Skip to main content
Hei,

mikä voisi olla ongelmana, kun asennuksen jälkeen (2 viikkoa) normaalisti toiminut Kodin Netti Valokuitu / VDSL2 -yhteys ohjaa nyt poikkeuksetta Soneran yhteyksien rekisteröintisivulle. Rekisteröintisivulla pääsee eteenpäin ja sivu tarkistaa yhteyden tietoja jne. Lopuksi rekisteröinti ilmoittaa, että yhteys on nyt käytettävissä.

Tämä ei kuitenkaan auta, vaan selain ohjaa jatkossakin rekisteröintisivulle, vaikka yrittäisi mennä muuhun URLiin.

Kiitos etukäteen!
Hei vinyyl!

Tein korjauksia liittymääsi ja nyt pitäisi toimia yhteys normaalisti.
Hei,

Itellä on sama ongelma valokuitu-laajakaistan suhteen. Muutin juuri uuteen asuntoon ja tein taloyhtiölaajakaista sopimuksen (pitäisi olla valmis käytöön).

Nyt kun kytkee jakamosta ethernet-piuhalla läppäriin niin selain heittää soneran rekisteröintisivulle. Kun sivu saa tarkastettua yhteyden ja ilmoittaa, että laajakaista on käytettävissä, niin selain heittää takaisin rekisteröintisivulle. Eli täysin sama ongelma, kun nimimerkki vinyylillä.

Liittymänumero on 346-xxxxxx.
Hei Jeresti,

Liittymän asetuksissa oli mennyt jotakin pieleen. Kokeiletkos nyt uudelleen josko yhteys nyt toimisi.
Hei,

Itselläni on samanlainen ongelma. Tilasin uuteen asuntooni Soneran valokuidun (Kodin Netti Teho) ja sain aamulla viestin, että laajakaista on kytketty. Kytkin modeemin ohjeiden mukaan ja siinä palaa DSL- ja Internet-valot normaalisti, mutta aina kun yritän mennä nettiin mille tahansa muulle kuin Soneran sivuille, niin selain ohjaa minut laajakaistan rekisteröintisivulle. Kun suoritan rekisteröinnin, saan viestin, jossa kerrotaan laajakaistan olevan nyt käytettävissä, mutta sama ohjaus rekisteröintisivulle tapahtuu uudelleen, kun yritän mennä mille tahansa nettisivulle. Soneran sivuille pääsen kuitenkin normaalisti.

Tein asiasta vikailmoituksen puhelimessa, mutta asiakaspalvelijanne ei tuntunut ymmärtävän tilannettani, vaan käski tarkistaa, että puhelinjohto on kytketty oikein. Sanoin, että kaikki on kyllä oikein kytketty, johon hän totesi, että he tutkivat tilannetta ja kahdessa päivässä pitäisi olla kunnossa. Käsittääkseni tämä ongelma on kuitenkin helppo ja nopea korjata, joten siksi laitoin viestiä vielä tänne. Vanha 4G liittymäni irtisanoutuu tänään, joten olisi kiva saada tämä uusi laajakaistaliittymä toimimaan normaalisti mahdollisimman pian.
akuutti1 kirjoitti:
Hei,

Itselläni on samanlainen ongelma. Tilasin uuteen asuntooni Soneran valokuidun (Kodin Netti Teho) ja sain aamulla viestin, että laajakaista on kytketty. Kytkin modeemin ohjeiden mukaan ja siinä palaa DSL- ja Internet-valot normaalisti, mutta aina kun yritän mennä nettiin mille tahansa muulle kuin Soneran sivuille, niin selain ohjaa minut laajakaistan rekisteröintisivulle. Kun suoritan rekisteröinnin, saan viestin, jossa kerrotaan laajakaistan olevan nyt käytettävissä, mutta sama ohjaus rekisteröintisivulle tapahtuu uudelleen, kun yritän mennä mille tahansa nettisivulle. Soneran sivuille pääsen kuitenkin normaalisti.

Tein asiasta vikailmoituksen puhelimessa, mutta asiakaspalvelijanne ei tuntunut ymmärtävän tilannettani, vaan käski tarkistaa, että puhelinjohto on kytketty oikein. Sanoin, että kaikki on kyllä oikein kytketty, johon hän totesi, että he tutkivat tilannetta ja kahdessa päivässä pitäisi olla kunnossa. Käsittääkseni tämä ongelma on kuitenkin helppo ja nopea korjata, joten siksi laitoin viestiä vielä tänne. Vanha 4G liittymäni irtisanoutuu tänään, joten olisi kiva saada tämä uusi laajakaistaliittymä toimimaan normaalisti mahdollisimman pian.


Ongelma saatiinkin jo korjattua.
Hei akuutti1,

Hyvä homma, että tuli jo kuntoon. Yleensä vastaavat viat saadaan melko nopeasti korjattua. Täysin toimimattomissa liittymissä viankorjausaika on maksimissaan tuo 2 työpäivää.
Moi,

Täälläkin samankaltaista ongelmaa havaittavissa. Muutimme juuri vastarakennettuun taloon ja tein muuttoilmoituksen, sain soiton teiltä muuton vahvistuksesta sekä sovimme että sama 100M laajakaista jatkuu uudessa asunnossa 1.9 alkaen mutta selain ohjaa minut aina rekisteröinti sivulle ja yrittää avata uutta liittymää? Eli siis en tarvitse uutta sopimusta koska minulla on jo sopimus voimassa. Samalla semmoinen ongelma havaittu että aluksi uuteen osoitteeseen ei ollut mahdollisuuttakaan koska sivut eivät tunnistaneet osoitetta. Nyt sivut tunnistaa osoitteen mutta yrittää vieläkin tarjota uutta liittymää mutta senkin jälkeen jää jumiin sivulle kun painaa jatka.
Hei sotari,

Tarkistaisitko tiedoissasi näkyvän liittymänumeron. Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä välissä, muodossa 346123456. Jos sinulla on kuitenkin asiakasnumero tiedossa, niin lisääthän sen. Asiakasnumeron näet esim. viimeisimmältä laskulta.
Moi,

minulla on sama ongelma!

Sain viestin, että nettiyhteys on muodostettu. Kytkin modeemin ja johdot normaalisti.
Nyt aina kun yritän mennä johonkin sivulle, niin aukeaa Soneran sivu, joka ehdottaa uuden liittymän tilaamista tai vanhan liittymän muokkaamista.
Voisitteko auttaa / korjata ongelmani?

Kiitos!
Moikka gorinenko!

Katsoin tuota liittymää ja näytti että ei olisi ollenkaan käynyt modeemia linjoilla. Jos sulla aukeaa rekisteröintisivu niin todennäköisesti kytkennät on väärin meiltä. Kannattaa soittaa vikapalveluun kun olet kotona paikan päällä niin voivat tarkistaa linjan ja laittaa vikailmoitusta eteenpäin. Vikapalvelun numero on 020690101.

Vastaa