Skip to main content

vanha sopimus kalliimpi kuin uudet

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei! Meillä on kiinteän laajakaistan toistaiseksi voimassa oleva sopimus - ollut jo useampia vuosia. Nyt kun katselen tarjouksianne, huomaan maksavani huomattavasti liikaa omasta liittymästäni...
Saanko mahdollisesti Soneralta uuden tarjouksen vai pitääkö irtisanoa sopimus saadakseni saman palvelun edullisemmin?

2 kommenttia

aina
Meilaaja
  • Meilaaja
  • October 6, 2013
Ohikulkijan kommentti.

Kupletin juoni on, että "tarjoushintoja" annetaan määräaikaisille sopimuksille, pahimmassa tapauksessa vain uusille asiakkaille. Niissä siis luvataan maksaa esim 24 kuukauden maksut, vaikka kilpailija tulisi tarjoamaan yhteyttä paljon edullisemmin. Jos sopimuksessa saa jonkin laitteen (esim. modeemin) ilman veloitusta tai hyvin edullisesti, määräaikaisuus voi olla siksikin perusteltua. Voihan se tietty olla yleinen hintakin (ilman määräaikaisuutta) olla tullut merkittävästi alas

Kannattanee kuitenkin olla asiakaspalveluun yhteydessä - vaikkapa jättää soittopyyntö (http://www.sonera.fi/asiakastuki#soita-meille / Jätä soittopyyntö), niin ei tarvitse luuri kourassa odotella linjalla. Aika usein kai ehdotellaan että suunnilleen entinen hinta säilyy, mutta nimellisnopeutta voi saada lisää tms.

  • October 7, 2013
Moi JkL-ErL! Nimimerkiltä aina tulikin hyvää informaatiota. Laajakaistan saa useimmiten halvemmalla, jos teet 24kk määräaikaisen sopimuksen. Tässä tapauksessa saisit esimerkiksi 24M yhteyden hintaan 34,90€/kk 24kk ajaksi. Toinen vaihtoehto on Sonera Viihde -paketti, joka sisältää 24M kaistan lisäksi Viihde-palvelun. Hinta olisi 29,90€/kk ensimmäisen vuoden ajalta ja 39,90€/kk toinen vuosi. Miltä nämä tarjoukset kuulostavat?