Skip to main content
Minulla on käytössäni tällähetkellä 10/2 kaapeli määräaikaisena 21.6 asti. Jos irtisanon liittymäni loppumaan 30.6. niin saanko uuden asiakkaan edut ja tarjoukset käyttööni jos otan uuden liittymän esim. 1.7?
Uusien liittymien tarjoukset eivät koske tarjousaikana irtisanottuja ja samalle henkilölle tai samaan talouteen uudelleen tilattuja liittymiä.

Olemassa oleville liittymille on kuitenkin olemassa omia tarjouksiaan, joita voit mahdollisesti hyödyntää, kun littymäsi nykyinen määräaikainen sopimus päättyy. Voit lähettää asiasta kysymyksen asiakaspalveluumme palvelupyyntö -lomakkeen kautta, jolloin olemme sinuun yhteydessä ja selvitämme, onko littymässäsi mahdollista hyödyntää olemassa olevia tarjouksiamme. Voit myös olla asiasta halutessasi yhteydessä asiakaspalvelumme puhelimitse.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Tässähän ei olisi kyse samasta tarjousajasta, koska teidän nykyinen tarjous päättyy 30.6.

Lähinnä tarkoitin sitä, että kun tuo teidän nykyinen tarjous laajakaistoista päättyy 30.6. jolloin oma liittymänikin loppuisi ja jos uusi tarjouskausi alkaisi 1.7. jolloin myös ottaisin uuden liittymän, enkö silloin olisi uusi asiakas? Vai onko niin ,että kun on kerran ollut soneran asiakas, ei uuden asiakkaan tarjouksia ja etuja voi saada, vaikka tilaushetkellä ei olisikaan mitään sopimuksia voimassa?
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Uusien liittymien tarjoukset eivät koske tarjousaikana irtisanottuja ja samalle henkilölle tai samaan talouteen uudelleen tilattuja liittymiä.

Olemassa oleville liittymille on kuitenkin olemassa omia tarjouksiaan, joita voit mahdollisesti hyödyntää, kun littymäsi nykyinen määräaikainen sopimus päättyy. Voit lähettää asiasta kysymyksen asiakaspalveluumme palvelupyyntö -lomakkeen kautta, jolloin olemme sinuun yhteydessä ja selvitämme, onko littymässäsi mahdollista hyödyntää olemassa olevia tarjouksiamme. Voit myös olla asiasta halutessasi yhteydessä asiakaspalvelumme puhelimitse.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu


Niin kuinka se asia muuten on esim. 18kk määräaikaisten ADSL liittymien kanssa. Millainen "sopimus" vai sopimukseton tila alkaa kun määräaika tulee täyteen?
Voiko kumpikin osapuoli määrittää sopimusehdot mieleisekseen vai otetaanko käyttöön määräaikaista edeltävä sopimus vai ihan jotain muuta?

Entä Soneran suhtautuminen uusmyyntikiellossa olevilla alueilla uusiin määräaikaisiin sopimuksiin? Kun sopimusaika ajoittuu ajalle jolloin palvelut luvattu vielä pitää pystyssä??
Kuluttajaviranomaisen suhtautuminen asiaan jos sopimuksia ei myydä näille alueille??
merinen kirjoitti:

Niin kuinka se asia muuten on esim. 18kk määräaikaisten ADSL liittymien kanssa. Millainen "sopimus" vai sopimukseton tila alkaa kun määräaika tulee täyteen?
Voiko kumpikin osapuoli määrittää sopimusehdot mieleisekseen vai otetaanko käyttöön määräaikaista edeltävä sopimus vai ihan jotain muuta?

Entä Soneran suhtautuminen uusmyyntikiellossa olevilla alueilla uusiin määräaikaisiin sopimuksiin? Kun sopimusaika ajoittuu ajalle jolloin palvelut luvattu vielä pitää pystyssä??
Kuluttajaviranomaisen suhtautuminen asiaan jos sopimuksia ei myydä näille alueille??


1) Sopimus jatkuu 18 kk määräajan jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. Määräajan päätyttyä noudatetaan niitä sopimusehtoja ja hintoja, jotka ovat voimassa määräaikaisen sopimuksen päättymisen jälkeen.

2) Pääsääntöisesti uusmyyntikiellossa oleville alueille ei myydä, eikä toimiteta kiinteitä laajakaistaliittymiä. Tapauskohtaisesti liittymän toimitusmahdollisuuksia kyseisille alueille voi kuitenkin tiedustella asiakaspalvelumme kautta.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa