Skip to main content

Uusi valokuitu/adsl -yhteys (10megaa) ei toimi

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Tilasin vähän aikaa sitten 10 megaisen valokuituyhteyden. Yhteystyyppi on valokuitu/adsl. Yhteys on nyt kytketty ja aktivoitu, mutta verkkoon ei pääse. Ongelma on jatkunut jo 3 päivää.

Modeemin dsl-valo palaa kun modeemi on kytketty puhelinrasiaan.
Tietokoneen ja modeemin välinen lähiverkkoyhteys toimii ilman ongelmaa.
Modeemin internet-valo palaa kun modeemi on asetettu reitittävään tilaan.
Valo ei pala lainkaan kun modeemi on kytketty siltaavaan tilaan.
Kummassakaan tilassa internetyhteys ei toimi. Myöskään wlanin kautta ei pääse nettiin.
Modeemin asetukset on säädetty Soneran sivulla olevien ohjeiden mukaan.

Tietokone saa ip:n modeemin dhcp:ltä ja modeemi saa ip:n jostakin ollessaan reitittävässä tilassa.

Modeemin resetointi ja uudelleenkäynnistely tai koneen boottaaminen eivät auta.

Modeemi Zyxel P-660HN-T1A
Käyttöjärjestelmät Windows Vista ja 7

Tukinumeroon soittaminen ei auttanut, robotti vain väittää että kaikki on kunnossa.

Asiakasnumeron lisäisin, jos jostain sen löytäisin, laskua ei luonnollisesti vielä ole tullut.

8 kommenttia

  • April 13, 2012
Hei Comadrin

Sinulla pitäisi olla liittymänumero tullut liittymän mukana tulleissa papereissa. Lisäätkö sen ilman väliviivaa asiakastietoihisi. Liittymänumero on seuraavan näköinen 333-123456 tai 346-123456.

Omat asetukset >> profiili >> asiakasnumero.

Mikäli kyseessä on uusi (alle 3kk ostopäivästä) Zyxelin modeemi, saat myös apua sen käyttöönotossa Zyxelin käyttöönottotuesta. (09) 4780 8411 (pvm/mpm), arkisin klo 10-16, Kaikkien laitteiden käyttöönottotuki (3kk)

  • April 13, 2012
Nyt on asiakasnumero lisätty.

  • April 13, 2012
Hei Comadrin

Kokeile vielä resetoida modeemi ja aseta se reitittävään tilaan. Varmista että modeemin VPI/VCI arvot ovat 0/33. Mikäli sinulla on olemassa jokin toinen modeemi niin sitäkin voisi kokeilla tässä liittymässä.

Mikäli yhteyden kanssa ongelmat jatkuvat niin ota yhteyttä vikapalveluun.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • April 13, 2012
Kuten jo ensimmäisessä viestissä mainitsin, kaikki modeemin asetukset ovat Soneran ohjeiden mukaisesti, eikä silti toimi.

Soitin Zyxelin tukeen, heidän mukaansa ongelman täytyy olla palveluntarjoajassa.
Sieltä neuvottiin että palveluntarjoajan "pitäisi resetoida yhteys".

  • April 13, 2012
Hei Comadrin

Ole yhteydessä vikapalveluumme. Ohjeet vikailmoituksen jättöön ovat edellisessä viestissäni.

  • April 13, 2012
Ei tuosta vikapalvelusta mitään apua ensimmäisellä kerrallakaan ollut, mutta koitetaan nyt sitten uudelleen...

  • April 17, 2012
4 päivää sitten tein vikailmoituksen, ei ole vieläkään kuulunut mitään asiasta.
Kauankohan pitää vielä odottaa?
Tilausta tehdessäni luvattiin, että liittymä olisi käyttövalmis 1.4, että sellainen lupaus...

  • April 18, 2012
Comadrin: Olit ilmeisesti soittanut vika-automaattiin. Siitä soitosta ei ollut kirjautunut vikailmoitusta.
Olit aiemmin jättänyt vikailmoitusta palvelupyynnöllä. Olisiko sinulla mahdollisuus tehdä uusi vikailmoitus tuota kautta.

Olethan testannut kaikki asunnosta löytyvät pistokkeet? Tai jos asunnosta löytyy huonoeistojakamo, niin suoraan sieltä? Puhelinjohdon tulee olla mahdollisimman lyhyt eli max 2 metriä pitkä.

Sinun modeemisi resetointi tapahtuu seuraavasti.
Resetointi tehdään laitteen ollessa päällä. Varmista, että virtavalo palaa tasaisesti ennen kuin aloitat toimenpiteet. Paina RESET nappia yli yhden sekunnin ajan, mutta alle viiden sekunnin ajan. Tämän jälkeen pidä RESET nappia pohjassa kuuden sekunnin ajan. Jos POWER valo alkaa vilkkua, niin resetointi on tapahtunut ja modeemi käynnistää itsensä uudestaan.