Kun starttaan sähköpostin (off.outlook 2007) tai nettiin menon (IE , niin ikään kuin joutuis hakemaan nettiväylää - oma jatukseni - eli aloitus kestää joitain minuutteja. Win 7. Sitten kun on päästy 'ylös', niin sivut toimivat nopeasti. Edellisessä koneessa oli xp ja IE 7, nousuaika oli hyvin pieni. Kummassakin on/oli F-sec. Kaap. box Thomson TCW750-4. Boksiin ei ole tehty muutoksia. Yhteys 10 / 2 Mb. Pitäiskö joku informaatio tallentaa vai etsiikö kone jokun uuden väylän nettiin menolle joka kerta uudelleen?
Puuttuuko win 7:sta rasti jostain kohtaa vai onko jossain hieno säädössä vika?
Xp:ssä jos olin kirjoittanut tunnuksen kerran tai jonkun valikon täytellyt, niin seuraavalla kerralla sain valikon täytettyä klikkaamalla kohtaa kahdesti. Nyt joudun klikkaamaan kohdetta kolmesti. Muistaakseni joskus oli sama vika kun xp asennettiin uudelleen vanhaan koneeseen, oli saman kaltainen ongelma, mutta sain sen jostain pois, kun aikani jaksoin etsiä. Nyt en jaksais millään, mutta pakko kait jos ei apua tule. Oliskohan teillä muistikuvaa, mistä ongelma ratkeis. Hiiri on Logitech M-RBQ124. Kuulemma win 7 löysi hiiren ja vasta sen jälkeen kaveri etsi logitechin share point ohjelman. Onko jotain päällekkäisyyttä ... jossain?
Sivu 1 / 1
Kyselisin hieman miten win 7:n tulo on mutkistanut siis lisännyt nettiongelmia verrattuna esim. XP:n. Vistataan en voi verrata, koska itselläni ei sitä ole koskaan ole ollut. Reilussa viikossa en ole tullut win 7:n asiantuntijaksi, mutta monet lisäharmaat hiukset se on jo tuottanut.
Kaapeliboksina on Thomson TCW750-4, nopeutena 10/2 Mb. Edellinen oli Netgearin tekemä, vaihdettiin pari kuukautta sitten. Edellisessä koneessa, hajos 2 viikkoa sitten, oli XP ja kone meni nettiin muutaman sekunnin viiveellä. Olen ollut yhteydessä niin tänne ja Soneraan suoraan. Ohjeissa painotetaan aina että pitäisi tarkistaa toimivalla boxilla yhteyttä, mutta mistäs saa kerrostalossa toimivan boxin, kun Sonerallakaan ei ole niitä kokeiltavaksi. Thomson tuntuu ihan asialliselta laatikolta, mutta kyllä Suomessa pitäisi olla kaikkiin valikkoihin käytössä suomen kieli, siis niihin, mitä pystyy netissä säätämään. Eilen taas nollasin Thomsonin takaa resetistä painaen 15 s. ja virtajohto irroitettuna. Homma toimi taas hienosti. Siis eilen. Tämän päivän valjettua ja tietsikkää käynnistellessä kaikki oli taas toisin. Ennen IE 8:n heräämistä, näytöllä pyöri - varmaankin vanhaa tiimalasia vastaava - häkkyrä, googlesta tuli esille ensin yläreuna, sitten 5-10 s päästä keskiosa, ja sitten viiveen jälkeen loput. Samanlaisesti kävi Suomi24.fi:lle mennessäni. Ikään kuin käyttäisin höyrykonetta.
Kun IE:n ekasta painalluksesta on kulunut noin 5 min toimii yhteys Mutta koneen sammutus palauttaa ongelman alkutekijöihinsä. Itse uskon että vika joskus korjautuu, mutta toivoisin asiantuntijoiden testaavan win 7:n ongelmat ja keräävän tiedot yhteen paikkaan. Sonera voi antaa tarkan kerätyn ohjeet, mitä mitä mihinkin asennuskohtaan pitäis laittaa. Itse en saanut minkäälaisia ohjeita esim. mitä laittaa saapuvan ja lähtevän meilin kohtaan. Elisalta sain aikoinaan heidän ohjeet.
Kaapeliboksina on Thomson TCW750-4, nopeutena 10/2 Mb. Edellinen oli Netgearin tekemä, vaihdettiin pari kuukautta sitten. Edellisessä koneessa, hajos 2 viikkoa sitten, oli XP ja kone meni nettiin muutaman sekunnin viiveellä. Olen ollut yhteydessä niin tänne ja Soneraan suoraan. Ohjeissa painotetaan aina että pitäisi tarkistaa toimivalla boxilla yhteyttä, mutta mistäs saa kerrostalossa toimivan boxin, kun Sonerallakaan ei ole niitä kokeiltavaksi. Thomson tuntuu ihan asialliselta laatikolta, mutta kyllä Suomessa pitäisi olla kaikkiin valikkoihin käytössä suomen kieli, siis niihin, mitä pystyy netissä säätämään. Eilen taas nollasin Thomsonin takaa resetistä painaen 15 s. ja virtajohto irroitettuna. Homma toimi taas hienosti. Siis eilen. Tämän päivän valjettua ja tietsikkää käynnistellessä kaikki oli taas toisin. Ennen IE 8:n heräämistä, näytöllä pyöri - varmaankin vanhaa tiimalasia vastaava - häkkyrä, googlesta tuli esille ensin yläreuna, sitten 5-10 s päästä keskiosa, ja sitten viiveen jälkeen loput. Samanlaisesti kävi Suomi24.fi:lle mennessäni. Ikään kuin käyttäisin höyrykonetta.
Kun IE:n ekasta painalluksesta on kulunut noin 5 min toimii yhteys Mutta koneen sammutus palauttaa ongelman alkutekijöihinsä. Itse uskon että vika joskus korjautuu, mutta toivoisin asiantuntijoiden testaavan win 7:n ongelmat ja keräävän tiedot yhteen paikkaan. Sonera voi antaa tarkan kerätyn ohjeet, mitä mitä mihinkin asennuskohtaan pitäis laittaa. Itse en saanut minkäälaisia ohjeita esim. mitä laittaa saapuvan ja lähtevän meilin kohtaan. Elisalta sain aikoinaan heidän ohjeet.
Kuulostaa hiukan ettei koneessasi riitä resursseja win7 pyörittämiseen...
chip kirjoitti: Kuulostaa hiukan ettei koneessasi riitä resursseja win7 pyörittämiseen...
Kyllä HP oli laittanut koneen sisään 'home 64 bit' joka vaihdettiin 'ultimate 32 bit' jotta ajurit vanhoihin laitteisiin löytyis paremmin
Olisko mahdollista, että noin 2-3 viikkoa sitten olisi tapahtunut jossain Soneran verkossa joku / jonkun säädön hajoaminen. Vielä viime kuun lopussa ja tämän kuun alussa Speedtest.net näytti aivan oikein Soneran nopeudet. Noin 9,3-9,7 down ja 1,4-1,8 up. Nyt lähtevä näyttää samoja lukemia, mutta tuleva huitelee 30-123 välillä. Soneran omalla sivulla ollut mittari näytti tänään kolmesti peräkkäin mitattuna 25- 68 välillä. maksettu 10/2. tosiaan, mittarit ovat näyttäneet oikeita numeroita, mutta ei enää.
Kun Thomson TCW750-4 ei ole tarkoitettu yli 10 Mb nopeuteen, niin mielessä on käynyt tilttaisko Thomson vähän väliä suuren nopeuden vuoksi.
Muuta en jaksa enää miettiä. Olis kiva jos joku on saanut win 7 ultimaten, f-sec. IE8 ja Thomsonin toimimaan normaalisti, voisitko laittaa asennustietoja tänne.
Löytyykö Thomsoniin suomikieli ohjeita?
Kun Thomson TCW750-4 ei ole tarkoitettu yli 10 Mb nopeuteen, niin mielessä on käynyt tilttaisko Thomson vähän väliä suuren nopeuden vuoksi.
Muuta en jaksa enää miettiä. Olis kiva jos joku on saanut win 7 ultimaten, f-sec. IE8 ja Thomsonin toimimaan normaalisti, voisitko laittaa asennustietoja tänne.
Löytyykö Thomsoniin suomikieli ohjeita?
Käytätkö yhteyttä koneella langattomasti vai verkkokaapelilla? Jos käytät langatonta yhteyttä, löytääkö koneella oleva wlan-sovitin varmasti oman modeemisi, ettet ota yhteyttä jonkun toisen lähistöllä asuvan langattomaan verkkoon? Oletko testannut yhteyttä verkkokaapelilla, onko sillä mitään merkitystä yhteyden muodostumiseen koneella?
Kyseiseen laitteeseen en ainakaan ole löytänyt suomenkielistä manuaalia. Englanninkielisen ohjekirja löydät täältä.
Manilaaja: Jos vielä asiasta kirjoitat, kannattaa kirjoittaa jatkoa tähän samaan viestiketjuun, eikä aina aloittaa uutta. Tämä helpottaa niin meidän asiantuntijoiden, kuin muidenkin käyttäjien mahdollista kommentointia ongelmaa koskien.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Kyseiseen laitteeseen en ainakaan ole löytänyt suomenkielistä manuaalia. Englanninkielisen ohjekirja löydät täältä.
Manilaaja: Jos vielä asiasta kirjoitat, kannattaa kirjoittaa jatkoa tähän samaan viestiketjuun, eikä aina aloittaa uutta. Tämä helpottaa niin meidän asiantuntijoiden, kuin muidenkin käyttäjien mahdollista kommentointia ongelmaa koskien.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Käytätkö yhteyttä koneella langattomasti vai verkkokaapelilla? Jos käytät langatonta yhteyttä, löytääkö koneella oleva wlan-sovitin varmasti oman modeemisi, ettet ota yhteyttä jonkun toisen lähistöllä asuvan langattomaan verkkoon? Oletko testannut yhteyttä verkkokaapelilla, onko sillä mitään merkitystä yhteyden muodostumiseen koneella?
Kyseiseen laitteeseen en ainakaan ole löytänyt suomenkielistä manuaalia. Englanninkielisen ohjekirja löydät täältä.
Kiitti ja anteeksi töpeksintäni täällä.
Kyllä olen tarkistanut tuon johtohommelin. Eli johto irti niin yhteys katoaa. Konekokonaisuus on ostettu kuun vaihteessa, HP Compaq CQ5215.sc. Mitään rautaosia ei ole vaihdettu, takuu 1 v. Ohjelma vaihdettiin Win 7 Home 64 > Win 7 Ultimate 32. IE 8, F.sec kotiasetuksilla. Speedtest.netin käyräkuvassa 13.4 asti tuleva nopeus OK, 14.4 alkaen jo ensimmäinen mittauspiste (ei tietoa kellonajasta) 100 Mb/s. Sinä päivänä 7 mittausta, vain yksi vajaa 10 Mb, kahdesti jopa 123 Mb/s. nettimittari ei aina suostu edes mittaamaan.
Asian selvittämiseksi olisi hyvä päästä rajaamaan, että rajoittuuko ongelma selkesti tietokoneesi puolelle vai Thompson -modeemisi ja keskuksemme väliseen yhteyteen.
Yksi vaihtoehto asian selvittämiseen on se, että tietokonettasi testattaisiin jonkin toisen liittymän kautta, esimerkiksi toisessa viestiketjussa mainitsemasi kaverin 100/5M -yhteyden kautta. Toinen vaihtoehto asiassa on, että liittymässäsi testattaisiin väliaikaisesti jonkun kaverisi tietokonetta.
Jos oma tietokoneesi toimii hitaasti myös toisen normaalisti toimivan liittymän kautta, herää epäilys, että ongelma rajoittuu jollain tavoin tietokoneesi puolelle. Jos taas koneesi toimii muualla nopeasti, mutta ei oman liittymäsi kautta, ongelma on todennäköisesti jossain modeemisi ja keskuksemme välisessä yhteydessä.
Voit myös vielä varmuuden vuoksi tarkistaa, että Windows 7 -käyttöjärjestelmässäsi käytössä oikeat verkkoasetukset tämän sivumme kautta.
Alla on vielä lisäksi ohjeita, jotka voivat vaikuttaa yhteytesi nopeuteen ja jotka kannattaa vielä käydä läpi:
- Ongelman ilmetessä, testaa modeemin sammuttamista noin minuutin ajaksi.
- Jos modeemi on kytketty antennipistorasiaan jatkojohdolla, testaa yhteyttä ilman jatkojohtoa.
- Jos olet kytkenyt tietokoneesi Thompson-modeemiin langattomasti, testaa yhteyttä siten, että tietokone on yhdistetty modeemiin verkkokaapelilla.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Yksi vaihtoehto asian selvittämiseen on se, että tietokonettasi testattaisiin jonkin toisen liittymän kautta, esimerkiksi toisessa viestiketjussa mainitsemasi kaverin 100/5M -yhteyden kautta. Toinen vaihtoehto asiassa on, että liittymässäsi testattaisiin väliaikaisesti jonkun kaverisi tietokonetta.
Jos oma tietokoneesi toimii hitaasti myös toisen normaalisti toimivan liittymän kautta, herää epäilys, että ongelma rajoittuu jollain tavoin tietokoneesi puolelle. Jos taas koneesi toimii muualla nopeasti, mutta ei oman liittymäsi kautta, ongelma on todennäköisesti jossain modeemisi ja keskuksemme välisessä yhteydessä.
Voit myös vielä varmuuden vuoksi tarkistaa, että Windows 7 -käyttöjärjestelmässäsi käytössä oikeat verkkoasetukset tämän sivumme kautta.
Alla on vielä lisäksi ohjeita, jotka voivat vaikuttaa yhteytesi nopeuteen ja jotka kannattaa vielä käydä läpi:
- Ongelman ilmetessä, testaa modeemin sammuttamista noin minuutin ajaksi.
- Jos modeemi on kytketty antennipistorasiaan jatkojohdolla, testaa yhteyttä ilman jatkojohtoa.
- Jos olet kytkenyt tietokoneesi Thompson-modeemiin langattomasti, testaa yhteyttä siten, että tietokone on yhdistetty modeemiin verkkokaapelilla.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Alla on vielä lisäksi ohjeita, jotka voivat vaikuttaa yhteytesi nopeuteen ja jotka kannattaa vielä käydä läpi:
- Ongelman ilmetessä, testaa modeemin sammuttamista noin minuutin ajaksi.
- Jos modeemi on kytketty antennipistorasiaan jatkojohdolla, testaa yhteyttä ilman jatkojohtoa.
- Jos olet kytkenyt tietokoneesi Thompson-modeemiin langattomasti, testaa yhteyttä siten, että tietokone on yhdistetty modeemiin verkkokaapelilla.
Olen resetoinut Thomsinin napista takaa (15sek. painamista), sitten virtajohdon irroittamisella, nettiasetukset tarkistettu teidän ohjeiden mukaan, kone on ollut aina kytketty kaapelilla boxiin, johdot kytketty tietsikkään vasta boxin 'noustua' ylös.
Nyt vaihdettu takas Hp:n mukana tulleet win 7 home ja muut ohjelmat, IE 8, f-sec. kotiasetuksilla. Tietsikkä käynyt kaverilla. heillä muksujen koneessa win 7 ult. joka kans' hidastelee samanlailla paivän ensimmäisellä nettiin menolla kuten minullakin. Mittasin tänään 15 s > IE8 tyhjä sivu, 50 s > Google-sivu. Kun on jaksanut vähän aikaa olla netissä, niin sitten sivut aukeavat nopeasti. Esim. OP-netti laskujen maksussa avasi hitaasti osakerrallaan maksukuittia. Ikäänkuin 'ovi' nettiin olisi alussa hakusessa. Miksi kaikki unohtuisi (tietsikän) sammuttamisen yhteydessä. HP-apuko vain Ruotsissa. Joko otan teidän apuvoimiin yhteyttä. Boxi vaihdettu helmikuun puolen välin jälkeen, ei tammikuussa kuin aiemmin jossain yhteydessä kerroin. En muista tällaisia ongelmia XP/IE7 aikaan helmikuulle asti.
manilaaja kirjoitti:
Olen resetoinut Thomsinin napista takaa (15sek. painamista), sitten virtajohdon irroittamisella, nettiasetukset tarkistettu teidän ohjeiden mukaan, kone on ollut aina kytketty kaapelilla boxiin, johdot kytketty tietsikkään vasta boxin 'noustua' ylös.
Oletko muuten normaalisti aina sammuttanut modeemin Internet-yhteyden käytön jälkeen vai onko modeemisi on ollut jatkuvasti päällä? Normaalisti kaapelimodeemia ei tarvitse sammuttaa käytön jälkeen, mutta tietenkin sähkönsäästöä modeemin sammuttamisella voi saada.
Verkkojohto, joka liittää tietokoneen modeemiin, kannattaa pitää modeemiin jatkuvasti kytkettynä eli sitä ei kannata irroittaa modeemista käytön jälkeen.
Jos olet pitänyt modeemia välillä sammutettuna, modeemi kannattaa käynnistää ennen tietokonetta. Näin modeemi on muodostanut yhteyden jo valmiiksi verkkoomme, kun tietokonetta avataan.
Jos olet pitänyt modeemia sammutettuna, voit myös testata, että ilmeneekö hidastelua myös silloin, jos modeemia pidetään aina päällä eikä sitä sammuteta yhteyden käytön jälkeen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Minulla modeenmi on aina virta päällä. Jo aikoinaan ensimmäistä adls-boxia asentaessaan asentaja sanoi että kannattaa pitää aina virta päällä. Edellisen - Netgear -boxin yhteydessä minulle sanottiin että voi kokeilla ottaa isti kaikki johdot. Tänään - resetoin takaa napista - annoin olla tulevan johdon kiinni, mutta tietsikkä oli sammuksissa. Ja lähdin kaupungille Kotiin tullessa vasta starttasin tietsikän.
Verkkojohdon otan vain todella harvoin pois siis väliltä mod.- tietsikkä.
> Jos olet pitänyt modeemia välillä sammutettuna, modeemi kannattaa käynnistää ennen tietokonetta. Näin modeemi on muodostanut yhteyden jo valmiiksi verkkoomme, kun tietokonetta avataan.
Virta on aina modeenissa. olen odottanut sitä että kovalevy ehtinyt lopettaa 'alkuritinansa'. vasta sitten olen klikannut IE-kuvaketta. Tänään mittasin aikoja. Nollahetki on klikkaus. 17 s. kohdalla tuli IE:n tyhjäpohja. 48 sekunnin kohdalla tuli Googlen hakusivu eli aloitussivuni. Sitten klikkasin suosikeistani Iltalehden osoitetta ja 110 sekunnin kohdalla oli lehden sivu valmis. Missä vika?
>Jos olet pitänyt modeemia sammutettuna, voit myös testata, että ilmeneekö hidastelua myös silloin, jos modeemia pidetään aina päällä eikä sitä sammuteta yhteyden käytön jälkee
Vasta kun tietsikkä on ollut päällä useamman minuutin saattaa sivut löytyä nopeasti, mutta toiset hidastelee vielä. Rupeaa menemään hermot. Mulla on uusi kone, takuu voimassa. Mulla on uusi modeemi, takuu voimassa. Jos soitan jostain apua, on väärin, että joutuisin maksamaan. Kaapelinetti ei ole vuottakaan vanha, 8/09. Kuka maksaa jos tilaan jostain atk-firmasta avun?
Verkkojohdon otan vain todella harvoin pois siis väliltä mod.- tietsikkä.
> Jos olet pitänyt modeemia välillä sammutettuna, modeemi kannattaa käynnistää ennen tietokonetta. Näin modeemi on muodostanut yhteyden jo valmiiksi verkkoomme, kun tietokonetta avataan.
Virta on aina modeenissa. olen odottanut sitä että kovalevy ehtinyt lopettaa 'alkuritinansa'. vasta sitten olen klikannut IE-kuvaketta. Tänään mittasin aikoja. Nollahetki on klikkaus. 17 s. kohdalla tuli IE:n tyhjäpohja. 48 sekunnin kohdalla tuli Googlen hakusivu eli aloitussivuni. Sitten klikkasin suosikeistani Iltalehden osoitetta ja 110 sekunnin kohdalla oli lehden sivu valmis. Missä vika?
>Jos olet pitänyt modeemia sammutettuna, voit myös testata, että ilmeneekö hidastelua myös silloin, jos modeemia pidetään aina päällä eikä sitä sammuteta yhteyden käytön jälkee
Vasta kun tietsikkä on ollut päällä useamman minuutin saattaa sivut löytyä nopeasti, mutta toiset hidastelee vielä. Rupeaa menemään hermot. Mulla on uusi kone, takuu voimassa. Mulla on uusi modeemi, takuu voimassa. Jos soitan jostain apua, on väärin, että joutuisin maksamaan. Kaapelinetti ei ole vuottakaan vanha, 8/09. Kuka maksaa jos tilaan jostain atk-firmasta avun?
Neuvoimme yhdessä aiemmassa viestissä testamaan nopeutuuko netin toiminta, jos F-Secure -ohjelma sammutetaan väliaikaisesti. Samassa viestissä neuvoimme kuitenkin varmistamaan, että ennen testausta Windows 7:n oma palomuuri on varmasti käytössä ennen kuin toimenpidettä tehdään.
Tällä testillä voi huomata, onko ongelma jollain tavoin kyseisen F-Secure palomuuriohjelmistoon liittyvää. Testauksen jälkeen, kyseinen ohjelma kannattaa kuitenkin käynnistää heti uudelleen. Mainitsin vielä tämän neuvon, kun et kertonut olitko vielä koittanut toimenpidettä.
Toinen neuvo oli, että tietokonettasi testattaisiin jonkin toisen yhteyden kautta (mikäli tämä olisi helposti mahdollista), jossa yhteys toimii hyvin jollain tietokoneella. Kerroit aiemmassa viestissäsi, että yhdellä kaverillasi on 100/5M -nopeuksinen yhteys, joka toimi hänen tietokoneellaan hyvin.
Jos tietokone toimii myös toisen yhteyden kautta hitaasti, mutta kyseisessä liittymässä jokin toinen tietokone pystyy muodostamaan yhteyden verkkoon nopeasti, epäilen että ongelma on jollain tavoin tietokoneellesi tai sen ohjelmistoihin jäävää. Tietokoneen ongelman selvittämiseksi voi tällöin olla yhteydessä, esimerkiksi tietokoneen laitevalmistajan tukeen.
Mikäli tietokone toimii toisen yhteyden kautta normaalisti, ongelma ei todennäköisesti ole tietokoneellesi jäävää vaan asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, joko puhelimitse tai vikailmoituslomakkeella. Näin laajakaista -liittymäsi puoli voidaan tarkistaa kauttamme. Voit olla toki vikapalveluumme yhteydessä jo aiemminkin, jos ongelma ei ala selviämään.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Tällä testillä voi huomata, onko ongelma jollain tavoin kyseisen F-Secure palomuuriohjelmistoon liittyvää. Testauksen jälkeen, kyseinen ohjelma kannattaa kuitenkin käynnistää heti uudelleen. Mainitsin vielä tämän neuvon, kun et kertonut olitko vielä koittanut toimenpidettä.
Toinen neuvo oli, että tietokonettasi testattaisiin jonkin toisen yhteyden kautta (mikäli tämä olisi helposti mahdollista), jossa yhteys toimii hyvin jollain tietokoneella. Kerroit aiemmassa viestissäsi, että yhdellä kaverillasi on 100/5M -nopeuksinen yhteys, joka toimi hänen tietokoneellaan hyvin.
Jos tietokone toimii myös toisen yhteyden kautta hitaasti, mutta kyseisessä liittymässä jokin toinen tietokone pystyy muodostamaan yhteyden verkkoon nopeasti, epäilen että ongelma on jollain tavoin tietokoneellesi tai sen ohjelmistoihin jäävää. Tietokoneen ongelman selvittämiseksi voi tällöin olla yhteydessä, esimerkiksi tietokoneen laitevalmistajan tukeen.
Mikäli tietokone toimii toisen yhteyden kautta normaalisti, ongelma ei todennäköisesti ole tietokoneellesi jäävää vaan asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, joko puhelimitse tai vikailmoituslomakkeella. Näin laajakaista -liittymäsi puoli voidaan tarkistaa kauttamme. Voit olla toki vikapalveluumme yhteydessä jo aiemminkin, jos ongelma ei ala selviämään.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Neuvoimme yhdessä aiemmassa viestissä testamaan nopeutuuko netin toiminta, jos F-Secure -ohjelma sammutetaan väliaikaisesti. Samassa viestissä neuvoimme kuitenkin varmistamaan, että ennen testausta Windows 7:n oma palomuuri on varmasti käytössä ennen kuin toimenpidettä tehdään.
Joo, olis pitänyt uskoa heti silloin kun käskettiin. f-securen 'internet-suojaus: koti- ja toimistotaso'. molemmat hidastivat koneen nettiin menoa kauan, jostain syystä. En kyllä muista vanhassa koneessa moista vikaa olleen. Mutta ehkä vanhan koneen viat ajattelin liiaksi vanhuuden piikkiin. Siinäkin oli f-sec. Tässä koneessa säädin F-sec. internetasetuksen päästämään kaiken läpi, virussuojauksen pidän päällä. Onko siihen suositeltavaa kevyttä, mutta hyvää ohjelmaa? Kun löydän otan koneelta pois kokonaisuudessa f-securen. Onko windowsin omat suojaukset riittävät myös viruksille ja muille haittaohjelmille.
Jos noihin jaksaisitte vielä vastailla, niin kiitän kovasti.
manilaaja kirjoitti: Onko windowsin omat suojaukset riittävät myös viruksille ja muille haittaohjelmille.
Palomuuri Windows 7:ssä on, mutta varsinaista virusturvaohjelmaa ei ole. Windows 7 - käyttäjät lienevät viisaampia tässä asiassa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.