Skip to main content
Hei, eli päivitin nettiyhteyttäni kesän lopussa talonyhtiön tarjoamasta ilmaisesta 10/10 yhteydestä edulliseen ja nopeampaan 50/10 yhteyteen. Tätä nopeutta en ole kuitenkaan kertaakaan saanut koneellani vaan aivan satunnaisesti kaikkea väliltä 1-12M. Normaalinopeus, jonka saan testitulokseksi päivästä ja kellonajasta riippumatta Speedtest.netin kautta on noin 7M/6M.
Ajattelin, että vika löytyy vanhasta Zyxelin pömpelistä, joten tilasin tällä viikolla teiltä uuden modeemin. Kytkin tänään tuon Intenon modeemin ja totesin, että minkäänlaista vaikutusta yhteyden nopeuteen ei ollut. Nopeudet pysyvät edelleen siellä 7-8M/6M tietämillä.

Olisi ihan mukava tietää mikä tässä yhteyden nopeudessa nyt mättää.
Moikka Apila!

Katsoin tuota linjaa ja kyllä siellä ainakin 50/10 profiili oli päällä, jostain syystä en nopeuksia saanut irti liittymästä. Se modeemi kyllä tipahteli linjoilta kokoajan. Oliko sulla kuinka pitkä puhelinkaapeli paikoillaan modeemista puhelinpistokkeelle?
Voisit kokeilla jos resetoit modeemin. Modeemista löytyy reset-nappi(pieni reikä takana) jota painetaan n.30 sek pohjassa. Se palauttaa laitteelle tehdasasetukset. Eli jos olet asetuksia modeemista muuttanut niin ne nollaantuu.
Resetoin modeemin (kahdesti enkä olen muuttanut sen asetuksia vielä kertaakaan) ja sillä oli resetoinnin jälkeen erityisen vaikea löytää minkäänlaista yhteyttä ja jos sellainen löytyi, niin pätkäisi pois useammankin kerran ennekuin alkoi toimia. Puhelinkaapeli on tuon modeemin mukana tullut n. 1,5M johto.
Tein noita Speedtest.netin testejä pitkin päivää ja välillä nopeus sukelsi niinkin alas kuin 0,6M ja toisaalta äskön taas pomppasi ennätyslukemiin 35M, jonka jälkeen kaksi seuraavaa testiä olivatkin jo 13M ja sitä seuraava tippunut jo 6M. (downloadnopeuksista siis kyse, upload pysyy aina samoissa lukemissa)

Noiden kolmen viimeisen testin välissä oli ehkä muutaman sekunnin tauko eikä minulla ollut juuri mitään taustaohjelmiakaan päällä tms.
Moikka Apila!

Ok. Kannattaa tehdä vikailmoitus liittymästä. Vikailmoituksen voi tehdä soittamalla vikapalveluun 020690101 tai sonera.fi omien sivujen kautta.

Vastaa