Skip to main content
Sain tänään hurjan laskun soneralta, yli 1200 euroa 7:stä puhelusta kotipuhelimesta mobiilipuhelimiin.
yhteisaika on 71 minuuttia, 30 sek. Olemme vaimon kanssa yksin kotona, ei lapsia eikä tuttuja joka voisi päästä puhelimeen. Meillä on laajakaistapuhelin ja zyxel modeemi. F-Secuurin security 2010 pitäisi suojata ja estää konetta soittamasta itse olen ainakin ymmärtänyt. edellinen lasku oli 65 euroa ja silloin puheaikaa oli 130 minuuttia. ja puheluita 11. Pitääkö meidän nyt repiä kaikki langat seinästä ja olla ilman puhelinta kunnes tämä sotku on selvitetty?
Sinun kannattaa ottaa yhteyttä pikemmiten Soneran asiakaspalveluun, jotta selviää, mistä kyseinen lasku on muodostunut. Asiakaspalvelun puh. 0200 17000 (mpm/pvm)


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
olen ollut yhteydessä soneran kanssa mutta ne eivät vielä tiedä mistä tämä johtuu. Voiko adsl modeemi olla kaapattu, minä olen ainakin ymmärtänyt että ei. lankapuhelin toimii adsl-modeemin kautta, olen tuona aikana päivittänyt f-securen viirussuojani ja minun piti saada apua f-securelta että sain sen päivitettyä. nyt olen repinyt töpselin puhelimesta irti.
ADSL-modeemi ei voi soittaa puheluja, vaikka onkin fyysisesti kytkettynä lankapuhelinverkkoon. ADSL-modeemi on ulospäin yhteydessä vain puhelinlinjan toisessa päässä olevaan ADSL-keskittimen porttiin ja kaikki liikenne niiden välillä on data-liikennettä. ADSL-liittymän kuukausimaksu on kiinteä liikennemäärästä riippumatta.

Sen sijaan perinteinen soittosarjamodeemi käyttää puhelua yhteyden muodostamiseen eli toimii periaatteessa puhelimena. Soittosarjamodeemin pitäisi olla kytkettynä puhelinverkkoon jotta se voisi soittaa. ADSL-yhteys ei perinteistä soittosarjamodeemia tarvitse, joten jos tietokoneessanne on soittosarjamodeemi, sen kaapeli kannattaa irroittaa puhelinverkosta.

ADSL-yhteyttä voi käyttää siinä mielessä turvallisesti, että se ei puhelinlaskua suurenna.

Toivottavasti asia suuren laskun suhteen selviää.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa