Skip to main content

Uusi modeemi, netti hidastu

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moro!

Tuli ostettua uusi modeemi (Telewell EA510 3G/4G V3.0C) ja kun sen pistin kiinni koneeseen, nopeuteni putosi about 5 megaa. Juuri ennen kuin laitoin uuden modeemin kiinni, ajelin tuon nopeustestin vanhalla modeemilla (tulos ~15 megaa). Sama testi uudella modeemilla, tulos ~10 megaa. Ainoa piuha jonka vaihdoin on tuo modeemista tuleva koneeseen (vanha piuha yhtä pitkä).

Nyt haluaisin vähän vinkkejä mitä asetuksia voisin säätää tossa uudessa modeemissa että saavuttaisin edes sen saman 15 megaa mitä oli?

Niin ja käyössä siis 24/1 ADSL.

Kiitos!

2 kommenttia

  • April 18, 2012
eGGe86: Ensimmäiseksi sinun kannattaa kokeilla sitä, että laitat verkkolaitteet kiinni porttiin 3 tai 4. Nämä ovat sillattuja portteja ja saattavan antaa enemmän nopeutta.

Ohjeet ja vinkit -sivustolta löydät verkossamme käytettävät ADSL-modeemin asetukset.

  • April 19, 2012
Tanja kirjoitti:
eGGe86: Ensimmäiseksi sinun kannattaa kokeilla sitä, että laitat verkkolaitteet kiinni porttiin 3 tai 4. Nämä ovat sillattuja portteja ja saattavan antaa enemmän nopeutta.

Ohjeet ja vinkit -sivustolta löydät verkossamme käytettävät ADSL-modeemin asetukset.


Ohjekirjan mukaan 1, 2 ja 3 ovat sillattuja. Vain 4 on NAT. Anyway, piuha käynyt jokaisessa portissa eikä nopeus kasvanut. Päivitin purkin softan uusimpaan, nopeus kasvoi ~1.5 megaa, mutta jää kyllä vieläkin siitä 15 megasta.