Skip to main content

Tilausvahvistuksen puuttuminen

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 40 katselukertaa

Hei,

Olen muuttamassa ulkomailta takaisin Suomeen ja olen koittanut tilata tulevaan asuntooni Soneran laajakaistaliittymää. Ensimmäisen kerran koitin tehdä tilauksen netin kautta, mutta lopulta viimeinen sivu oli vain tyhjä, otsikossa kuitenkin luki "Kiitoksia tilauksestasi". En koskaan saanut tilausvahvistusta, joten päätin soittaa Soneran asiakaspalveluun. Puhelun aikana tein samat valinnat kuin netissä ja minulle vakuutettiin että tulen saamaan sähköpostitse tilausvahvistuksen, jota kautta pystyn tarkastelemaan tilaukseni etenemistä.

Nyt 5 päivää myöhemmin, ei vahvistusta ole saapunut ja koittaessani rekisteröityä Soneran sivuille, ilmoittaa se ettei minulla ole järjestelmässä asiakasnumeroa. Koitin soittaa taas kerran asiakaspalveluun, mutta minulla ei ole aikaa jonottaa loputtomiin. Jätin myös soittopyynnön takaisin, mutta siihenkin tuntuu kuluvan viikko. Kyse on hyvin yksinkertaisesta asiasta, haluan tietää tulenko saamaan tilaamani tuotteen vai en? Miksi en saa tilausvahvistusta tilaukselleni? Kannattaisiko minun ennemmin kääntyä Saunalahden tai jonkun muun operaattorin puoleen?

6 kommenttia

  • February 18, 2013
Hei kokhjkjhk34687678--,

kuulostaapa nyt erikoiselta tilanteelta. Sopimusvahvistus lähetään joko kirjeenä tai sähköpostiin riippuen mitä asiakkaan kanssa on sovittu. Jos sinulla on tilausnumero tai liittymänumero (yleensä 333 tai 346 -alkuinen), niin lisää se profiiliisi. Voin tsekata tätä kautta että missä vaiheessa tilaus menee ja että kaikki on ok.

  • February 18, 2013
Teea- kirjoitti:
Hei kokhjkjhk34687678--,

kuulostaapa nyt erikoiselta tilanteelta. Sopimusvahvistus lähetään joko kirjeenä tai sähköpostiin riippuen mitä asiakkaan kanssa on sovittu. Jos sinulla on tilausnumero tai liittymänumero (yleensä 333 tai 346 -alkuinen), niin lisää se profiiliisi. Voin tsekata tätä kautta että missä vaiheessa tilaus menee ja että kaikki on ok.


Niin, tuon tilausnumeron varmaan saisi siitä tilausvahvistuksesta, jota en ole koskaan saanut ja liittymänumerostakaan minulle ei ole mitään tietoa annettu. En oikein ymmärrä miksi tämä asiointi on tehty näin vaikeaksi. Voisitteko katsoa henkilötietojeni perusteella onko asiakaspalvelunne oikeasti edes kirjannut mitään järjestelmäänne vai puhuiko hän vain omiaan? Minulla alkaa olla sellainen olo että kaikki ei ole ok.

  • February 18, 2013
Oletko Facebookissa? Jos olet niin voit laittaa sieltä kautta privaviestillä yhteystietosi ja me selvitämme asian. Älä laita henkilötunnusta kuitenkaan tänne näkyviin.
Muussa tapauksessa kannattaa vielä soittaa maksuttomaan Myyntipalveluumme 0800 133133.

  • February 18, 2013
Laitoin juuri viestiä, viestin mukana linkki tähän ketjuun.

  • February 18, 2013
Hyvä kiitos, homma näyttääkin olevan juuri nyt selvityksessä :)

  • February 18, 2013
Elikkä tilanne on siis seuraava:

- Olen asunut viimeiset neljä vuotta ulkomailla, mutta hoitanut suomalaiset laskuni normaalisti Suomessa
- Sonera ilmoittaa että kotimaan tapahtumia ei ole, eikä luottotietoja voi automaattisesti tarkastaa
- Suomen Asiakastieto Oy:n 15 € hintaisessa raportissa luottotiedot ovat OK ja kaikki on kunnossa
- Soneran manuaalisessa tarkastuksessa on asia laitettu suoraan samaan kategoriaan kuin luottotietonsa menettäneillä ja minulle on lähetetty kirje johonkin osoitteeseen, jossa vaaditaan 170 € ennakkomaksua että tilaus käsiteltäisiin
- Soneran asiakaspalvelu on nyt saanut minulta Suomen Asiakastiedon raportin, jossa luottotiedot varmistetaan olevan kunnossa
- Soneran kirje on lähetetty osoitteeseen, johon en ole vielä edes muuttanut, eikä minulla ole pääsyä.
- Tilausta tehdessäni jätettiin tämä kaikki kertomatta, eikä todellista osoitettani edes kysytty
- Asiakaspalvelun vastauksesta käy ilmi, että luottotiedoilla ei ole merkitystä, vaan kyseessä on käytäntö ulkomailta muuttavien suhteen.