Skip to main content

Toimmiiko laskutuksessa mikään oikein?

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Tässä kertomus, kun lähes kaikki menee pieleen kun hankkii Sonera kotitv:n. Puhelinmyyjä kauppasi liittymää ensimmäiseksi vuodeksi 29.90 €/kk/ja toinen vuosi hintaan 39.90 €/kk, mutta vähän ajan päästä tuli tilausvahvistus jossa veloitus oli kuitenkin 39 €/kk koko ajalta, eli tästä ensimmäinen soitto asiakaspalvelun jossa asia korjattiin.

Asennus tehtiin sovittuna aikana, mutta pian asennuksen jälkeen huomasin, että yhteys pätkii ja ajattelin että irtisanoa sopimuksen, koska minulla oli siihen laillinen oikeus 14 pv:n aikana, soitto taas Soneralle, jonne ilmoitin halukkuudesta irtisanoa sopimus, mutta langan päässä henkilö sai taivutettua siihen, että asentaja kävisi tarkistamassa, että saadaanko homma toimimaan. Valitettavasti suostuin siihen, koska myöhemmin sain laskun (100 €) asentajan käynnistä, joka kyllä saikin liittymän toimimaan kunnolla. Jos olisin saanut tietää että joudun maksamaan tuosta asentajan käynnistä erikseen olisin satavarmasti sanonut liittymän irti heti. Soitin asiakaspalveluun asiasta, ja sanoin että kun tilasin liittymän oletin, että se toimii, sieltä vastattiin että hekin odottavat että asiat toimivat asiakkaan päässä myös, viitaten että vika oli rasiassa tms. jonka vuoksi maksu oli ihan ok. Minusta näyttää kuitenkin siltä, että koska liittymä ei toiminut ennen toisen asentajan käyntiä niin tämä toinen asentaja paikkasi ensimmäisen asentajan huolimattomuuden ja laskutti siitä minua.

Laskutus oli toinen, jossa kaikki meni pieleen ja on edelleen pielessä. Odottelin Soneran laskua sähköpostiini aika kauan, mutta sen sijaan sain suoraan karhulaskun, soitto jälleen asiakaspalveluun korjasivatkin asian (=laittoivat oikean sähköpostiosoitteen ja lupasivat hyvittää karhumaksun). Seuraavaksi tuli uusin lasku sähköpostiini, mutta siinä oli valitettavasti tukku virheitä, karhumaksu oli hyvitetty, mutta viivästyskorkoa 0.19 € oli edelleen mukana, sekä veloitus Discovery ja Viasat Film kanavilta 7 päivältä (2.50 ja 6.25), jotka olivat liittymisen yhteydessä ilmaisia 2 kk:lta, ja jotka olin irtisanonut ja niistä ei pitänyt olla yhtään laskutettavaa, toivoisin korjausta yllä olevista virheistä (laskunro 69161752)
Tällä viikolla tuli jälleen karhulasku suoraan ilman että varsinaista laskua oli tullut koskaan, joka sisälsi edellä olevan asentajan käynnin, ilman kummempia erittelyitä.

Kaiken huippuna on se etten pääse hallinnoimaan omia sivua, kun noitten karhulaskusekoilujen takia, vaikka tällä hetkellä ei ole myöhästyneitä maksuja.

Vaikka tekniikka onkin pelannut virkistyttävän hyvin tuon 100 euron kynnysrahan jälkeen, niin olen kyllä tehnyt omat johtopäätökseni SoneraViihteen suhteen.

2 kommenttia

  • April 15, 2013
Hei kokkojo!

Olipa kyllä ikävää luettavaa tarinasi ja pahoittelen, että alku on todella ollut näin kivinen.
Alkuun tästä asentajakäyntimaksusta. Eli vika ei ole ollut linjoissa, vaan asiakastietojen mukaan pistokkeessa on ollut vika ja asentaja on vaihtanut normaalisti taloyhtiön vastuulla olevan pistotulpan. Kun vika ei ole verkossa, veloitetaan asentajakäynti 99,89e.
Laskusi on tosiaan lähtenyt virheelliseen spostiin. Ilmeisesti tallennusvaiheessa yksi kirjain on jäänyt spostiosoitteesta uupumaan, jolloin lasku ei ole tullut perille. Laitoin sinulle postitse tulemaan kopion laskusta, jolta löytyy asentajamaksu, sekä tammikuun kk maksu. Sähköpostiosoite olikin yhteydenottosi perusteella korjattu oikeaksi.
Laskusta 69161752 hyvitin yhteensä 8,94e. Summan voit vähentää laskulta ja käyttää muuten alkuperäistä viite- ja tilinumeroa laskua maksaessasi.
Vaikka lasku olisikin myöhässä, pääsee kyllä Omille Sivuille ja hallinnointi pitäisi onnistua ihan ok. Mitä olit Omilla Sivuilla tekemässä, kun ei onnistunut? Selvitätkö vielä sen tänne meille, niin päästään katsomaan tilannetta tarkemmin. Kiitos!

  • April 15, 2013
Hmm. minun näkemys onnistuneesta asennuksesta on se, että kun asentaja poistuu talosta, niin netti toimii sen jälkeen, eikä siten että asentaja tulee toisen kerran katsomaan yhteyttä, joka ei ole koskaan ollutkaan kunnossa, ja laskuttaa käynnistä erikseen, tuskin se rasia rikkoontui ensimmäisen ja toisen asentajakäynnin välissä, ellei se ensimmäinen asentaja sitä rikkonut, hyvin se oli toiminut siihen asti, mutta annetaan asian olla.

Katsoin omilla sivuilta juuri äsken ja pääsin hallinnoimaan normaalisti, ei ollut tällä kertaa sitä keltaista laatikkoa ruudulla, joka esti toiminnan toiminnan, tosin viimeksi toimi vain yhden päivän sen jälkeen kun olin soittanut asiakaspalveluun asiasta, ennen kuin keltainen laatikko palasi uudestaan.