Skip to main content

Varastettu puhelin

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 79 katselukertaa

Kun puhelin varastettiin, on minulla sopimuskausi vielä kesken soneran liittymäni kanssa. Joten mietin että kun saan uuden puhelimen onko mahdollista saada sama liittymä ja paketti ja kaikki ne tiedot, laskutukset yms yms takaisin uuteen puhelimeen? vaikka sim-korttihan meni puhelimen mukana....

apu olisi nyt tarpeeseen siis !

6 kommenttia

  • August 1, 2011
Hei androidonkiva. Saat toki säilytettyä saman liittymänumeron ja siihen liitetyt palvelut. Uuden sim-kortin saat hankittua joko Sonera Kaupasta tai ottamalla yhteyden asiakaspalveluumme. Yhteystiedot löydät täältä.

Olethan muistanut sulkea liittymän väliaikaisesti? Kaikkein helpoiten se onnistuu Omien Sivujen kautta tai soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 0200 17000, valitsemalla aluksi näppäinvalikon ja seuraamalla annettuja ohjeita eteenpäin.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

  • August 1, 2011
mahtavaa kiitos ! sim on suljettu juu, mutta mietin myös sitä että eikö puhelimen saisin sen Imei-koodin avulla suljettua puhelinverkosta ihan kokonaan ? voiko sitä pyytää tuosta numerosta ?

  • August 2, 2011
Hei androidonkiva: Laitteen sulkeminen on kyllä mahdollista IMEI koodin perusteella, mutta tähän tarvitaan poliisin allekirjoittama rikosilmoitus. Huom! Poliisit eivät toimita sulku-/avausilmoitusta operaattoreille, joten toimi siis näin:

1. Tee rikosilmoitus tapahtuneesta poliisilla tai verkossa ja ota siitä kopio. (Jos rikosilmoitus on jätetty verkossa, täytyy sinun odottaa poliisin toimittamaa varsinaista rikosilmoitusta.)

2. Toimita poliisin allekirjoittama rikosilmoitus meille joko faxilla numeroon 02060 40223, tai toimita se lähimpään Sonera Kauppaan ja pyydä kauppiasta toimittamaan se meille. Faxissa / rikosilmoituksessa tulee olla maininta laitteen sulkupyynnöstä.

Rikosilmoituksen saavuttua voimme sulkea laitteen, mikäli laite löytyy ja se on jo meidän puolesta suljettu, tulee sinun toimittaa uusi kopio alkuperäisestä rikosilmoituksesta. Siinä tulee taas olla maininta laitteen avauksesta.

Harmillista että menetit laitteesi, mutta toivotaan nyt että se löytyisi.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

  • November 1, 2011
Hei!

Voiko jostain selvittää, onko puhelimen IMEI-sulkupyyntö mennyt perille ja tehty vai ei? Tai mistähän ylipäätään löytyis henkilö, joka osaisi tätä asiaa hoitaa?

Minulla on sellainen tilanne, että pyysin 25.10. Sonera kaupassa myyjää faksaamaan rikosilmoituksen eteenpäin, koska puhelin oli oletettavasti varastettu. Eilen sain puhelimen kuitenkin takaisin haltuuni ja illalla totesin, että puhelin toimii edelleen, kun laitoin siihen voimassa olevan SIM-kortin.

Koska puhelin on nyt minulla en luonnollisesti halua, että jonain päivänä se vielä suljetaan sen takia, että sulkupyyntö on maannut jossain jonossa asiakaspalvelussa tms.
Olen purkuasiasta puhunut jo kahden henkilön kanssa asiakaspalvelussa, mutta kumpikaan EI OSANNUT sanoa miten purku tapahtuu ja miten minun pitää toimia! Ensimmäinen ei selvästikään edes tiennyt mitä IMEI-sulku tarkoittaa, ja toinen käski arpomisen ja "selvityksen" jälkeen hoitaa asian poliisin kautta, vaikka poliisi ei ole näitä sulkuja hoitanut enää vuosikausiin! (Lähinnä naureskelivat koko asialle)

Onneksi nyt löysin tämän viestiketjun, jonka perusteella lienee parasta jokoa tapauksessa toimittaa poliisin kuittaama uusi rikosilmoitus tuonne asiakaspalvelun numeroon. Ettei tässä nyt vaan kävisi niin, että jonain päivänä sulkupyyntöni vielä käsitellään ja avaus pyyntö on jo siinä vaiheessa unohdettu tai jotain vastaavaa jolla saadaa kunnon soppa ja mun puhelin kiinni.

Hävinnyt liittymä (SIM-kortti) on silloin suljettu ja jo avattukin uudelleen, joten se on kunnossa.

Mutta ohjeistakaan nyt ihmeessä sitä asiakaspalvelua tällaisen tilanteen varalta ja kirjoittakaa sivuillanne olevaan ohjeistukseenne http://www5.sonera.fi/ohjeet/Puhelin_tai_sim-kortti_kadonnut myös miten lukitun puhlimen avaus käytännössä onnistuu.

Terveisin nimi. Palloteltu

  • November 2, 2011
Poqwe: Poliisi ei tosiaan sulkupyyntöjä/avauspyyntöjä hoida eteenpäin, vaan asiakkaan tulee itse toimittaa kopio rikosilmoituksesta meille edellisessä viestissä kohdassa 2. kerrotun ohjeen mukaisesti: ”Toimita poliisin allekirjoittama rikosilmoitus meille joko faxilla numeroon 02060 40223 tai toimita se lähimpään Sonera Kauppaan ja pyydä kauppiasta toimittamaan se meille. Faxissa / rikosilmoituksessa tulee olla maininta laitteen sulkupyynnöstä.

Rikosilmoituksen saavuttua voimme sulkea laitteen, mikäli laite löytyy ja se on jo meidän puolesta suljettu, tulee sinun toimittaa uusi kopio alkuperäisestä rikosilmoituksesta. Siinä tulee taas olla maininta laitteen avauksesta.”

Sinun kannattaa siis ehdottomasti toimittaa meille avauspyyntö, vaikka laitettasi ei olisi vielä suljettu.

Asiakaspalvelumme tiedossa pitäisi olla, kuinka varkaustapauksessa laitteen sulkeminen ja avaaminen hoidetaan. Pahoittelemme, että et ole tietoa kuitenkaan saanut. Laitan asiasta palautetta eteenpäin.

  • March 10, 2012
Maija kirjoitti:
Poqwe: Poliisi ei tosiaan sulkupyyntöjä/avauspyyntöjä hoida eteenpäin, vaan asiakkaan tulee itse toimittaa kopio rikosilmoituksesta meille edellisessä viestissä kohdassa 2. kerrotun ohjeen mukaisesti: ”Toimita poliisin allekirjoittama rikosilmoitus meille joko faxilla numeroon 02060 40223 tai toimita se lähimpään Sonera Kauppaan ja pyydä kauppiasta toimittamaan se meille. Faxissa / rikosilmoituksessa tulee olla maininta laitteen sulkupyynnöstä.

Rikosilmoituksen saavuttua voimme sulkea laitteen, mikäli laite löytyy ja se on jo meidän puolesta suljettu, tulee sinun toimittaa uusi kopio alkuperäisestä rikosilmoituksesta. Siinä tulee taas olla maininta laitteen avauksesta.”

Sinun kannattaa siis ehdottomasti toimittaa meille avauspyyntö, vaikka laitettasi ei olisi vielä suljettu.

Asiakaspalvelumme tiedossa pitäisi olla, kuinka varkaustapauksessa laitteen sulkeminen ja avaaminen hoidetaan. Pahoittelemme, että et ole tietoa kuitenkaan saanut. Laitan asiasta palautetta eteenpäin.


Miten tuo Soneran henkilökunta voi olla noin junttia ??
Itselläni on sama juttu. Olen menossa sulkemaan puhelinta ja katsotaan kuka juntti asiaa alkaa hoitamaan ja miten.
Onneksi olen itse aika rääväsuu ja pistan pojille jauhot suuhun.