Skip to main content

Uusi Zyxel P-870HN-51b pätkii pahasti. Vantaa 100M/10M

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei, sain soneralta laajakaistaliittymän kylkiäiseksi Inteno DG201 merkkisen modeemin. Se on toiminut ihan miten sattuu, ja lopulta sain teiltä uuden modeemin Zyxel P-870HN-51b. Todella hienoa toimintaa!
Käytän modeemissa(Zyxel) tullut oma puhelinpistokkeeseen menevä kaapeli(ja se valkoinen häiriösuodatin) ja käynnistin modeemin. Valitettavasti yhteys toimii noin 10min ajan jolloin nettiyhteys katkeaa, ja modeemissa "internet" vilkkuu punainen valo. Sama ongelma toistuu vaikka modeemin uudelleen käynnistää, eikä resetointikaan ratkaissut ongelmani. Ainoastaan modeemin uudelleen käynnistäminen palauttaa nettiyhteyden. Modeemissa näkyy olevan uusin firmis(1.12). Yritin jopa jutella modeemille hengellisiä juttuja,,,
Täytyykö modeemin hallintasivuilla tehdä jotain asetukseen liittyviä korjauksia? Käsitän, että modeemi osaa itse hakea nettioperaatorilta tarvittavat internet asetukset.
Kyllästyimme testaillemiseen ja modeemin resetoimiseen, joten palasimme takaisin tuohon Inteno merkkiseen modeemiin joka sentään toimii(ainakin paremmin kuin tuo Zyxel).
Keksittekö miten saisimme ongelman ratkaistua? Onko Inteno modeemin pakko heti palauttaa teille takaisin? Mieluummin pitäisin tuo Intenon jos tämä uusi modeemi(Zyxel) ei saada toiminta kuntoon.
Kiitos.


Asiakasnumero:***********
Liittymänumero:346-******

ps. Auttaisko virheenkorjauksen linjan taajuuden hienosäätö?

2 kommenttia

  • March 22, 2013
Tässä vielä kuvakaappaus internet asetuksista:
http://aijaa.com/5x1BXz

  • March 25, 2013
Hei kertatunnus

Zyxelin asetuksia ei tarvitse muokata mitenkään. Luulen, että ongelma on verkon puolella, jos molempia laitteiden kanssa ilmenee ongelmia. Voit palauttaa Intenon, kun vika on saatu korjattua eli ei hätää. Olit jättänyt ongelmasta vikailmoituksen viime vuoden puolella ja asentaja oli löytänyt kytkennöistä jotain vikaa.

Asiasta kannattaa kirjata uusi vikailmoitus. Liittymässä on selvästi jotain häikkää. Voit jättää vikailmoituksen soittamalla tai tämän linkin kautta: http://www.sonera.fi/asiakastuki#itsepalvelu. Laita lisätietoihin tarkempi kuvaus ongelmastasi.