Skip to main content
Moi,

Hommasin vanhan reistailleen modeemin tilalle uuden, mutta ongelmat eivät loppuneet.

Lyhykäisyydessään ongelma on seuraava:

Välillä yhteys toimii ihan hyvin, mutta hetken päästä yhteys voi katketa ihan yllättäen ilman, että teen mitään muutoksia asetuksiin. Odotettuani taas hetken (tai joskus useammankin tunnin) yhteys alkaa taas toimia ilman, että olisin edes koskenut koko koneeseen.

Tukeen soitin viimeksi alkuvuodesta ja siellä mainittiin, että voivat lähettää "korjaajan" tutkimaan mitä on vialla, mutta mikäli asiat eivät johdu sonerasta, niin lasku tulee kokonaisuudessaan minun maksettavakseni. Tuki epäili silloisen modeemini rikkinäisyyttä, mutta nyt uuden hommattuani en enää oikein jaksa uskoa tuohon.

Mikäköhän mahtaa olla vikana?
Modeemin asetukset lienevät kunnossa, kun kerta yhteys muodostuu ja pysyy välillä pitempäänkin päällä. Taloyhtiössä on "kiinteä" soneran yhteys, joten toimittajan vaihtaminenkaan ei tule kysymykseen.

Mikä siis neuvoksi?

ps. tätäkin kirjoittaessani yhteys katkesi parisen kertaa, joten nykyäänkin täytyy netissä jotain tehdessään aina copy-pasteta kirjoituksensa ennen lähettämistä (ei hyvä...)
Sinun kannattaa käydä ensimmäisenä läpi ADSL-yhteys pätkii -ohjeemme, jossa on neuvottu eri toimenpiteet jotka voivat auttaa ongelmatilanteeseen.

TP-Link TD-8840 modeemi ei ole tällä hetkellä mukana liittymissämmä toimiviksi havaittujen modeemien listalla. On mahdollista, että yhteys voi toimia täysin normaalisti tälläkin modeemilla, mutta varmuuden vuoksi yhteyttä voi olla hyvä testata jollain toisella ADSL-modeemilla, joka on toiminut aiemmin ADSL -liittymässämme. Yhteyttä voi tarvittaessa testata esimerkiksi jollain toisella hetkeksi lainaan saadulla modeemilla, jos jollain tuttavallasi on myös käytössä Sonera Laajakaista ADSL -liittymä.

Jos ongelma jatkuu, asiasta kannattaa olla yhtydessä vikapalveluumme, jotta yhteyden toiminta pystytään tutkimaan puoleltamme. Voit olla yhteydessä vikapalveluumme, joko puhelimitse tai lähettämällä ongelmasta ilmoituksen Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa