Skip to main content
Hei!
Sain kaksi viikkoa sitten puhelimen sony xperia z2 , joka meni lennosta huoltoon rakennevian takia.. Nyt olen kyllästynyt odotteluun ja haluan perua koko kaupan! Haen jostakin liikkeestä luurin niin saan sen heti käteen! Koska soneralta ei saanut edes huollon ajaksi vara puhelinta.. Tässä nyt sitkutellut 2vk vanhalla puhelimella joka ei meinaa toimia ja hermot menee.
Oon yrittänyt soittaa asiakaspalveluun, mutta ei sielä vastata vaikka näyttää 0min netin mukaan jonot!?
Monta päivää olen yrittänyt kauppaa purkaa, siitä onnistumatta.Kävin soneran liikkeessä ja sanoivat ettei osaa sanoa kuinka toimia..!? Et soittaa vaikka sitten aspaan.. No vähän vaikea kun ei vastata .. Mulla on vähän alta 2vuotias vilkas poika,niin en kerkeä jonottamaan puhelin kädessä .. Ja soittopyyntöä ei voi jättää kun ei oo vapaita aikoja!?
Olen Laittanut myös soneran fb sivuilla viestiä, ja sieltä saa niin päättömiä vastauksia, että huomaa ettei niitä edes lueta kunnolla.
Eli kysyn nyt vielä täälä, kuinka perun kaupan, kun puhelin on huollossa? Odotanko että se tulee huollosta ja sitten lähetän sen takaisin normaalin palautuskaavan mukaan?
14pv palautusoikeutta kuitenkin luvattu ja se meni eilen umpeen, olen kuitenkin alkuviikosta asti yritänyt tätä hoitaa, mutta kukaan ei osaa muka auttaa!?
Ymmärrän että tilanne harmittaa kovasti, kun uudessa puhelimessa on heti ollut vikaa. Huolto kestää keskimäärin kaksi viikkoa joten kovin kauaa ei tarvitse enää odottaa. Koska kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus joka tapauksessa olisi huollon aikana mennyt umpeen, ei puhelinta enää voi palauttaa. Tilanne olisi sama, vaikka olisit saanut meihin yhteyden alkuviikosta. Voit kuitenkin luottaa siihen, että saat huollosta toimivan puhelimen takaisin joten eiköhän kaikki käänny parhain päin 🙂
Mielestäni pitäisi tulla vähintään joku hyvitys, kun olen kohta 2,5 vk ollut ilman toimivaa puhelinta.. Kuitenkin jo laskua lähetettiin tästä sonyn puhelimesta! Typerä maksaa kun ei voi edes käyttää.. Ja kun huollon avulla pakko pidetään asiakkaita.. Koska puhelimessani oli valmiiksi takakannessa naarmu, niin näytti ihan että se olisi ollut jo toisella käytössä?!
Lisäksi Paikallisessa sonera kaupassa sain siitä hetkestä lähtien hyvin huonoa asiakaspalvelua kun kerroin että liittymäni on Saunalahdelta eikä soneralta, heti sanottiin että emme voi auttaa sua tässä asiassa.. Ei siis edes selvittänyt pyynnöstä huollon tilannetta! Siinä on suuri syy miksi ei kiinnosta pitää soneralta ostettua puhelinta tai olla missään tekemisissä... Tietysti otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen jos tulee lisää ongelmia asiossa.. Toivottavasti ei tarvitse..
Heipä vaan Tiittaa!

Soneralla on politiikka, joka on välillä mielestäni ihan pers*****.

Ensinnäkin, Sonera voi käsittääkseni myydä sinulle takuukorjatun tuotteen "uutena". Toiselta palstalta luin tällaisesta asiasta. Tämä on mielestäni huutava vääryys. Tuoteessa olevat virheet sinun olisi tullut heti alussa huomauttaa Soneralle, joko liikkeeseen tai puhelimella Aspaan.

Huolto on aina hidas, joten tätä ei kannata ihmetellä. Mielestäni kuitenkin olet oikeutettu purkamaan kaupan, mikäli teet sen 14 pv sisällä ostosta, olkoon puhelin sitten huollossa tai ei. Tästä en ole aivan varma.

Tuotteen tilauksen voi peruuttaa, jos tilattua tavaraa ei vielä ole toimitettu kuluttajalle.


Lainaus kuluttajansuoja laista. Mikäli varmasti tunnet halua purkaa kaupan, suosittelen ottamaan ensin yhteyttä Soneralle ja mikäli tarpeen, kuluttajavirastoon. Tässä tapauksessa voisi olla mahdollista kaupan purku, johtuen monista ongelmista.

Itsekin olen saanut kerran Soneran kanssa vääntää kättä palautusoikeudesta vikaisena toimitetun laitteen suhteen ja kuluttajaviraston kautta asian voittanut. Eivät tietenkään mielellään korvaa, jos vaan voivat sen välttää.

Eli siis kädenvääntö ottelu luvassa, jos kaupat haluat purkaa. Voisi olla helpompaa odotelle vielä hetki. Saat puhelimen (todennäköisesti) kohtuullisen pikaisesti takaisin ja pääset nauttimaan laitteesta. Itse puhelin on kuitenkin käsitykseni mukaan erittäin hyvä.

Toivottavasti oli edes jotain apua tämän kaverin mietteistä.

~Nasse
Hei Tittaa! Tässä on nyt käynyt huono tuuri laitteen kanssa ja ymmärrän, että tilanne harmittaa. Lisäisitkö asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin katsotaan mitä tälle voitaisiin tehdä, kiitos!

Vastaa