Skip to main content

Valokuitu takkuilee

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Moro,

tilailin teiltä muutama kuukausi sitten 10 megan valokuidun ja yhteys jostain syystä takkuilee kovin usein. Joskus on ollut havaittavissa sitäkin, että kun toinen kone liittyy samaan verkkoon nii yhteys katkeaa kokonaan. Yleensä on auttanut kun on buuttinut boksin joko sammuttamalla tai ottamalla johdon seinästä, mutta kovin usein on sitäkin ilmennyt, että ei ala heti ollenkaan toimimaan tai toimii vähän aikaa ja kohta taas katkeaa yhteys.

Onko olemassa asiaan mitään parannuskeinoa?

Modeemi siis Zyxel NBG-419N v2.

-Keke

3 kommenttia

  • December 5, 2012
Hei Keke21,

Katkeaako yhteys langattomilla laitteilla vai katkeaako yhteys myös jos laite on yhdistetty kaapelilla?

Oletko kokeillut resetoida laitetta? Jos olet onko siitä ollut mitään apua?

Yksi vaihtoehto voisi olla myös kokeilla vaihtaa langattoman verkon kanavaa jos ongelma koskee vain langatonta verkkoa.

Lisäisitkö myös asiakasnumeron tietoihisi?
Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> profiili >> asiakasnumero:

  • December 10, 2012
Moi,

En oo yrittänyt kaapelin kautta, on toi kytkentäkaappi eteisessä, niin hieman hankalaa tuo kaapelin kanssa kokeilu, parempi jos ilman saisi varmemmin toimimaan.

Juu oon resetoinut kerran, eikä siitä muistaakseni ollut apua. Siitä kuitenkin joku n.1kk niin en tarkasti muista toimiko sen jälkeen miten vakaasti ja miten pitkään. Joka tapauksessa jonkun aikaa on ollut nyt ongelmia. Parhaiten tuntuu auttavan kun johdon nyppää seinästä irti ja antaa hetken olla.

Tosiaan ku kaapelin kautta en oo koittanu nii en oo iha varma sen osalta koskeeko vaan langatonta verkkoa, mutta muutenhan tota voisi varmaan kokeilla. Tällä hetkellä ei vaan oikein ole tietoa miten tuo kanavan vaihto tapahtuu? Nettiboksin asetuksiin vissiin ja sieltä jostakin?

-Keke

  • December 12, 2012
Hei Keke21,

Kanavan vaihto onnistuu kirjautumalla laitteen hallintapaneeliin ja sieltä WLAN asetuksista vaihtaa laitteen WLAN kanavaa. Kannattaa laitteen ohjekirjasta tarkistaa jos ei heti asetuksista löydy tuota kohtaa.