Skip to main content

Uusi sim ei toimi. Paha moka sonera!!!

  • December 11, 2014
  • 25 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei, vaihdoin sim-kortin pienempään tiistaina 30.4. Se ei vieläkään toimi. Kuinka kauan joudun kärsiä ilman puhelinta ja menettää kaikki tärkeät puhelut ja viestit. Korjaatka tämä uskomaton vika heti. Kävin taas tänään sonera-liikkeessä jossa sanottiin että tälläinen vika on monessa tiistaina vaihdetussa simissä. Ihan naurettavaa. TARVITSEN TOMIVAN PUHELIMEN HETI. Korjaatkaa tämä VÄÄRYYS.

25 kommenttia

  • May 2, 2013
Minulla on sama ongelma. Pyysin aamulla puhelimitse apua tähän ja jonotettuani 30min sain kuulla että ongelmalle ei ole tehtävissä mitään. Voin yrittää käynnistää puhelimeni uudelleen iltapäivällä.
Edelleenkään kortti ei kuitenkaan toimi.

Voisitteko informoida koska tähän on odotettavissa ratkaisua ja miten tulee toimia?
Kiitos!!

  • May 2, 2013
Hei OutiJ90 ja RiikkaHe!

Vikatilanteesta johtuen osa liittymistä joihin on vaihdettu uusi kortti, ovat menneet ns. "jumiin" ja eivät tällä hetkellä päivity verkkoon lainkaan. Tämä on todella harmillinen tilanne ja omasta puolestani en voi muuta kuin pahoitella, vaikka eipä se juuri tässä tilanteessa auta.

Tarkempaa korjausaikataulua ei ole tiedossa, mutta vika yritetään korjata tämän päivän aikana. Kannattaa siis aika ajoin käyttää puhelinta virrattomana sillä kun vika saadaan korjattua, päivittyy puhelin verkkoon vasta kun siitä on käyttänyt virrat pois.

  • May 2, 2013
Sama tilanne minulla ja todellakin paha moka! Juuri vertailin liittymiä ja päätin aikasemmista ongelmista huolimatta pysyä Soneralla mutta väärin taisin valita. Tässä nyt kolmatta päivää ilman minkäänlaista puhelinta ja olisi ollut tärkeitä puheluita hoidettavana. Ei hyvää päivää oikeesti!

  • May 2, 2013
Ensimmäinen soitto 30.4 Soneran vikapalveluun ja vian piti korjautua vappupäivän aikana.
No luultavasti asialle ei ole tehty yhtään mitään kuin vasta tänään on kuulemma yritetty korjauskokeilua.

Takana nyt 3 soittoa asiakaspalveluun ja viimeisin vastaus vikapalvelusta tänään 2.5 oli klo 19.50, että mahdollista voisi myös olla ettei vika korjaannu lainkaan!!!!

Eli kuinka kauan täytyy odottaa korjausta, jota ei ehkä tule?
Naurettavaa toimintaa Soneralta, että vanha kortti ja sen mukana vuosia ollut numero on mahdollisesti täysin hylsy. Eikä soitonsiirtoakaan pysty Sonera numerosta tekemään, että saisi tärkeät soitot perille.

P.S. Kokemusta löytyy, että Soneran laajakaistakin voi olla toimimattomana vaikka kuukaudenpäivät. Aina vaan luvataan, että korjaus tulee seuraavana päivänä.

  • May 2, 2013
Korvaako Sonera näitä jotenkin? Miten saan numeroni takaisin käyttöön?

  • May 2, 2013
Syytä olisi - meillä on firman päivystyspuhelin jumissa jo kolmatta päivää ja puhelinnumero on satojen laitteiden kyljessä... on se kumma ettei kääntöäkään saada tuohon numeroon päälle. Alkaa vähitellen tunteet kuumenemaan niin meillä kuin asiakkaillakin, vaikka syyllinen on selvillä ei se paljon auta.

Varmasti herättää luottamusta kun soittaa päivystykseen niin automaattivastaus on 'Valitsemasi numero ei ole käytössä'.

  • May 2, 2013
Siis mitä joutuisinko luopumaan omasta numerostani?? EN halua, se on kuitenkin yli 10 vuotta ollut käytössäni. Sen sijaan haluan puhelimeni toimivaksi.

  • May 2, 2013
Itellä ainakin lähtee liittymä vaihtoon huomenna, jos ei korjaannu siihen mennessä. Ihan käsittämätöntä meininkiä taas, mutta ei tullu yllätyksenä soneralta...

  • May 3, 2013
Eipä toimi vieläkään!!! Eilen hetkellisesti soittaessa liittymään, vastausviesti oli että "tavoittelemaasi numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä". Ajattelin jo toiveikkaasti että nyt rupeaa tapahtumaan. Mutta mitä vielä, "numero ei ole käytössä" jatkuu taas tänään. Tärkeässä työkäytöissä olevat liittymät.. Sonera aiheuttaa todella suurta vahinkoa tällä toiminnallaan. Eikä korjauksen etenemisestä ole mitään tietoa.

Jos Sonera ajattelisi vähääkään asiakkaitaan, vaihdettaisiin liittymät nyt heti Tele Finlandiin (vai ovatko sim-kortit samassa järjestelmässä) että saataisiin nyt numerot auki!!

  • May 3, 2013
Tämä on ihan naurettavaa, nyt mennään jo kolmatta vuorokautta ilman puhelinta. Tai onhan minulla puhelin, ihan uusi jopa. Harmi että sillä ei pysty soittamaan.

  • May 3, 2013
Minulla neljättä vuorokautta toimimaton puhelinliittymä, kun vaihdoin Saunalahdelta Soneraan. Joka päivä useampi puhelu asiakaspalveluun, aina sanotaan että pitäisi varmasti muutaman tunnin kuluessa toimia, mutta edelleenkään liittymä ei toimi! Erittäin ammattitaidotonta työtä pörssiyhtiöltä. Jos hiljalleen ei ala toimimaan, yhteys kuluttajasuojaan ja liittymän vaihto takaisin johonkin palveluntarjoajaan, joka pitää kiinni tehdystä sopimuksesta. Eikä korvauksena riitä, ettei tarvitse ensimmäisestä kuukaudesta liittymästä maksaa! Eihän sellaisesta palvelusta missään nimessä pidäkään maksaa mitä ei ole mahdollista käyttää!

  • May 3, 2013
Siis luulisi että Sonera ois pitäny tätä ongelmaa tärkeänä ja tehnyt asialle jotain niin että vika oltaisiin saatu jo kuntoon!!!! Mutta ei. Hei ny oikeesti ties montako tärkeää puhelua ja tekstaria oon missannu noiden jo tietämieni lisäksi. Koittaa ny saada kuntoon tää tän päivän aikana eli ennen iltapäivää mielellään. Kuinkaha voi kuvitella et voi pärjät ku ei voi soittaa, ei voi lähettää tekstareita, eikä tietenkää kukaa saa mua kiinni ja mä en saa niiden tekstareita...

  • May 3, 2013
mulla sama tilanne tiistaista asti, luuri ei mene verkkoon vaikka mitä tekisi.

soneran helppari käskee vaan odottaa... on se kumma miksi tästä ongelmasta ei voi tukisivuilla tai muualla tiedottaa mitään asiakkaille? ehkä tuosta ei ole mennyt infoa edes porukoiden managerille :-)

[u:2o9vy4mi]mut kokeilkaa yhtä keinoa: [/u:2o9vy4mi] jos teillä on vielä pöytälaatikossa tosi vanhoja 2G kapuloita (siis semmosia joissa ei ole lainkaan kolme gee kykyä), siirtäkää älylaitteesta SIM kortti tollaseen vanhaan 2G kapulaan niin saattaa puhelut toimia. mulla ainakin pari vanhaa nokialaista spelaa ihan ok, vaikka sama kortti omppupuhelimessa sanoo no service.

toivottavasti tästä vinkistä on jollekin teille apua.

T: Markku

  • May 3, 2013
Siis onko ees todellista, SOnera ei oo edes aloittanut tämän vian korjausta!!!!! Vaan odottelee, toki heidän odottelunsa on mielekkäämpää kuin meidän, joilla puhelin ei tosiaan toimi. Miten on mahdollista, että ette korjaa vikaa, eikä teillä ole edes viankorjaus aikataulua???? Olette vain vähän selvitellyt asiaa tähän mennessä!!!! :O Nyt siel soneras vähä ripeämpää toimintaa tämän asian korjaamiseksi, eli aloittakaa se korjaus ja palkatakaa joku asiantuntija sinne joka selvittää tämän, kun ette itse osaa. Hieman vaikeaa olla ilman toimivaa puhelinta.

  • May 3, 2013
Ja harmi vaan, että mulla ei oo ku tää lumia 820 ( muuten kiva puhelin, liittymä vaan ei toimi) jonka ostin tiistaina, ja jonka vuoksi hankin samana päivänä sen pienemmän sim-kortin. Ja tosiaan ostin uuden puhelimen kun vanha ei toimi eikä mee päälle, eikä mulla oo muita puhelimia. Että jos Soneralta, joku vois vastata tähän viestiketjuun nyt vielä jotain ja lukis tän, koska itse en voi soittaa mihkää asiakastukeen tai muuhunkaan, koska SE PUHELIN EI TOIMI. Fb:s saanu vaa jotain tietoa, kuten sen ettette oo edes aloittanu korjausta.

  • May 3, 2013
Ei siihen vanhaa kapulaa tarvitse. Nyt neljän päivän odottelun jälkeen tuon 2G-kapulavihjeen perusteella valitsin puhelimen asetuksista vain 2G-verkon käyttöön ja yllättäen puhelin meni saman tien verkkoon ja jonossa olleet tekstiviestit kilahtivat puhelimeen.

Miksi Soneran asiakaspalvelu ei pystynyt edes tätä kertomaan ???
VARSINAISIA ASIANTUNTIJOITA!!!

  • May 3, 2013
Vika on nyt korjattu, mutta saattaa mennä jonkin aikaa että kaikki on kunnossa.
Pahoittelumme viasta aiheutuneesta harmista.

  • May 3, 2013
Acros kirjoitti:
Ei siihen vanhaa kapulaa tarvitse. Nyt neljän päivän odottelun jälkeen tuon 2G-kapulavihjeen perusteella valitsin puhelimen asetuksista vain 2G-verkon käyttöön ja yllättäen puhelin meni saman tien verkkoon ja jonossa olleet tekstiviestit kilahtivat puhelimeen.

Miksi Soneran asiakaspalvelu ei pystynyt edes tätä kertomaan ???
VARSINAISIA ASIANTUNTIJOITA!!!


Näin tekisi mieli sanoa juu, mutta softa on joskus ----- softaa.


Mun vanha omppukone (iphone 3GS, viimeisin ios eli 6.1.3) ei pääse vieläkään soneran verkkoon edes 2G -tilassa. Mutta onneksi tuo vanha N62 pelaa niin että ihmiset saa kiinni.

Mielenkiintoista viikonloppua kaikille kokeilujen merkeissä. Toivottavasti ongelma hoituu ja tästä opitaan jotakin, erityisesti tiedottamisesta.

Markku

  • May 3, 2013
Nyt viisi tuntia kulunut siitä, kun Sonera ilmoitti, että sim-korttiongelma on korjattu. Edelleenkään itselläni ei toimi. Vielä yksi soitto asiakaspalveluun, joka ilmoitti että pitää vain odotella. Mitä ihmettä tästä pitää ajatella? Nyt alkaa pinna olemaan todella kireällä...

  • May 3, 2013
Hei harriha !

Saattaa mennä jonkin aikaa, että saamme kaikkien asiakkaiden liittymät kuntoon. Joten hieman vielä kärsivällisyyttä vaatisi, vaikka ymmärrän että sitä on jo vaadittu tähän mennessä luvattoman paljon.

  • May 4, 2013
Soneran etusivulla kerrotaan että "Vikatilanteesta johtuen osa uusista liittymistä ja vaihdetuista sim-korteista ei ole päivittynyt verkkoon. Vika on nyt korjattu"

Milloinka vanhojen simmien rekistöröintiongelma korjataan? Tuleeko asiasta tänne tietoa? Omani ei toimi edelleeenkään. Kyse siis ei ole uudesta eikä vaihdetusta sim-kortista.

  • May 8, 2013
Näyttää vika jatkuvan.
Klo 17.15 tuli viesti uuden sim-kortin aktivoinnista ja hetken kuluttua vanha tippui pois verkosta.
Vikapuolella ei osattu vastata klo 18.00 aikaan, koska uuden simmin rekisteröinti tapahtuu.
No onhan perjantai aamuun vielä aikaa.

  • July 22, 2013
huh, nyt itsellä uusi sim ei toimi. Minulla on telefinlandin sim-kortti. Eikös Sonera omista telefinlandin, eli täältäkin voin kysellä neuvoja? Puhelin ilmoittaa, että ei pääse verkkoon, "registration failed" tai että "sim-korttia ei ole toimitettu MM#2". Olen kokeillut eri puhelimilla. Vaihtoehtoa käyttää soneran 2G verkkoa ei näissä puhelimissa ole ollut (josko se siis olisi toiminut?).

Meneeköhän tässä monta päivää, että asialle voidaan tehdä jotain tai pystyisikö sonera vapauttamaan numeroni, että voisin ottaa muualta liittymän?
Olen lähdössä matkoille pariksi viikoksi ylihuomenna. Pitäisi saada puhelin toimimaan ja nopeasti, että pystyn hoitamaan matkajärjestelyt ja ilmoittelemaan ihmisille, etten ole kotona.

  • July 23, 2013
Hei nimimerkki Pauliina2013,

Saat nopeimmin avun kun otat yhteyttä TeleFinlandiin, vaikka puhelimitse 0404 123 123 tai Facebookissa yksityisviestillä. Saatat tarvita uuden SIM-kortin tai korttisi uudelleenaktivoinnin.

  • July 23, 2013
Kiitos vastauksesta. Löysin jo Tele Finlandin keskustelufoorumin sivut, joita oli vähän hankala löytää. Asia on jo onneksi kunnossa. Syynä oli se, että väärä sim-kortti oli aktivoitu, koska olin hukannut aiemmin saamani kortin ja sitten hankkinut uuden.