Skip to main content
Heippa! Irroitin viime ukonilmalla ADSL-modeemin ja tietsikan seinästä ja modeemi lakkasi toimimasta (LAN-valo ei pala).PC-klinikalla sanottiin,että modeemi hajonnut eli hankin uuden,mutta kappas vaan, vika ei korjautunut...Eli mitä teen? Lähiverkkoyhteyden vikailmoitus sanoo että "verkko ei osoittanut tietokoneelle verkko-osoitetta".Mitä tuo tarkoittaa?Ja pitäisikö yhteyksissä näkyä laajakaistayhteys erikseen?Nyt näkyy "lähiverkko tai nopea internetyhteys" (se joka ei toimi) ja "langaton verkko",jota käytän nyt,mutta joka on superhidas... Olen yrittänyt korjata vikaa mm. Soneran internetavustaja-ohjelman kanssa-tuloksetta.Voiko koneesta sitten olla verkkokortti hajalla tai jotain?!APUVA! 🙂
Voisinkohan minäkin saada viestiini jonkin sortin vastauksen?!
Elikkäs selvittääksesi onko vika verkkokortissa:

Jos käytössäsi Windows XP mene käynnistä valikkoon ja sieltä "Suorita/Run" ja kirjoita siihen CMD ja paina enter. CMD:ssä kirjoita "ping 127.0.0.1" ilman lainausmerkkejä. Jos kaikki neljä menevät perille korttisi toimii. Eli hävikki on 0%.

Vista/Seiska käynnistä-valikosta löytyy se valkoinen hakuboksi. Kirjoita siihen CDM ja paina enter kun se löytyy. Ja tee sama yllämainittu toimenpide.

Jos vika ei ole verkkokortissasi niin luultavimmin salama on osunut johonkin soneran tms. jakelukeskukseen minkä johdosta yhteytesi ei toimi. Tuo vikailmoitus tosiaan viittaisi siihen että Soneralta ei tule sinulle uutta verkko-osoitetta. Eli joudut odottamaan Soneran asiantuntijan vastausta.
Hei!

Kiitos,kun vastasit!:) Tein työtä käskettyä ja tulos oli "Kohdeisäntään ei saada yhteyttä" Kadonnut=4 (hävikki 100%) eli verkkokortti on hajonnut???Mokkula ei siis ilmeisesti tarvitse toimiakseen verkkokorttia?!
Vika näyttäisi joo olevan verkkokortissa. Nykyään kylläkin verkkokortit ovat yleensä integroituna emolevyyn eikä erillistä verkkokorttia välttämättä ole. Jos koneessa on vielä takuu voimassa niin takuuhuoltoon vaan. Jos ei ole niin voit kysellä paljon vaikka PC-klinikalla kustantaa verkkokortin korjaus.
Vastasin eilen tähään asiaan tässä ketjussa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa