Skip to main content
Eli, sain "hyvän" tarjouksen 24online nimiseltä yritykseltä ~pari kuukautta sitten ja pyysin heitä lähettämään mustaa valkoisella, että voin asiaa miettiä. Sieltä tulikin lasku ja tieto että adsl kytketään päälle kohta jne. no tietenkin peruin "tilaukseni" sähköpostilla ja sainkin vastauksen.

asiakaspalvelu <asiakaspalvelu@24online.fi>
15.7.2010 7:51:55
Aihe Re: Kaupan purku
Viesti Hei!

Tilauksenne on nyt peruttu. Hyvää kesän jatkoa.

-Janika


ja nyt tänään sain tekstiviestin, että adsl liittymäni on kytketty. terveisin 24online. jouduin soittamaan heidän asiakastukeen (jossa sentäs vielä vastaa ihminen eikä robotti heh heh... ) ja he lupasivat kytkeä heidän adsl liittymän huomenissa pois.. tai siis niin pian kun se sitten tapahtuukin..

Kysymys olisikin nyt, että mistäs ihmeestä saan selville onko tilaukseni soneran kanssa vielä toiminnassa, toimiiko nettini nyt kun he ovat käyneet säätämässä? vai tuliko minusta nyt pysyvästi 24onlinen a(a)siakas

Olen onnistuneeti hukannut "tarpeettomina" oma sivu jne käyttäjätunnukset yms.. mistäs saan ne takaisin?

Tahtoisin myös säätää ja muokata "kotisivuani" jonka tunnukset yms olen myös hukannut..

Kiitos!
Hm kerkesin eilen jo soittaa soneran omalle vikarobotille ja jättää vikailmoituksen, meinasin sen poistaa jos kerta 24onlinen tyypit ovat sitä asiaa hoitamassa, mutta se unohtui, tänään tuli aamulla tekstiviesti, että soneran asentaja on myös "korjaamassa" liittymääni, odotan mielenkiinnolla kumpi ehtii ensin 24online vaiko sonera.

Toistaiseksi 24online liittymäni on toiminut todella surkeasti, eikä ole päässyt edes yli 30% luvatun maximi nopeuden, ja yhteys on myös pätkinyt. en tiedä johtuuko tämä tästä kaksois adsl liittymästä joka nyt sitten kai on päällä..

Olisi ollut hyvä päästä juttelemaan puhelimitse jonkun asiakaspalvelun kanssa olisin saanut heti tietää mitä tälläisessä absurdissa tilanteessa pitäisi tehdä 🙂 odottaa vai reagoida.. päätin "reagoida", tosin en ole lähettämässä 24onlinelle mitään "vihaista" kirjettä vaikka siihen ehkä olisikin aihetta..
Sonera ADSL-liittymäsi sopimus jatkuu ennallaan ja yhteyden kytkentä on korjattu tänään aamupäivällä. Jos yhteys ei toimi, on modeemissa todennäköisesti väärä VCI-arvo. Silloin oireet ovat sellaiset, että modeemin ADSL/DSL-valo jää palamaan, mutta data ei liiku.

Soneran verkossa käytetään VPI-arvoa 0 ja VCI-arvoa 33. Jos tarpeen, asetus on muutettavissa ADSL-modeemin asetuksista. Monet modeemit hakevat niihin tallennetuista valmiista asetuksia automaattisesti parhaiten toimivat kun laite on ollut kokonaan virroitta ja se käynnistetään uudelleen.

ADSL-asetukset Soneran verkossa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
No niin kaikki toimii taas hyvin..

On tietysti ihan mukava kokeilla, vähän hitaampaa nettiyhteyttä välillä, mutta meinaahan siihen vähän hermostua kun 6mb/512kt toimi 2päivää nopeudella 170-200kt/20-25kt 85ms viiveellä, tämän 24mb/1mb taas kuitenkin tuo huononakin päivänä 15-18mb/50kt 15ms .

Kiitos.

Vastaa