Hei!
Eilen tuli viesti soneralta ja siinä sanottiin että nettiyhteys on kytketty, laitoin modeemin ja piuhat kiinni kuten piti, mutta netti ei toimi. Pitääkö minun rekisteröityä johonkin joillakin tunnuksilla että se rupeaisi toimimaan? vai eikö sonera ole vielä sitten laittanut yhteyttä päälle? modeemissa internet-valo ei pala. Soitin asiakaspalveluun eikä sieltäkään osattu sanoa mitään. en haluaisi maksaa 100e turhasta käynnistä.
Sivu 1 / 1
Hei Roosasd,
Onko sinulla tiedossa liittymänumero, tilausnumero tai asiakasnumero. Jos jokin noista löytyy, niin lisäätkö sen tietoihisi, niin voimme tarkistella asiaa. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Jos lisäät asiakasnumeron paikalle liittymänumeron, joka on muodossa 333-123456 tai 346-123456, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 tai 346123456.
Onko sinulla tiedossa liittymänumero, tilausnumero tai asiakasnumero. Jos jokin noista löytyy, niin lisäätkö sen tietoihisi, niin voimme tarkistella asiaa. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Jos lisäät asiakasnumeron paikalle liittymänumeron, joka on muodossa 333-123456 tai 346-123456, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 tai 346123456.
Liittymänumero: ***
Hei roosasd,
Olitkin ollut jo meihin yhteydessä ja meidän puoleltamme asiaa lähdetään selvittämään. Tässä on mahdollisesti käynyt virhe liittymän kytkennässä ja todennäköisesti asentajan täytyy käydä yhteyttä vielä tarkistelemassa.
Varmistathan että sinulla on modeemi kytkettynä puhelinpistokkeeseen ja että siinä on virta päällä. Jos huoneistossa on useampia pistokkeita, niin kokeilethan yhteyttä vielä niistäkin.
Tarkistelen asian etenemistä vielä huomenna.
Olitkin ollut jo meihin yhteydessä ja meidän puoleltamme asiaa lähdetään selvittämään. Tässä on mahdollisesti käynyt virhe liittymän kytkennässä ja todennäköisesti asentajan täytyy käydä yhteyttä vielä tarkistelemassa.
Varmistathan että sinulla on modeemi kytkettynä puhelinpistokkeeseen ja että siinä on virta päällä. Jos huoneistossa on useampia pistokkeita, niin kokeilethan yhteyttä vielä niistäkin.
Tarkistelen asian etenemistä vielä huomenna.
Kaikki piuhat ja modeemit on oikein laitetut ja tietokone ja modeemi on käynnistetty uudelleen moneen kertaan mutta ei toimi vieläkään. Maksaako tämä jos asentaja tulee käymään? ei olisi varaa maksaa turhaan 100e..
Hei roosasd,
Tässä tapauksessa ei tuota asentajankäyntimaksun riskiä käytännössä ole.
Uskoisin että olet tuon modeemin osannut kytkeä oikein.
Modeemi ja liittymä ovat uusia, eikä yhteys ole toiminut kertaakaan. Todennäköisesti tuossa on siis asentajalla käynyt kytkentävirhe ja sen korjausvastuu on meillä.
Olit automaatille tuosta aiemmin soitellut ja siitä on mennyt viesti toimituspuolellemme ja he hoitavat asiaa eteenpäin. Seurailen kuitenkin asian edistymistä, niin että saadaan yhteys kuntoon mahdollisimman pian.
Tässä tapauksessa ei tuota asentajankäyntimaksun riskiä käytännössä ole.
Uskoisin että olet tuon modeemin osannut kytkeä oikein.
Modeemi ja liittymä ovat uusia, eikä yhteys ole toiminut kertaakaan. Todennäköisesti tuossa on siis asentajalla käynyt kytkentävirhe ja sen korjausvastuu on meillä.
Olit automaatille tuosta aiemmin soitellut ja siitä on mennyt viesti toimituspuolellemme ja he hoitavat asiaa eteenpäin. Seurailen kuitenkin asian edistymistä, niin että saadaan yhteys kuntoon mahdollisimman pian.
Siis tarkoitatko että vaikka vika löytyisi seinästä niin sen korjaus ei maksa meille? Esim jos sieltä on joku piuha poikki?
Hei roosasd,
Kerrostalossa tai rivitalossa sisäverkko kuuluu taloyhtiölle. Jos vika siis jäisi sisäverkkoon, niin silloin korjausvastuu jää taloyhtiölle.
Asukkaan on itse vaikea sisäverkon vikaa todeta tai testata, ellei tällaista ole jo aiemmin todettu. Jos tällainen on entuudestaan tiedossa, niin siinä tapauksessa maksu voi tulla. Oletan kuitenkin että tällaista vikaa ei ole tiedossa?
Useimmiten ongelma johtuu virheellisestä kytkennästä talojakamossa, jonka korjausvastuu taas on meillä. Toimituksentarkastuksen yhteydessä asentaja käy nämä kytkennät tarkistamassa ja varmistaa että yhteys lähtee toimimaan.
Kerrostalossa tai rivitalossa sisäverkko kuuluu taloyhtiölle. Jos vika siis jäisi sisäverkkoon, niin silloin korjausvastuu jää taloyhtiölle.
Asukkaan on itse vaikea sisäverkon vikaa todeta tai testata, ellei tällaista ole jo aiemmin todettu. Jos tällainen on entuudestaan tiedossa, niin siinä tapauksessa maksu voi tulla. Oletan kuitenkin että tällaista vikaa ei ole tiedossa?
Useimmiten ongelma johtuu virheellisestä kytkennästä talojakamossa, jonka korjausvastuu taas on meillä. Toimituksentarkastuksen yhteydessä asentaja käy nämä kytkennät tarkistamassa ja varmistaa että yhteys lähtee toimimaan.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.