Skip to main content

Valokuidun käyttöönotto-ongelmia

  • December 11, 2014
  • 9 kommenttia
  • 67 katselukertaa

Käytössäni on Soneran Laajakaista Valokuitu ja hallussani Ethernet-verkkokaapeli.

Yhteys internettiin ei vain onnistu. Missäköhän vika?? Tarvitsenko vielä jotain kuitumuunninta/verkkokorttia tms.?

Kun kone on kiinni ethernet-kaapelilla seinässä, niin kone väittää, ettei sitä ole kytketty verkkokaapeliin tms.

9 kommenttia

  • May 9, 2012
Hei Oldech-1

Oletko tarkistanut asunnostasi huoneistojakamon sijainnin. Huoneistojakamossa pitäisi olla vastaava määrä ethernet pistokkeita kuin huoneistossasi on näitä seinillä. Tämän lisäksi jakamosta löytyy 1-2 "nousulinjaa" josta internet yhteyden pitäisi tulla huoneistoon.

Kokeile kytkeä tietokoneesi suoraan jompaan kumpaan näistä nousuista. Mikäli yhteys ei edelleenkään lähde toimimaan niin ole yhteydessä vikapalveluumme.

Mikäli yhteys toimii huoneistojakamon nousulinjasta, niin tulee sinun tämän jälkeen kytkeä ethernet kaapelilla yhteys vastaavaan pistokkeeseen josta haluat yhteyttä käyttää. Eli kytkentä tehdään ns. hyppykaapelilla. On myös mahdollista kytkeä tähän väliin ethernet reititin jolloin voit ottaa käyttöön useamman pistokkeen.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • May 10, 2012
Ahaa, nyt välähti!! Kiitos vastauksesta, kokeilen tätä tänään illalla!

Kiitos!!!!!!

  • May 10, 2012
TOIMII!!! Iso kiitos! Vuokranantajan ohjeet ovat siis niin nolot, mutta näillä ohjeilla onnistui heti ja helposti! :)

  • May 10, 2012
Hei Oldech-1

Mukava kuulla että sait yhteyden toimimaan.

  • September 16, 2012
Itselläni on myös ongelmia valokuitu liittymän kanssa.

A & B pistokkeeseen ei kumpaankaan tule mitään eloa, ei siis anna IP osoitetta vaikka nettiliittymän pitäisi olla omien sivujen ja soneran asiakaspalvelun mukaan kytkettynä 14.9.2012 alkaen. Kokeilin myös kotitv digiboxillakin myöskään tämä ei löydä IP eli käskee tarkastelemaan johtoja. Olen kokeillut myös reitittimelläkin, ei mitään apuja.

Minua ihmetyttää myös se että minulle ei ole tullut mitään vahvistusta asennuksesta, tuleeko tälläinen yleensä jos muuttaa netin asunnosta toiseen?

  • September 16, 2012
Ja pitäisikö minun päästä jollekkin rekisteröinti-sivulle vai ei. Kumpikaan koneistani ei mene ainakaan sellaiseen. Ja IP antaa 169-alkuisen osoitteen. kokeiltu /release ja /renew mutta ei anna muuta IP

  • September 18, 2012
Hei lobedogg,

katsoin tietojasi ja olet ollut eilen aamupäivällä yhteydessä Vikapalveluumme. Asiasi on laitettu puhelimessa sinulle kerrotun mukaisesti eteenpäin. Asiantuntijamme tarkistavat tilanteen ja tarvittaessa lähetämme paikalle asentajan, joka tarkastaa kytkennät.

  • September 18, 2012
Eli eikun odotellaan.. viikko menee ainaski huoh

  • September 18, 2012
Eli vähintään viikko mene vielä... 14.9 lähti kotitv kanavapakettikin juoksemaan, eipä sit katsota sitäkään