Skip to main content

Ulkomaille muutto ja kytky (iPhone 4)

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei! :)

Joudun näillä näkymin muuttamaan ulkomaille kesä/heinäkuussa pidemmäksikin aikaa. Otin viime vuoden huhtikuussa iPhone 4 kytkyllä ja mietin mitä sen kanssa sitten kesällä teen. Haluaisin käyttää sitä puhelinta kuitenkin siellä ulkomailla uudella SIM:illä mutta koska saatan hyvinkin tulla takaisin Suomeen muutaman kuukauden/vuoden päästä, en halua numerosta/liittymästä luopua kokonaan.

Pitääkö mun irtisanoa se liittymä saadakseni sen SIM-lukituksen pois vai miten sen kanssa kannattaa toimia?

Sen perusteella mitä olen googlettanut, saisin puhelimesta varmaankin loppulaskun mutta toimiiko se sit ulkomailla uudella SIM-kortilla? Eikö se mennyt jotenkin niin että kun puhelimet on kytkyllä aina vähän halvempia, sen erotuksen suositushinnasta pitää maksaa myös? Jos irtisanon sen mun liittymän siis kesäkuussa, olisi maksamatta vielä 11 erää, eli 11 x 22= 242, mitä maksuja tämän lisäksi vielä tulisi?

Vai tulisiko halvemmaksi jos ottaisin iPhonesta loppulaskun ja ottaisin uuden puhelimen sen tilalle siihen kytkyyn? Onko tämmönen edes mahdollista tässä tilanteessa? Mulla säilyy kuitenkin pankkitili täällä Suomessa vaikkei osoitetta oliskaan.

Kiitos jo etukäteen!

2 kommenttia

  • January 14, 2012
Hei jimmie25! Tämä asia olikin jo Asiakaspalvelun kanssa hoidettu.
Mukavaa talven jatkoa!

  • January 14, 2012
... ja kiitokset super nopeasta vastauksesta! :))