Skip to main content

tilasin 24, mutta nopeus reilut 5...

  • December 11, 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Eli missä vika? Tilasin 24 MB:tä, mutta nopeustesti osoitti edelleen nopeudeksi 5,82. Mitä siis teen?

9 kommenttia

  • September 17, 2011
Sama tilaus oli täällä ja mittari näyttää rapiat 8 Mbit. Eipä riitä teho katsomaan Valioliiga HD:tä. Kuka tästä vastaa?

  • September 18, 2011
Kantsi kirjoitti:
Sama tilaus oli täällä ja mittari näyttää rapiat 8 Mbit. Eipä riitä teho katsomaan Valioliiga HD:tä. Kuka tästä vastaa?


Pääsimpä jo alle 5!

  • September 20, 2011
Renttu01 ja Kantsi: Ohjeita ja vinkkejä hidastelevaan laajakaistayhteyteen löytyy tästä. Jos vinkeistä ei ole apua, otattehan yhteyttä Vikapalveluumme puh. 0206 90101 ark. 8-20, la 9-16.30. Vikailmoituksen voi jättää myös vaihtoehtoisesti Omien Sivujen kautta Palvelupyynnöllä.

  • September 20, 2011
Samassa nopeudessa mennään eikä päästä edes siihen töpseliin tulevaan 15 megaseen!!

  • September 20, 2011
Niinamari kirjoitti:
Renttu01 ja Kantsi: Ohjeita ja vinkkejä hidastelevaan laajakaistayhteyteen löytyy tästä. Jos vinkeistä ei ole apua, otattehan yhteyttä Vikapalveluumme puh. 0206 90101 ark. 8-20, la 9-16.30. Vikailmoituksen voi jättää myös vaihtoehtoisesti Omien Sivujen kautta Palvelupyynnöllä.


Onko mahdollista saada screenshotteja Telewell EA510 modeenin asetuksista, jotta ne ovat kaikki oikein. Mielestäni nuo tuon linkin takana olevat ohjeet olen tarkastanut kaikki, mutta nopeus ei silti nouse edes 13:een. Ja Telewellissä on paljon asetuksia. Ulkoverkon profiili / ADSL asetukset pitäisi saada kaikki näkyviin.
Tehkää nyt tämä mahdollisimman helpoksi, ettei tässä tarvitse insinööriksi alkaa lukea.

  • September 20, 2011
MINULLA NÄIN:
ADSL-verkon tila
Tiedot
DSP ohjelmistoversio DMT FwVer: 3.c.8.a1_A, HwVer:TeF7_7.0
Linjan tila Päällä
Toiminnallinen tila ADSL2+
Lähetysnopeus 1020 kbps
Vastaanottonopeus 15186 kbps
SNR (Lähetysnopeus) 11.5 db
SNR (Vastaanottonopeus) 10.1 db
Vaimennus (Lähetysnopeus) 11.4 db
Vaimennus (Vastaanottonopeus) 24.0 db

JA
Ulkoverkon-profiili (WAN)
Tiedot
Oletusportti: ( Oletusportti liikenteelle : ADSL)
Valitse IP TV profiili operaattorin mukaisesti: 1 PCV (0/100) : Port# 1/2 Router, 3/4 Bridge
Protokolla: MPoA (RFC1483/RFC2684 Multiprotocol Encaptulation over AAL5
VPI / VCI 0/33 kehysrakenne: LLC
Kehysrakenne: Sillattu
NAT Toiminto päälle IP (0.0.0.0: Auto) kättelyprotokolla (Auth)
Haetaan nimipalvelin tiedot Automaattinen Ensisijainen Toissijainen
Yhteys Aina päällä Voimassaoloaika Minuutti(a) MTU
Käyttäjä Salasana
NAT Toiminto päälle IP (0.0.0.0: Auto)
Haetaan nimipalvelin tiedot: Automaattinen Ensisijainen(ei mitään) Toissijainen (ei mitään)
Yhteys Aina päällä Voimassaoloaika Minuutti(a) MTU
Kehysrakenne NAT Toiminto päälle Yhteys pidetään aina päällä Toiminto päälle
IP (0.0.0.0: Auto) Aliverkonpeite Yhdyskäytävä
Haetaan nimipalvelin tiedot Automaattinen Ensisijainen Toissijainen
Mac-osoitteen muutos Toiminto päälle

Muuta Protokolla Ohjelmistorajapinta kuvaus VPI VCI kehysrakenne NAT IP Poista
MPoA wan_main 0 33 LLC Toiminto päälle 0.0.0.0
Sillattu bridge_1 0 33 LLC


Pitääkö muuttaa jotain?

  • September 20, 2011
Taas kun piti katella Canalin HD:tä, niin lataa 5,78Mbit. Ei sitten katottu. Pännii melkoisesti tämä touhu.

  • September 21, 2011
Renttu01: Modeemisi on linjoilla tällä hetkellä n. 6/1M nopeuksilla. Mikäli olit testannut omat laitteesi ja kaapelit, kannattaa tuosta tehdä pikimmiten vikailmoitus jotta kaista saadaan tutkintaan. Mikäli laitteet ovat ok, verkon puolella on selkeästi vikaa.

Kantsi: Vastasin sinulle jo toisessa ketjussa samaan aiheeseen liittyen, mutta noihin modeemin asetuksiin voin kommentoida sen verran että näyttäisivät olevan ok. Joten asetusongelmasta ei liene kyse.

  • September 21, 2011
Kehysrakenne NAT Toiminto päälle Yhteys pidetään aina päällä Toiminto päälle
IP (0.0.0.0: Auto) Aliverkonpeite Yhdyskäytävä


Itselläni oli tuo pois päältä!