Olisi mielenkiintoista tietää, onko muillakin samanlaisia kokemuksia: Soneran myyntimiehet ovat kaupanneet ns. VDSL2-valokuitutekniikkaa mm. mahdollisuudella käyttää vanhaa lankapuhelintaan (siis sitä vanhaa puhelinkonettaan) myös tämän uuden uutukaisen valokuituliittymän kautta (joka palvelu siis erikseen tilattava Sonerasta).
Asiaan lienee vaikutettu vahvasti ainakin taloyhtiöitten isännöitsijöiden kautta. Loppukuluttuja on kuitenkin aina asukas. Kyseinen tuote ei vain ole toiminut myyntimiehen sitkeistä vakuutteluista huolimatta. Sain kuin sainkin kyseisen tarvittavan laitteen viime viikolla monien vaiheiden jälkeen ("Toimitukset ovat tietysti viivästyneet, semmoiset ei kuulu minulle!").
Kytkin laitteiston, mutta en saanut toimimaan "lankapuhelintani" (joka siis nyt oli olevinaan "laajakaistapuhelin") "kumpaankaan suuntaan". No, yhteyden otto asiakaspalveluun selvitti tilanteen: Alkuperäinen asiakasneuvoja joutui turvautumaan "teknisiin tiimiinsä". Soitti sitten takasin vartin päästä: "Meidän tekninen tiimi oli sitä mieltä, ette järjestelmä ei toimi valokuitu(VDSL2)-liittymässä, ja että laitteisto on palautettava."
Uskoisin, että tämän tyyppinen viallisen tavaran myynti ei ole voinut rajoittua vai yhteen tamperelaiseen taloyhtiöön, missähän muulla hiljaisestiko! vain hyväksytään näiden myyntimiesten toiminta?!?
Vain onko joku sittenkin saanut vanhan lankapuhelimensa toimimaan tuossa VDSL2-maailmassa?
On Soneralla ainakin yksi siihen uskova (ote runsaan kuukauden takaisesta sähköpostista): "Tämä keskustelu alkoi, kun asukas oli yrittänyt tilata alkukesästä palvelua siinä onnistumatta. Uuden uutukainen VDSL2-tekniikka ("ei"-sana ilmeisesti puuttuu tästä!) synkannut silloin Laajakaista Puhelimen kanssa. Nyt siis ongelma on ohi ja palvelu tilattavissa!"
Tilaaminen ei siis kuitenkaan onnistunut (Kuinkahan mones kerta!) , mitä muuta olisi vielä tehtävissä kuin kaupan purkaminen?!?
valokuituliittymä ja vanha lankapuhelin
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.