Posti toi Thomson ST780WLiDXT Wireless Broadband Voice IAD Gateway -modeemin, mutta mukana tulleessa lähetteessä sanotaan, että olisi pitänyt olla Zyxel Pestige 660H-D1 Modem AD. Tuossa Thomson paketissa ei ollut mitään käyttöohjeita eikä puhelinjohtoa, joten hain muualta semmosen 3-piikkisen pistokkeen ja kytkin dsl-kaapelin siihen ja ethernet-kaapelilla yhdistin modeemin ja koneen. Netti alkoi kyllä pelittämään jonkin ajan kuluttua, mutta se on paljon hitaampi kuin mitä luvattiin. Liittymän pitäis olla 24/2M, mutta soneran sivuilta löytämäni nettimittari sanoo nopeudeksi 437/209k. Johtuuko hidastelu tuosta modeemista vai mistä, ja minkä takia paketissa ei ollut käyttöohjeita ja tarvittavia systeemejä? Lisäksi yhteys menee poikki aina välillä.
Sivu 1 / 1
Kyseistä Thomson TG780WLDXT -modeemia toimitetaan tietojeni mukaan vain silloin, kun on tilattu käyttöön Sonera Laajakaista TV -palvelu. Laajakaista TV-palvelun yhteydessä toimitettaisiin samalla kaukosäädin, digiboksi ja palvelun käyttöönottamiseen tarvittavia kaapeleita.
Vaikuttaa viestisi mukaan siltä, että sinulle on jostain syystä joko virheellisesti tai poikkeuksellisesti toimitettu kyseinen modeemi Zyxel-modeemin sijaan. Yhteyden pitäisi kuitenkin toimia tälläkin modeemilla Sonera Laajakaista Extra -liittymässäsi. Tavallisesti kauttamme ostettujen ADSL-modeemien mukana toimitetaan myös puhelinjohto.
Voit tarvittaessa olla asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme, jolloin asiaa saataisiin liittymäsi tietojen perusteella selvitettyä tarkemmin.
Jos yhteys hidastelee tai pätkii, kannattaa ensin testata modeemin kytkemistä linjaan toisella mahdollisimman lyhyellä puhelinjohdolla. Jos käytössäsi nyt oleva johto on pitkä tai huonokuntoinen, tämä voi olla yksi mahdollinen syy häiriöön.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vaikuttaa viestisi mukaan siltä, että sinulle on jostain syystä joko virheellisesti tai poikkeuksellisesti toimitettu kyseinen modeemi Zyxel-modeemin sijaan. Yhteyden pitäisi kuitenkin toimia tälläkin modeemilla Sonera Laajakaista Extra -liittymässäsi. Tavallisesti kauttamme ostettujen ADSL-modeemien mukana toimitetaan myös puhelinjohto.
Voit tarvittaessa olla asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme, jolloin asiaa saataisiin liittymäsi tietojen perusteella selvitettyä tarkemmin.
Jos yhteys hidastelee tai pätkii, kannattaa ensin testata modeemin kytkemistä linjaan toisella mahdollisimman lyhyellä puhelinjohdolla. Jos käytössäsi nyt oleva johto on pitkä tai huonokuntoinen, tämä voi olla yksi mahdollinen syy häiriöön.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sain lisätietoa asiaan. Olemme lähettäneet asiakkaille modeemina myös Thomson TG780WLDXT -laitetta, joten kyse ei ole ollut virhetilanteesta. Laite vastaa ominaisuuksiltaan Zyxel-laitetta, mutta sisältää lisäksi wlan-ominaisuuden.
Löydät vielä kattavammat ohjeet hidasteluongelman selvittämiseen tältä sivultamme.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Löydät vielä kattavammat ohjeet hidasteluongelman selvittämiseen tältä sivultamme.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Lähetin vikailmoituksen koitettuani ensin kaikkia mahdollisia keinoja liittymän nopeuttamiseksi. Modeemi ilmeisestikin on kunnossa joten vika on jossain muualla. Modeemin mukana tullut takuulappu on kuitenkin eri laitteelle, joten voitteko lähettää tälle thomsonille oman takuulapun.
Silloin kun modeemi on tilattu verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta, et tarvitse takuulappua. Asiakastiedoissasi lukee kyllä, milloin modeemi on sinulle toimitettu. Jos laite hajoaa, voit tällöin ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.