Mistä lie johtuu, että laajakaista yhteys pätkii? On todella kiusallista näin yrittäjänä kun työntakia tarvitsee tietokonetta - esim. pankkiohjelman kanssa kun asia ilmenee - alkaa sapettamaan ihan kivasti.
Perheen juniori - 14 v - noituu niin ikään kun nettipeleissä tulee katkoksia.
Ymmärtäisihän sen jos joskus - mutta se tapahtuu noin 10 krt päivässä.
Käsittääkseni maksamani summa on aina 100% palvelun hinnasta - olisiko liikaa vaadittu jos yhteys niin ikään toimisi 100 %:sti.
Mikä avuksi?
Rakentavassa hengessä
R.L
Sivu 1 / 1
Liittymässänne oleva ADSL-modeemi on muodostanut yhteyden melko vaatimattomalla kaistanleveydellä. Tulevan datan nopeus on tällä hetkellä maksimissaan noin 1 Mbit/s luokkaa. Se on kaukana liittymän nopeusluokan maksimista. Se mistä heikko nopeus johtuu, vaatii hieman ongelman aiheuttajan rajaamista.
Jos modeemi on kytkety puhelinpistokkeeneen jatkojohdon kautta, se tulisi poistaa käytöstä eli modeemi puhelinpistokkeeseen suoraan yhdellä kaapelilla. Talon kaikki lankapuhelimet tulisivat olla kytketynä verkkoon häiriösuodattimen kautta. ADSL-yhteys ei häiriösuodatinta tarvitse, vaan kaikki lankapuhelinyhteyttä käyttävät laitteet eli lähinnä puhelimet ja faksit.
Jos ADSL-modeemia ei ole kytketty jatkojohdon tai haaroittimen kautta verkkoon ja kaikki lankaverkon puhelinlaittet ovat kytketty häiriösuotimen kautta, on seuraava vaihe testata yhteyttä toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla. Ellei yhteys parane, vikailmoitus liittymästä Vikapalveluun joko puhelimitse 0206 90101 tai Omien sivujen kautta Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.
Asia kannattaa selvittää, sillä jotain vikaa yhteydessä selkeästi on.
reijometsa: Laajakaistaliittymänne palvelupakettin kuuluu soittosarjaoikeus eli mahdollisuus käyttää liittymän pääkäyttäjätunnusta perinteisen analogisen modeemiyhteyden muodostamiseen. Onko soittosarjaoikeus teille tarpeen?
Ellei ole, voin päivittää liittymän palvelupaketin uusia liittymiä vastaavaksi ja teidän liittymän tapauksessa se tarkoittaa samalla liittymän kuukausimaksun pienenemistä. Muuta vaikutusta muutoksella ei olisi.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos modeemi on kytkety puhelinpistokkeeneen jatkojohdon kautta, se tulisi poistaa käytöstä eli modeemi puhelinpistokkeeseen suoraan yhdellä kaapelilla. Talon kaikki lankapuhelimet tulisivat olla kytketynä verkkoon häiriösuodattimen kautta. ADSL-yhteys ei häiriösuodatinta tarvitse, vaan kaikki lankapuhelinyhteyttä käyttävät laitteet eli lähinnä puhelimet ja faksit.
Jos ADSL-modeemia ei ole kytketty jatkojohdon tai haaroittimen kautta verkkoon ja kaikki lankaverkon puhelinlaittet ovat kytketty häiriösuotimen kautta, on seuraava vaihe testata yhteyttä toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla. Ellei yhteys parane, vikailmoitus liittymästä Vikapalveluun joko puhelimitse 0206 90101 tai Omien sivujen kautta Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.
Asia kannattaa selvittää, sillä jotain vikaa yhteydessä selkeästi on.
reijometsa: Laajakaistaliittymänne palvelupakettin kuuluu soittosarjaoikeus eli mahdollisuus käyttää liittymän pääkäyttäjätunnusta perinteisen analogisen modeemiyhteyden muodostamiseen. Onko soittosarjaoikeus teille tarpeen?
Ellei ole, voin päivittää liittymän palvelupaketin uusia liittymiä vastaavaksi ja teidän liittymän tapauksessa se tarkoittaa samalla liittymän kuukausimaksun pienenemistä. Muuta vaikutusta muutoksella ei olisi.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Terve!
Tunnustan...en ymmärrä mitä tarkoitat. Puhelinyhteys taloon tulee vain ja ainoastaan faxin takia ja tämän nettiliittymän. Ei meillä ole edes ns. lankapuhelinta.
Kyllä ketuttaa....tänäänkin noin 25 krt pätkinyt poikki....onkohan paree hankkia mokkula läppäriin ja tunnustettava pöytäkoneet in memorian luokan kamppehiksi :(
Saa nähdä toimiiko liittymä nyt sen verran että saan tämän lähtemään...
Lets hope so...
Reijo
Tunnustan...en ymmärrä mitä tarkoitat. Puhelinyhteys taloon tulee vain ja ainoastaan faxin takia ja tämän nettiliittymän. Ei meillä ole edes ns. lankapuhelinta.
Kyllä ketuttaa....tänäänkin noin 25 krt pätkinyt poikki....onkohan paree hankkia mokkula läppäriin ja tunnustettava pöytäkoneet in memorian luokan kamppehiksi :(
Saa nähdä toimiiko liittymä nyt sen verran että saan tämän lähtemään...
Lets hope so...
Reijo
Niin,,,,justiinsa kun tuon edellisen viestin sain lähtemään sammui taas modeemin ADSL valo - - eihän ne maailman mittapuussa isoja juttuja ole - minuutin parin odotukset....
Taitaa olla kaiken lisäksi kalliskin meikäläisen liittymä - kun kuuntelee noita tarinoita...
Kokastaanpas josko lähtisi viesti... - vilkkuu taas siihen malliin...
T- Reijo
Taitaa olla kaiken lisäksi kalliskin meikäläisen liittymä - kun kuuntelee noita tarinoita...
Kokastaanpas josko lähtisi viesti... - vilkkuu taas siihen malliin...
T- Reijo
Yhteysongelmista huolimatta en suosittele ongelman ratkaisuksi liittymätyypin vaihtamista mokkulaan.
Kannattaa toimia, kuten Tapio aikaisemmassa viestissään ohjeisti:
1. Liittymässä kannattaa testata toista ADSL-modeemia (modeemin voit lainata esim. tuttavalta) ja puhelinjohtoa. Kannattaa myös varmistaa, että puhelinjohto on suora, eikä siinä ole jatkoliitoksia.
2. Jos yhteys pätkii tai ei toimi toisellakaan modeemilla, on mahdollista, että vika on Soneran verkossa. Silloin liittymästä kannattaa tehdä vikailmoitus joko lomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Kannattaa toimia, kuten Tapio aikaisemmassa viestissään ohjeisti:
1. Liittymässä kannattaa testata toista ADSL-modeemia (modeemin voit lainata esim. tuttavalta) ja puhelinjohtoa. Kannattaa myös varmistaa, että puhelinjohto on suora, eikä siinä ole jatkoliitoksia.
2. Jos yhteys pätkii tai ei toimi toisellakaan modeemilla, on mahdollista, että vika on Soneran verkossa. Silloin liittymästä kannattaa tehdä vikailmoitus joko lomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.