Skip to main content

TV ei löydä peruskanavia

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 144 katselukertaa

Asun HOAS-asunnossa Espoon keskuksessa. Pari päivää sitten TV ilmoitti käynnistettäessä "no signal". Kokeilin hakea kanavia uudelleen automaattisesti sekä manuaalisesti, palauttaa tehdasasetuksia ja sitten taas hakea kanavia uudelleen. Välillä tv ei löydä mitään kanavia ja välillä se löytää esim. kanavanippu 8 kanavat ja sen jälkeen tulee ilmoitus "No CI module". Mitään maksukanavia minulla ei ole, enkä niitä haluakaan. Haluaisin vain saada peruskanavat taas näkyviin.

Mikäköhän voisi olla ongelmana?

5 kommenttia

  • September 17, 2012
Hei Greilpols,

sinulle on tullut asuntoosi ilmoitus, että kuulut Soneran Kaapeli-TV verkkoon? Onko käytössäsi erillinen digiboksi vai televisioon sisälle rakennettu kaapeliviritin?

Itse kysäisisin naapureilta, että onko heillä samanlaista ongelmaa. Jos naapureilla näkyy kanavat, niin silloin laitteistosi ei jostain syystä löydä kanavia. Voisit koittaa vaihtaa tv-kaapelin ja koittaa myös toisesta tv-pistokkeesta, jos näitä asunnostasi useampi löytyy. Suomen Kaapeli-TV verkkoon hyväksyttyjen ja testattujen laitteiden listauksen löydät http://www.testatutlaitteet.fi

  • September 18, 2012
Tanja kirjoitti:
Hei Greilpols,

sinulle on tullut asuntoosi ilmoitus, että kuulut Soneran Kaapeli-TV verkkoon? Onko käytössäsi erillinen digiboksi vai televisioon sisälle rakennettu kaapeliviritin?

Itse kysäisisin naapureilta, että onko heillä samanlaista ongelmaa. Jos naapureilla näkyy kanavat, niin silloin laitteistosi ei jostain syystä löydä kanavia. Voisit koittaa vaihtaa tv-kaapelin ja koittaa myös toisesta tv-pistokkeesta, jos näitä asunnostasi useampi löytyy. Suomen Kaapeli-TV verkkoon hyväksyttyjen ja testattujen laitteiden listauksen löydät http://www.testatutlaitteet.fi



HOASin nettisivuilta lainattua: "Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiön asukkaana sinulla on käytössäsi Soneran kaapeli-tv-palvelut."

Meidän televisiossamme on sisäänrakennettu kaapeliviritin, ja tv löytyy myös testatutlaitteet.fi sivustolta. Naapureilla televisiot toimivat normaalisti. Meidänkin televisiomme toimi normaalisti viime torstaihin asti, jolloin se ei enää yhtäkkiä löytänytkään kanavia.

  • September 19, 2012
Hei Greilpols,

aivan kaikissa HOAS-asunnoissa ei ole käytössä meidän kaapeli-TV:tä. Jos sinulla on meidän asiakasnumero, voisit lisätä sen nimimerkkisi tietoihin. Jos sinulla ei tätä ole, niin kirjoita osoitteesi ilman asunnonnumeroa vastaukseksi. Pääsen tarkistamaan onko juuri teidän talossa käytössä meidän palvelut.

  • September 19, 2012
Hei, lisäsin pyytämäsi osoitteen profiilitietoihini.

  • September 20, 2012
Hei Greilpols,
Testaatko vielä toimivuutta toisesta tv-pistokkeesta? Jos ei siitäkään ala toimia, suosittelen ottamaan yhteyttä Tekniseen Asiakaspalveluumme p. 020690101.