Skip to main content
Tilasin itse ensimmäisen kerran internetin kautta maanantaina 28.9 teidän laajakaistan. Sain siitä Soneran tilausvahvistuksen sähköpostiini, jossa ilmeni asennus päiväksi perjantai 2.10, jolloin internetliittymän olisi pitänyt alkaa toimia osoitteessani.


Odotin viikonlopun yli ja soitin tiistaina 6.10 teidän asiakaspalveluun ja kysyin mikä oli internetliittymäni tilanne. Vastaukseksi sain että kyseistä tilausta ei ole edes tullut. Ihmettelin kovasti asiaa, miten näin voi olla kun kerta siitä olen saannut vahvistuksen sähköpostiini. Kuitenkin olin käyttänyt tunnustautumisessa pankkitietojani ja näin ollen en voinut uskoa kuulemaani. Ensimmäinen ajatukseni oli, että oliko minulta huijattu pankkitiedot. Miten voi olla mahdollista, että koko tilausta ei ollut tullut, kun kerta minulla oli sähköpostissani teidän tilausvahvistus?! En voinut käsittää asiaa, kun kerta minulla oli mustaa-valkoisella tilauksesta.


Itse en enää teidän liittymää sitten niin kaipaillut, kun palvelu oli tuota tasoa. Poikaystäväni koitti kuitenkin paremmalla onnella tilata teiltä samaisen internet-liittymän samaiseen osoitteeseen keskiviikkona 7.10. Hän sai tilausvahvistuksen sähköpostiinsa ja vielä soittamalla varmisti, että tilaus oli tullut perille. Puhelimessa hänella sanottiin, että internetliittymä saadaan joko hyvällä mahdollisuudella perjantaina 9.10 tai viimeistään tiistaina 13.10. Internetliittymä ei ollut auennut vielä tiistaihin 13.10 mennessä, joten poikaystäväni soitti teidän asiakaspalveluun keskiviikkona 14.10 ja kysyi liittymän tilannetta. Hänelle sanottiin, että kyllä tilaus on täällä voimassa, mutta liittymä aukeaakin vasta maanantaina 19.10.


Poikaystäväni tiedusteli miksi se kesti, kun kerta oli sanottu ja internetin kauttakin pystyi sen asennuspäivän valitsemaan viimeistään tiistaiksi 13.10? Hän ei saannut mitään vastausta tuohon kysymykseen. Hän kyseli lisäksi vielä, että olisiko internetliittymä auki jos hän olisi soittanut aikaisemmin. Hänelle vastattiin, että voisihan se olla. Täytyykö teidän internetin kautta tehdyissä tilauksissa vielä varmistella moneen kertaan puhelimitse, että onko se liittymä tulossa vai ei?


Tässä 25.9 julkaistu talouselämänkin lauseet nykyisestä paikastanne ja siitä mihin tulisi panostaa. Huomaisin kyllä, että kyse on kännykkämarkkinoista, mutta huomioni kiinnittyi teidän menetyksen paikkaus taktiikkaan, joka koski asiaskaspalvelua ja verkkojen laatua.

Sonera on tämän vuoden aikana menettänyt ikiaikaisen johtoasemansa Suomen kännykkämarkkinoilla Elisalle . ”Ei ole kiva olla kakkonen, haluan, että olemme ykkönen – ei tosin hinnalla millä hyvänsä”, koko telekonsernia johtava Lars Nyberg sanoi tiistaina.

Yllättävää kyllä, Nyberg ei luvannut Rautalingolle ja muille soneralaisille minkäänlaisia työkaluja, joilla yhtiö voisi vallata menettämänsä aseman takaisin.

Hintasotaan emme ryhdy, Nyberg vakuutti. Menetykset pitäisi paikata asiakaspalvelun ja verkkojen laadulla.

En tiedä minkälainen toimintatapa teillä on luoda uusia asiakassuhteita, mutta en näe ainakaan sitä kovin toimivaksi näillä palveluilla ja uskon että paikkanne pysyy toisella sijalla, jos asiakaspalvelunne on tuota luokkaa.



Harmittaa kovasti, kun sitä liittymää ei ole vieläkään saatu auki.



Toivoisin, että minuun otettaisiin yhteyttä ja

ennen kaikkea toivoisin, että se liittymä saataisiin auki!
Kiitos antamastasi palautteesta. Pahoittelut samalla liittymän tilauksessa olleesta epäselvyydestä ja asiasta aiheutuneesta harmista.

On hankala sanoa mistä syystä aiemmin tekemäsi tilaus ei ollut näkynyt järjestelmistämme oikein. Normaalitilanteessa toimituspuolemme vastaanottaa verkkokauppamme kautta tehdyt tilaukset ja tilauksen toimitus aloitetaan järjestelmissämme. Jos tilauksen käsittelemiseksi tarvitaan asiakkaalta lisätietoja, olemme yhteydessä asiakkaaseen tietojen varmistamiseksi.

Jostain syystä myös poikaystäväsi tekemän Sonera Laajakaista -liittymän toimitusaika oli viestisi tietojen mukaan viivästynyt ensiksi arvioidusta ajasta.

Lähtökohta on, että jos toimitus tulee viivästymään jostain tietoomme tulleesta syystä, pyrimme ilmoittamaan viivästymisestä asiakkaalle, esimerkiksi tekstiviestillä tai puhelimitse, eikä asiakkaan tarvitse soittaa toimituksen perään. Valitettavasti en osaa tarkemmin arvioida asiaa tuntematta, mitä liittymän toimitusasiassa on käynyt ja mistä toimituksen viivästys johtuu.

Kun poikaystäväsi liittymän toimitus on tapahtunut loppuun ja hän on saanut liittymän käyttäjätunnuksen ja salasanan, poikaystäväsi on mahdollista jättää asiasta palaute Omien Sivujemme palvelupyyntö -lomakkeen kautta, jolloin asiaa pystytään selvittämään asiakkaan tiedoilla tarkemmin.

Kaikki asiakkaalta saatu palaute on arvokasta, jotta pystymme kehittämään asiakaspalvelumme toimintaa parempaan suuntaan.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vastauksesta, vaikka ei se paljon avartanut tuota teidän toimintaa.

Liittymän tuli nyt viimeiseksi aueta maanantaina 19.10, mutta edelleen olemme ilman internettiä. Poikaystävälleni soitettiin maanantaina kello 15.00 jälkeen ja ilmoitettiin, että asentaja on nyt käynnyt taloyhtiössämme ja tulisi tarkistaa toimiiko internetti. Samalla poikaystävältäni kysyttiin, että onko meillä lankapuhelin käytössä. Poikaystäväni ihmetteli asiaa ja totesi, että ei ole niinkuin hän on merkannutkin tilauksen yhteydessä, että ei ole lankaliittymää.

Poikaystäväni antoi numeroni teidän asiakaspalveluun, josta otettiin yhteyttä minuun, koska olin kotona. Teiltä päin kello 16.00 aikoihin otettiin sitten yhteyttä ja todettiin, että nyt se ehkä voisi toimia. Minua pyydettiin sammuttamaan ja käynnistämään reititin ja katsoa palaako adsl valo. Ei palannut, eikä toiminut internetti. Asiakaspalvelijanne kyseli minultakin, että onko meillä lankaliittymää, johon totesin, että ei ole. Asiakaspalvelijanne kertoi soittavansa asentajalle ja sitten minulle takaisin.

Asiakaspalvelija sitten soitti ja selitteli, että siellä oli jotain sekaannuksia "lankaliittymän kanssa" ja asentajan työaika oli päättynyt, eikä hän enään tänään pystyisi tulemaan takaisin laittamaan sitä internetti liittymää.

Enään ei tuo hermo kyllä kestänyt noita teidän sekaannuksia. Minulle on sanottu, että olette varmaan ilmoittaneet osoitteen väärin, puhelinnumeron väärin ja että meillä on lankaliittymä. Mikään näistä ei pidä paikkaansa. Tiedän ja poikaystäväni tietää kyllä missä asumme, puhelinnumerot olemme antaneet varmaan kymmenen eri kertaa teille ja lankaliittymää meillä ei ole koskaan ollut, paitsi ehkä lapsuuden kodeissamme.

Kovin on kummallista tuo teidän toiminta, jos ei voida sielä päässä ottaa vastuuta toiminnan virheistä, vaan syytetään uutta tulevaa asiakasta.

Elämme siis ilman internettiä vieläkin ja en voi muuta kun todeta, että
SURKEAA ON TUO TEIDÄN PALVELUNNE.
Jos yhteys ei vieläkään ole lähtenyt toimimaan, tässä tapauksessa kannattaa olla pikimmiten yhteydessä Sonera Vikapalveluun, numeroon 020 690101 (mpm/pvm). Soittohetkellä kannattaa olla paikan päällä, jotta yhteyden tilaa voidaan tutkia jo puhelun aikana.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
EI OLE VIELÄKÄÄN LIITTYMÄÄ.

Eilen kävi asentaja ja ilmoitti, että internetti toimii. Ei vaan sitten toiminnutkaan. On soitettu vikapalveluun, on oltu kotona, on tehty vaikka mitä, mutta liittymää ei vaan näy. Laiteissa ei ole vikaa, ne toimivat kuun vaihteessa vielä kun oli Elisan toimiva, mutta kallis liittymä, joten ei tainnut asentajan asennukset vieläkään mennä oikein.

Asentaja tulee tänää saas nähä toimiiko liittymä illalla.. V*TUTTAA TÄÄ TEIDÄN TOIMINTA!!!!
Moi
Kannattaa katsoa modeemin asetukset kerran on toiminut Elisan verkolla...
http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php?title=ADSL-modeemin_asetukset
Toivottavasti saat linjan auki pian 🙂
Ei meidän laitteissa mitään vikaa tai kytkentöjä ollut väärin. Jälleen kerran teidän asentaja kävi sitten eilen ja sai korjattua omien asennusvirheiden jälkeen, niin että meillä toimii vihdoinkin internetti.

Eihän se ottanut kun noin kuukauden. En voi suositella soneran toimintaa kennellekkään aivan surkeeta touhua.
HOMMA KUSEE TEILLÄ EDELLEENKIN.

NYT KUN ON SE NETTI TOIMINUT, NII TULIHAN LOKAKUUN 21.10-31.10 LASKULLE HINTAA. TULI VIESTINÄ 140,68€ VAIKKA, SOPIMUKSESSA LUKEE 27,90€ KUUKAUSI.

TÄSKÄKIN VITTU SOITTELEE TAAS TEILLE JA SIELLÄ IHMETELLÄÄN MILLONKAS SE SOPIMUS NYT OLI TEHTYKKÄÄN. OLISIKOHAN AIKA JO TEILTÄ PÄIN TULLA JONKUNLAISTA OIKEATA PAHOITTELU TAI HYVITYSTÄ?
Laskutusasia selviää, kun laitat laskusta tiedon asiakaspalveluumme. Soittamisen sijaan voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme myös lähettämällä asiasta Palvelupyynnön Soneran Omien Sivujen kautta.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Ei kyse ollut nyt mistä löydän mitäkin. Ilmotin viestissäni jo soittaneeni laskutuksista liittyvään asiakaspalveluun. KYSE NYT OLI SIITÄ PAHOITTELUSTA TAI HYVITYKSESTÄ TEILTÄ PÄIN, JOTA ILMEISESTI ON MAHDOTONTA SAADA!
Voit tehdä hyvitystä koskevan yhteydenottopyynnön Omilta Sivuilta löytyvän palvelupyyntölomakkeen kautta.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa