verkkojohdolla kiinni, muillakin kokeltu.

Lisäksi aiemmin kun liittymä jotenkin toimi, latausnopeudet (FTP Funet/Sonera Speedtest) olivat 5-6 Mbps luokkaa max. Modeemin "kättelynopeus" n.60-70Mbps max. Up juuri ja juuri 10 Mbps.

Edelleen siis liittymänä 100/10 Mbps.

Kyseinen talo on rakennettu 1990-> joten tuskin pitäisi sisäverkon tms kunnosta riippua kiinteän yhteyden nopeudet, mutta tällä hetkellä koko liittymä ei edes toimi.


E: Laskuasiat myös tarkistettu, ovat ajantasalla.

8 kommenttia

  • July 19, 2013
Hei zma

Vilkaisin liittymäsi tilannetta ja tein korjauksia liittymääsi. Nopeudet ja toiminnan pitäisi olla nyt OK? Saattaa olla että joudut modeemin vielä kerran käynnistämään uudestaan.

Alueella näyttäisi olevan yleisempi verkko-ongelma joka saattaa aiheuttaa häiriötä (pätkimistä) yhteyden toimintaan. Vika on meillä tiedossa ja korjaustoimenpiteet on jo aloitettu. Tein sinulle oman ilmoituksen asiasta joten saat kuittauksen kun verkko on taas kunnossa! Pahoittelen häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

  • July 19, 2013
Moi!
Kiitos nopeasta toiminnasta ja vastauksesta.

Yhteys toimii nyt hyvin kaapelilla! Rate 12789 kbps /82074 kbps, koskaan aiemmin ei ole ollut näin korkea kättelynopeus, kiitos.



Mitä asetuksia pitäisi säveltää, jotta WLAN-yhteys olisi myös hieman nopeampi. Nyt testaten on nopeudet jotain 20-25Mbps luokkaa. Ja kuuluuko nämä kysymykset enää tälle aihealueelle?

Tämänhetkisessä koneessa vastaanottava laite on Atheros AR9285 802.11b/g/n WiFi Adapter uusimmilla ajureilla, jonka pitäisi täysin tukea yhteyttä (n) ja laitteita. Jokin tuntuu olevan pullonkaulana. Yhteyden kanavia on yritetty muuttaa, ei juurikaan vaikutusta, ehkä 1-2Mbps parempi/huonompi..

  • July 19, 2013
Lainaan vähän ketjua, eli mulla on 10/10 VDSL2 ja down kaistan nopeus on ollut alle megan luokkaa jo säännöllisen epäsäännöllisesti kuukauden ajan. http://www.speedtest.net/my-result/2846981631

Sitä ennen toiminut normaalisti vuoden ajan. Modeemi on sama kuin ketjun aloittajalla, eli Zyxelin P-870HN-51b.

  • July 22, 2013
Hei Aboob,

Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • August 22, 2013
Itsellä sama liittymä ja modeemi ja ongelmia on, ensinnäkin aivan hemmetin hidas netti, kun toimii alta 5 megan nettinä siis koko ajan. Lisäksi katkaisee nettiä. Modeemin valo palaa keltaisena ja välillä kivasti punaisena. Eli olisikohan siellä soneran päässä jotkin asetukset vähän hassusti?

  • August 22, 2013
Hei Don Jamppa,

Tarkistaisitko tuon asiakasnumero kentässä olevan liittymänumeron. Jos lisäät liittymänumeron tietoihin, niin lisää se ilman "-" merkkiä. Muodossa 346123456. Pääset tarkistaman tuon tiedon menemällä Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Varmistathan myös aluksi että sinulla ei ole käytössä yli 2 m puhelinkaapelia.

  • August 22, 2013
Laitettu on...

  • August 23, 2013
Hei Don Jamppa,

Asetusten puolesta liittymä on kunnossa. Modeemi näyttää kättelevän yhteyden 92 megalla.

Jos ongelma kuitenkin jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.