Hei,
Nyt olen vihainen!
Ostin Nokian Lumia 620 puhelimen 11.7.2013. Heti alussa oli ongelmia, kun puhelut katkeilivat. Eli ei tullut paljoakaan puhuttua. Viestitin tänne ja asia saatiin nopeasti korjattua. Vika oli tukiasemassa. Tämän jälkeen havaitsin uuden ongelman. Vastaanottaja ei ajoittain kuullut minun puhettani ja puhelut luonnollisesti taasen epämiellyttäviä. Olin yhteydessä vikapalveluun ja toimitin puhelimen Jumbon Soneran liikkeeseen, josta olin sen ostanutkin. Elettiin syyskuun alkua. Puhelin lähetettiin takuuhuoltoon 9.9.2013.
Kolmen viikon odottelun jälkeen sain puhelimeni takaisin 30.9. Yllätys yllätys; puhelimessa oli edelleen sama vika. Soitin jälleen Soneran vikapalveluun ja kerroin tilanteen. Sieltä neuvottiin viemään puhelin taas huollettavaksi. Ystävällinen henkilö vikapalvelusta kyllä hyvitti minulle yhden kuukauden liittymän maksun, josta olen tyytyväinen. Kysyin samalla, mitä tapahtuu, jos puhelin ei vieläkään tule kuntoon. Minulle vastattiin, että sitten "saan uuden puhelimen". Uskoisin, että jos luvataan uusi puhelin, se useimmille ihmisille tarkoittaa siis aivan uutta, vielä alkuperäispaketissa olevaa laitetta. Lokakuun 2. päivänä siis taas reissu Jumboon Soneran liikkeeseen ja puhelin takuuhuoltoon.
Eilen sain tekstiviestin, että puhelin on noudettavissa. Olin ollut aamulla leikkauksessa ja sieltä suoraan sain kyydin Jumboon. Liikkeestä ilmoitettiin, että puhelin on vaihdettu uuteen, josta olin tietysti iloinen.
Mutta mutta... Selatessani puhelinta löysin lokitiedoista jotain uskomatonta. Siellä oli vastaamaton puhelu tuntemattomasta numerosta 6.3.2013. En voinut uskoa, että olin saanut käytetyn puhelimen ja vielä vanhemman kuin 11.7 ostamani puhelimen!
Koska toivuin vasta leikkauksesta enkä voinut hoitaa asiaa sen enempää eilen, soitin Soneran asiakaspalveluun, jonne kerroin nämä tapahtumat. Asiakaspalvelusta sanottiin, että tottakai minulle kuuluisi aivan uusi puhelin ja lainatakseni suoraan henkilöä, jonka kanssa keskustelin, hän piti asiaa "törkeänä" ja neuvoi minua jälleen menemään Jumbon Soneralle ja velvoittamaan heitä antamaan minulle uuden puhelimen.
Tänään kävin sitten taas liikkeessä. Sieltä sanottiin, että he eivät anna uutta puhelinta, koska keskushuolto päättää asian ja keskushuolto oli päättänyt antaa minulle käytetyn, mutta takuukorjatun laitteen. Sieltä myös ihmeteltiin, kuinka minulle oli voitu kahdesta eri paikasta (vikapalvelu ja asiakaspalvelu) luvata uusi puhelin. Myyjä "oli pahoillaan", mutta se ei tässä nyt juurikaan lohduta. Myyjä myös sanoi, että tämä on käytäntö muuallakin. Siihen en luonnollisesti viitsinyt enää vastata mitään, mutta kerronpa tässä, että kesällä olin yhdessä isossa, nimeltä mainitsemattomassa sinivihrein tunnuksin merkityssä kodinkoneliikkeessä asioimassa ja odottaessani vuoroani, satuin omin silmin näkemään, että minua ennen ollut asiakas sai aivan uuden puhelimen, koska hänen puhelimen vikaa ei voitu korjata.
Ymmärrätte varmaan, että olen erittäin pettynyt ja haluaisinkin nyt oikeasti tietää, onko asia todella näin. Onko siis täysin oikein, että takuuhuoltoon lähetettäessä "uuden" tilalle siis saa käytetyn, mutta takuuhuolletun laitteen? Tällä hetkellä näen asian niin, että minä onneton menin ja ostin uuden puhelimen tietämättä, että se oli rikki. Monen juoksemisen huoltoon ja asian hoitamisen liitteksi sain tilalle huomattavasti vanhemman ja käytetyn puhelimen. Kummallisia nuo takuuasiat, jos näin on.
Valitettavasti koen, että tässä ei ole toimittu asiakkkan etua ajatellen. Olen ollut todella kauan Soneran asiakas, mutta tällä hetkellä ajattelen, että puran sopimukset ja vaihdan toisen yhtiön palvelukseen.
Uusi ja "uusi" puhelin
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.