Skip to main content
Hei!
Minulla on siis soneran laajakaista ja zyxel modeemi wlanilla. Ongelmat alkoivat viime launtaina kun huomasimme ettei internet enää toimikaan vaan modeemin valo vilkuu oudosti. Koneessa (win7) näkyy keltainen huutomerkki, sama kuin kaapeli olisi pois kytketty, sama ongelma muissa laitteissa tabletit, tv, puhelimet ja tulostin. Soitin tukeen ja robotin kanssa juttelun jälkeen kaikki alkoi taas toimia, modeemin valot menivät ihan itsestään päälle ja kaikki laitteet pääsivät nettiin. Tämä ei kuitenkaan kestänyt kun pari minuuttia, jonka jälkeen vain power valo jäi vilkkkumaan. Tämä silmukka on jatkunut pari tuntia ja kun lopuksi päästiin puhumaan jokun tukihenkilö kanssa, niin neuvoksi saattiin hankkia lyhyempi johto, suht. uusi 10m johto ei kelvannut vaan piti olla 2 m. Huom. että edelliset 1 - 2 vuotta netti on toiminnut ongelmitta sillä pidemällä johdolla. Mitään kaapelointi tai kytkentämuutoksa emme ole tehneet pitkään aikaan. Kun lyhyempi johto oli hankittu huomasimme tosiaan homman toimivan ihan hyvin, mutta päätin laittaa modeemi edelleen vanhaan johtoon kiinni ja alkoi se siinäkin toimia yhtä hyvin. Huom. että olemme myös kokeilleet ennen sitä kaikki resetoinnin ja uudelleen käynnistämiset. Tämän mitä ilmeisemmin ihan turhan toimenpiteen jälkeen modeemi on toiminut seuraavaan viikoloppuun saakkaa ongelmitta sillä pitkällä johdolla (10m), kun taas tuli perjantai-ilta ja ei kun sama laulu. Modemi sammuilee, kaikki lamput vilkuilee, sitten menee päälle, toimii vähän aikaa (1 - 2 min) ja taas. Kytkimme lyhellä johdolla toiseen pistokkeeseen, ei auta. Ongelma on tällä kertaa jatkunut ihan koko launatai ja päätin unohtaa sen zyxelin ja kytkin kaikki laitteet puhelimen kautta nettiin. Zyxel pysyi koko ajan kytkettynä, mutta enää se ei edes noussut vaan ainoa power valo on vilkkunut koko ajan. Suunnutaiaamulla taas yllätykseni huomasin kotiverkon toimivan. Mitään toimenpiteitä en ele tehnyt melkein vuorokauteen, koska käytin toista verkkoa ja koska olin ihan turhautunut se zyxelin takia!
Nyt maanantaina normaali toimintaa jatkuu.
Mitä sellaisessa tapauksessa tulisi tehdä:
1. Vikailmoitus, mutta epälen että kun asentaja käy paikalla netti toimii taas ongelmitta (positiivinen demoefekti)?
2. Yrittää sanoa määrääaikainen sopimus irtti?

Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Hei romppunet!

Olet ollut Vikapalvelumme kanssa yhteyksissä sen jälkeen, kun pistit viestiä meille. Onko ongelmat saatu jo ratkaistua sitä kautta vai vieläkö häiriöt jatkuvat?

Vastaa