Valokuitu täysin pimenä jo 10.2. alkaen!

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei!

Olen ollut Soneran valokuitunetin tilaaja jo vuosia.

Yhteys ei ole koskaan ollut poikki.
Tyrmistyksekseni maanantainaamuna 10.2 ZyXel modeemissa on vain Wlan ja Power -valot,
DSL ja internet-valo täysin pimeät.

On asetettu tehdasasetukset, soitettu huoltoon, mies käynyt ti aamulla, ei mitään apua!

Zyxel P-870HN-51B modeemi, jonka Sonera itse on lähettänyt, kaksi samanlaista laitetta taloudessa, joten otimme käyttämättömän johdonkin, ei apua.

Puhelinkuluja tullut hirveästi!

Miksi Soneran vikanumero ei ole ilmainen!? 0800-alkuinen!?
Tai edes reilusti 09- tai esim. 040-alkuinen, niin että soitot kuuluisivat puhelupakettiin!

Vikailmoituksessa mies sanoi, että puhelinkulut korvataan,
samoin muut kulut! Helpointa olisi suoraan ilmainen numero!

1) Miten kulut korvataan?

2) linja kuntoon!

Kiitos!

6 kommenttia

Hei mitenmodeemiauki,

Vilkaisin yhteyttäsi ja siitä olikin tehty jo vikailmoitus. Vikailmoituksen kautta ongelma näyttäisi olevan hoidossa nyt asentajalla. Mahdollisesti tämä toimimattomuus liittyy saamaasi puhelinsoittoon elisa liittymän kytkemisestä? Ilmoitathan jos yhteyden kanssa on vielä ongelmia viankorjauksen jälkeen. Vikapalvelun suora numero on 020-alkuinen 0206 90101. Puhelun hinta maksaa normaalin liittymäsi minuuttihinnan mukaan.

Vika- ja puhelinkulujen hyvitysten suhteen suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja keskustelemaan mahdollisesta hyvityksestä sen jälkeen kun vika on korjattu.
Hei!

Vian "korjaamisesta" ilmoitetttin alkuviikosta,
mutta todellisuudessa modeemista puutuivat vielä sekä internet että dsl valo,
vaikka piuhat olivat irti laitteesta noin 10 min ja sitten takaisin.

Jouduin soittamaan uudelleen 020-numeroon, joka ei kuulu edes puhelupakettiin
vaan on erikoismaksullinen yritysnumero.

Torstaina noin klo 13 vika oli poissa ja mies Soneralta soitti ja ilmoitti asiasta.
Hän kertoi, että "nousut" olivat väärässä kohdassa!

Kysyin, miten on mahdollista, että korjaaja oli todellakin käynyt jakamossa keskiviikkona,
hän ei vikaa tutkisessaan selvittänyt, mistä mihin johdot menevät!?

Epäilys tuli, ettei keskiviikkona jakamossa ollut kukaan edes käynyt,
vaan vika ehkä yritettiin korjata jostain kauempaa.

Joka tapauksessa vielä tuplasti lisää soittoja ja odotusta,
hukkaan menneitä työpäiviä, sillä netti oli umpipimeä,
ei minkäänlaista yhteyttä.

Mitä kautta luvatut hyvitykset hoidetaan?
Lupasivat korvata sekä puhelinkulut että
muut maksetut valokuituyhteyden puuttumisesta koituneet kulut.

Puhelut 020-numeroon:

10.2.2014 klo 13.19 10 min 20 sek
11.2.2014 klo 11.26 21 min 35 sek

Eli yhteensä yli puoli tuntia.

Yhteys oli poissa maanantaiaamusta 10.2.2014 alkaen yhtäjaksoisesta
torstaihin 13.2.2014 noin klo 13 eli työviikon alusta lähes loppuun asti.
Hei mitenmodeemiauki,

Hyvitysasioissa kannattaa olla vika- tai asiakaspalveluumme yhteydessä.

Hyvä että yhteys oli saatu kuitenkin kuntoon ja pahoittelumme että viankorjaus ei ollut sujunut niin kuin sen olisi pitänyt.
Hei, mikä on asiakaspalvelun meili?

Tai ilmainen puhelinnumero?

En tahdo taas lisäkuluja!

Kiitos!
mitenmodeemiauki kirjoitti:
Hei, mikä on asiakaspalvelun meili?

Tai ilmainen puhelinnumero?

En tahdo taas lisäkuluja!

Kiitos!


Soneran tapoihin ei ainakaan tietääkseni kuulu edes tämä asiakas ystävällinen palvelu tai se etteikö rahastaisi kaikesta mistä vain voi. Tietääkseni joskus on ollut ilmainen numero heille suoraan, mutta tainnut poistua käytöstä.
Hei mitenmodeemiauki,

Ilmaista numeroa vika- tai asiakaspalveluumme ei ole mutta palvelupyynnön voi lähettää molemmille kanaville veloituksetta omien sivujen kautta. Voit myös varata soittoajan ajanvarauskalenterista niin olemme yhteydessä sinuunpäin. Suoraa sähköpostiosoitetta asiakapalveluumme ei ole.

Jos käytät facebookkia, asiaa voi hoitaa myös yksityisviestillä sitä kautta!

Vastaa