Skip to main content
Hei,
Voisitteko ystävällisesti tarkistaa tilausta nr: 5766489
Tilauspv. 07.03-2014 / Sonera Kauppa

Onko tämä tilaus aktivoitu heti, vai astuuko voimaan kun määräaikainen kiinteä laajakaista loppuu 28.3, niinkuin oli tarkoitus.
Jos on jo kytketty,laskutetaanko s-postiosoitteesta myös maaliskuusta vaikka sama osoite on vielä käytössä kiinteän laajakaistan yhteydessä? Siis, tavallaan "tuplamaksu" samasta Sonera Mail osoitteesta. Pääpostilaatikko + lisäpostilaatikko.

Tilausvahvistuksessa jonka Sonera lähetti lukee myös:

"Valittu laskutustapa: e-lasku
E-lasku lähetetään osoitteeseen xxxxx.xxxxxxxx@pp.sonera.net.
Tekstiviesti-ilmoitus kun lasku on lähetetty"

Tämä taitaa olla virhe koska minulla on käytössä yhteislasku joka toimitetaan suoraan nettipankkiin? Ja myös kyseinen osoite on lopetettu/loppumassa.
Jos tiedoissa on virhe, voisitteko ystävällisesti korjata niin että yhteislaskutus toimii, kiitos.
Hei wheeler!

Eli tämä astuu voimaan 28.3, eli aivan sen mukaisesti miten oli sovittukin. Sinulla on tosiaan nyt käytössä Yhteislasku, joka toimitetaan eLaskuna verkkopankkiisi. Kun laajakaista irtisanoutuu, tulisi myös Yhteislasku poistaa - koska sinullehan jää sitten vain mobiilituotteita voimaan, ja ne laskutetaankin normaalisti samalla laskulla.

Eli voimme sopia siten, että kun viimeinen lasku laajakaistasta on lähetetty, poistamme Yhteislaskun. Sen jälkeen sinun tulee aktivoida eLasku uudelleen, kun olet saanut ensimmäisen erillisen mobiililaskun. Kytkentään tarvitset siitä laskusta mm. viitenumeron. Pyynnön Yhteislaskun poistolle voit ilmoittaa sitten tänne.

Yhteislaskun poiston jälkeen voit myös aktivoida halutessasi sähköpostilaskun: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some5818

eLaskusta lisätietoja: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some5818
Kiitos Katja,
Tähän asiaan liittyen:
Voisinko maksaa maaliskuun kiinteän laajakaistan kk-maksun heti? Eilen sain viestin että helmikuun lasku on tulossa nettipankkiin. Lisään siihen? Eikö maaliskuun kk-maksu pysy samansuuruisena? Näin voisin järjestellä mobiililaskutuksen ja varmistaa että e-lasku /yhteislasku toimii alusta asti. Eihän laskua tarvita kun kytkee e-laskun nettipankissa.
Moi wheeler! Tämä on hieman hankalaa, koska sinulla on yhteislasku, jossa laskutetaan sekä laajakaistasta, että matkapuhelinliittymistä. Olisi parempi jos maksat laskun vasta sitten, kun se lähetetään verkkopankkiisi, jotta suoritus kohdistuu varmasti oikein.

Yhteislasku voidaan tosiaan purkaa, kunhan laajakaistaliittymä irtisanotaan. Tämän jälkeen laskut lähtevät eri järjestelmästä, jolloin myös e-lasku tulee kytkeä uudelleen, kunhan olet saanut ensimmäisen matkapuhelinlaskun. Kytkentään nimittäin tarvitaan laskun viitettä.
Asia selvä ja loppuun käsitelty.
Kiitos Johannes.
Eipä kestä 🙂 Poistan tosiaan yhteislaskun täältä käsin, kunhan laajakaista on irtisanottu. Kun saat ensimmäisen matkapuhelinlaskun, niin voit kytkeä e-laskun näiden ohjeiden mukaisesti: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... sku/elasku
Hei kaikki soneralaiset,
On yhteenvedon aika.
Tänään löytyi viimeinen lasku kiinteästä adsl-liittymästä laskuarkistosta. Päiväkahvit meni kurkkuun kun huomasin että on tulossa paperilasku hintaan 2,90€! Voitteko ystävällisesti vahvistaa että tämä on oikein. Käytössä on ollut koko ajan e-lasku, ja nyt s-postilasku. Oletin että e-lasku poistetaan vasta kun kaikki laskut on maksettu. Tietysti olisin voinut olla hieman aktiivisempi itsekin tässä asiassa ja varmistaa laskutustavat.
Tähän asiaan vielä liittyen: Onko s-postilasku nopeampi kun e-lasku? Sain jo 7.4 ensimmäisen mobiililaskun. Jos käytössä olisi ollut e-lasku, olisi lasku näkynyt viikkoa myöhemmin nettipankissa. Koska haluan laskut nopeasti, täytyy tutkia nopeinta laskutustapaa.

Takana on laajakaistan vaihto, s-postiosoitteen siirto ja laskutusasiat. On todella aihetta antaa iso annos positiivista palautetta kaikille soneralaisille jotka ovat tämän asian hoitaneet. Kaikki on hoidettu tosi mallikkaasti ja neuvoja annettu. Ei yhtään katkoa eikä häiriötä koko projektin aikana. Tämä on tärkeätä koska netti on minulle todella tärkeä. Minä kiitän ja suosittelen.
Hei wheeler!

Heti alkuun kiitokset mukavasta palautteestasi, ilo oli meidän puolella :)
Katsoin, että tottatosiaan tuo laajakaistan loppulasku on lähtenyt paperisena. Voit jättää siitä paperilaskulisän, 2,90e, maksamatta, kun lasku tulee. Muutoin laskun voi hoitaa käyttäen alkuperäistä viite- ja tilinumeroa.
Sähköpostilaskun ja e-laskun pitäisi olla aikalailla samaan aikaan asiakkaalla. Eli juurikin laskun lähetyspäivänä.
Olisiko tässä kohtaa hyvä, jotta tuo sähköpostilaatikosta veloitettava maksu tulisi samalla laskulla, kuin mobiililasku?
Kitos hyvityksestä ja joustavuudesta. Vaikka virhe on ehkä johtunut minun "päästä"!!

Jos vain mahdollista, kaikki maksut samalle laskulle jatkossa, kiitos.
Mietin vielä laskutustapaa. Tarkistin 2013 laskut. Näyttää kyllä siltä että e-lasku on 2-3 pv hitaampi. Johtuu ehkä pankista? Kieltämättä s-postilasku miellytti myös sen takia kun sai laskun suoraan puhelimeen.
wheeler: Selvä juttu! Laskut tulevat siihen asti sähköpostiisi (etunimi.sukunimi@pp.inet.fi) ja tekstarilla, kunnes toisin mahdollisesti päätät :)

Aurinkoista kevättä sinne!
Heippa! Taas!
Huhtikuun lasku on hukassa! Laskuarkistosta löytyy kyllä, mutta Soneran viesti "lasku lähetetään osoitteeseen, etunimi.sukunimi@pp.sonera.net" järjesti "tutkimuksen" Teidän apua tarvitaan.
Hei wheeler!

Huhtikuun lasku, eli se joka on lähetetty 9.4. on tullut sinulle normi postin mukana kotiosoitteeseesi.

Eilen lähetetty lasku puolestaan on sitten tullut sähköpostitse @pp.sonera.net osoitteella. Onkohan tuokaan nyt sitten oikea ... eikö se pitänyt olla @pp.inet.fi -loppuinen?

Löytyykö huhtikuun laskua kotoasi vai laitetaanko siitä kopio tulemaan. Toukokuun laskun saa varmaankin lähettää uusiksi sinne @pp.inet.fi osoitteeseen.
Merja_J kirjoitti:
Hei wheeler!

Huhtikuun lasku, eli se joka on lähetetty 9.4. on tullut sinulle normi postin mukana kotiosoitteeseesi.

Eilen lähetetty lasku puolestaan on sitten tullut sähköpostitse @pp.sonera.net osoitteella. Onkohan tuokaan nyt sitten oikea ... eikö se pitänyt olla @pp.inet.fi -loppuinen?

Löytyykö huhtikuun laskua kotoasi vai laitetaanko siitä kopio tulemaan. Toukokuun laskun saa varmaankin lähettää uusiksi sinne @pp.inet.fi osoitteeseen.


Hei, Asia koskee vain lasku nr 73220233, joka ei ole tullut ollenkaan. Ei sähköpostiin eikä nettipankkiin. Kaikki aikaisemmat on ok.Sovittiin että laskut lähetetään, etunimi.sukunimi@pp.inet.fi osoitteeseen koska pp.sonera.net osoitehan on lopetettu. Siksi hieman ihmetyttää että Soneran tiedoissa edelleen "kummittelee" tämä osoite ja laskut lähetetään tekstiv. mukaan tähän osoitteeseen. Tekstiv. ilmoitus laskuista kannattaa varmaan päivittää teidän tiedoissa.
Ei tarvitse lähettää minulle kyseistä laskua koska voin käyttää laskuarkiston tietoja.
Lasku varmaan ilmestyy jostakin ensi viikolla. Toivottavasti ei postitse paperisena. Voi olla että siirryn takaisin e-laskuun koska tämä s-postilasku takkuilee. Ilmoitan tästä erikseen.
Yhteislaskutus pelaa hyvin ja niin pelaa tämäkin asia pian. Ainahan te minun sotkut olette selvittäneet.

Vastaa