Skip to main content

USB- portit digiboksissa & reitittimessä

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 57 katselukertaa

Hei.
Mikä tarkoitus noilla USB-porteilla on? Mihinkä käyttöön ne on tarkoitettu kun en löytänyt ohjevihkosestakaan sen enempää...

3 kommenttia

  • September 13, 2012
Hei Aki82!

USB-portti on tarkoitettu vain huoltokäyttöön. Siihen ei voi liittää esimerkiksi ulkoisia tallennusvälineitä. Sivuiltamme voit lukea hieman lisätietoja eri liitännöistä.

  • September 13, 2012
Reitittimen USB:iin voi kylläkin liittää vaikkapa muistitikun tai kovalevyn, jonka voi sieltä pistää sitten jakoon ikäänkuin verkkokovalevyksi. Vain jompikumpi muistaakseni toimi, NTFS tai FAT32.

  • September 14, 2012
jompe76 kirjoitti:
Reitittimen USB:iin voi kylläkin liittää vaikkapa muistitikun tai kovalevyn, jonka voi sieltä pistää sitten jakoon ikäänkuin verkkokovalevyksi. Vain jompikumpi muistaakseni toimi, NTFS tai FAT32.


Verkkokovalevynä tämä tosiaan toimi heittämällä, mutta miten saa esim. mediajaon päälle vaikkapa Samsungin allsharessa? Näen kyllä bluray-soittimen kautta videotiedostot muistitikulta mutta irtotekstejä ei saa millään toimimaan. Lisäksi videon ajansiirto ei toimi vaikka tietokoneen kovalevyltä se kyllä onnistuu minuuttimäärän naputtelemalla. Onkohan tämä ongelma reitittimessä, tikussa(tiedostojärjestelmässä) vai itse soittimessa? Se vaikuttaa tosin aika epätodennäköiseltä vaihtoehdolta koska muista medioista nämä ominaisuudet toimivat.