Minulla oli 15 M ADSL-liittymä jonka määräaika päättyi. Lasku oli 33,12/kk. Uusin sopimuksen "Anttilan" hinnalla 29,90/kk. Tilauksesta neuvoteltaessa luvattiin uusi modeemi "kaupanpäälle" ja Sonera tietoturva 4€/kk. Tilauksesta sovittaessa kumpikaan ei pitänyt paikkaansa, vaan modeemi olisi maksanut 30€ ja tietoturva 4,90, eikä neuvoteltaessa kerrottu, että sen hinta 12 kk:n jälkeen on 8€, joka DNA:N 2€ tarjouksen rinnalla kilpailee tosi huonosti.
Olin matkoilla olon vuoksi valinnut Soneralle e-laskutuksen. Kun kk hinta oli 33,12 olin asettanut e-laskun hintakatoksi 40€. Määräajan täytyttyä kk-hintaa oli yksipuolisesti tietämättäni nostettu eikä aiemman sopimuksen mukainen hinta jatkunut. 8.2. lasku oli 40,70 ja 8.3. 50,82, eikä asettamani e-laskun 40€:n katto enää riittänytkään. Tästä seuraa maksukehoitus, josta rokotetaan mahdollisesti 5 € lisää.
Mainitut kaksi laskua olen tosin maksanut, vaikka hintojen vaihtelu tuntuu käsittämättömältä. Seuraava lasku erääntyy29.4. ja se on 47,71. Summa on taas eri eikä senkään perusteita voi kuin ihmetellä, etenkin kun olen 25.3. sopinut puhelimitse uuden sopimuksen mainitulla 29,90 kk hinnalla?
Vanhana uskollisena Sonera-asiakkaana minua rangaistiin enkä voinut hyödyntää edullisempia tarjouksia. Mielestäni tämä sotku vaatisi remonttia. Puhelinaikaa en saanut varatuksi. Moninaiset käyttäjätunnukset ja salasanat eri tilanteisiin ovat tyhmälle talonpojalle hankalia.
Tilaus ja laskutusihmeitä
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.