Skip to main content
Otin viime perjantaina käyttöön Sonera varmuuskopio palvelun, asennus meni hyvin ja ensimmäinen varmuuskopiointi. Nyt olen huomannut että joka kerta kun käynnistän varmuuskopio ohjelman, se kysyy lisenssikoodia aina uudelleen. Eikö ohjelman kuuluisi kysyä tuota lisenssiä vain kerran? Samalla ohjelma on muuttunut englanninkieliseksi. Ohjelman uudelleen asennus ei auttanut asiaan.
Erikoista että ohjelman kieli muuttui asennuksen jälkeen. Aivan kuin ohjelmaan olisi tullut jokin päivitys joka on muuttanut ohjelman kielen, vaikka näin ei pitäisi tapahtua.

Myöskään lisenssinumeroa ei pitäisi joka kerta syöttää ohjelmaan. Oletko tarkistanut, onko oikea lisenssinumero tallentunut ohjelman 'Asetukset' - välilehdelle?

Mikäli ohjelman poisto ja uudelleenasennus ei ongelmaa ratkaise, kannattaa sinun ottaa yhteyttä Soneran Vikapalveluun. Vikapalveluun voit ottaa yhteyttä soittamalla tai lähettämällä Soneran Omilta Sivuilta 'Internetliittymän Ongelmatilanne' lomakkeen. Jos käytät lomaketta, liitä lomakkeelle myös yhteyspuhelinnumerosi.


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Sen verran vielä lisäystä, että mikäli tietokoneellasi on useampia käyttäjäprofiileja, käytä Sonera Varmuuskopiota saman Järjestelmäoikeudet omaavan käyttäjäprofiilin kautta, jolla ohjelman asensit.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Nyt ohjelma toimii kuten pitääkin, tosin kieli on edelleen englanti. Täytyy asentaa ohjelma vielä kerran uudelleen, jos sitten saisi sen pysymään suomenkielisenä.

Huomasin että ongelmia aiheutti kun käytin jonkin aikaa F-Securen varmuuskopion kokeiluversiota. Poistin sen ohjelman mutta nähtävästi siitä jäi jotain rekisteriin tai jonnekin muualle mikä haittasi tämän Soneran version toimintaa. Putsasin rekisterin ja asensin ohjelman uudelleen, jonka jälkeen ohjelma lähti toimimaan oikein.
Käytin Soneralta saamani lahjakortin em. palvelun hankintaan. Asensin ohjelman ja nähdäkseni asennus onnistui ja turvapalvelimelle kopioitui tietojani, mutta jossain vaiheessa tuli Windowsin virheilmoitus: "Sonera Varmuuskopio.exe on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä..." Virheilmoitus toistuu aina hetken kuluttua, kun varmuuskopio-ohjelma on käynnistynyt. Soitin tekniseen tukeen ja sieltä annettii neuvo poistaa ko. sovellus ohjauspaneelin kautta, jonka jälkeen asentaa se uudelleen. Näin toimin, mutta ongelma ei poistunut. Mikä nyt neuvoksi? Pitääkö irtisanoa koko sopimus? Onko vastaavaa ilmennyt muilla?
Mikäli ongelma ei ratkea ohjelman poistamisen ja uudelleenasentamisen avulla (kannattaa käynnistää tietokone uudelleen ohjelman poistamisen jälkeen ennen uudelleenasennusta), voit lähettää Soneran Omien Sivujen kautta Soneran Vikapalveluun 'Internetliittymän Vikatilanne' - lomakkeen.

Kuvaile ongelma lomakkeelle, kerro tiedot laitteistostasi sekä liitä virheilmoitus. Liitä mukaan myöskin yhteyspuhelinnumerosi.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Hei,

olen ottanut käyttööni Sonera Varmuuskopio -ohjelmiston noin kuukausi sitten ja nyt on alkanut näyttää siltä, että ohjelmisto siirtää tiedostoja todella harvakseltaan. Minulla on n. 45,6Gt varmuuskopioituja tiedostoja, joista valtaosa on valokuvia.

Olen valinnut ainoastaan "Omat tärkeät tiedostot" varmuuskopiotaviksi. Omien tärkeiden tiedostojen "muuta" -painikkeella voin varmistaa, että useita kansioita on listattu varmuuskopiotavaksi, mutta niitä ei ole aloitettu siirtämään.

Varmuuskopiointiohjelma näyttää koko ajan tilakseen "Analysoidaan tiedostoja", mutta näyttää myös "Ei odottavia tiedostoja".

Joskus kun tietokone on useita tunteja putkeen päällä, ohjelma saattaa siirtää kuvan tai kaksi.

Onkohan vastaavia ongelmia ollut muilla käyttäjillä?
Mulla ohjelma on jäänyt muutaman kerran jumiin tilaan "analysoidaan tiedostoja", mitään ei kuitenkaan tapahdu vaikka odottaisi maailman tappiin asti. Ohjelman uudelleen käynnistys auttoi asiaan, eli nähtävästi siinä on joku bugi. Harmillista vaan että tämän takia pitää aina välillä tarkistaa että ohjelma on toiminnassa eikä jumissa.

Toivottavasti ohjelmaan on tulossa päivitys joka korjaa ongelman.
tonmar kirjoitti:
Ohjelman uudelleen käynnistys auttoi asiaan, eli nähtävästi siinä on joku bugi. Harmillista vaan että tämän takia pitää aina välillä tarkistaa että ohjelma on toiminnassa eikä jumissa.


Käynnistin ohjelman uudelleen ja jätin tietokoneen päälle koko työpäiväni ajaksi. Jossain vaiheessa varmuuskopiointi oli näköjään saanut analysointinsa päätökseen ja alkanut taas siirtää tietoja. En tosin tiedä kauanko aikaa oli ehtinyt kulua ennen ensimmäisen tiedoston siirtämistä.
Kuinka saadaan usb/ulkoiset kiintolevyt näkymään soneran varmuuskopio ohjelmassa?

Windowssin omassa "My Computer":issa näkyy selvästi ulkoinen usb asema L: "Local Disk" kuten normaalit sisäiset. mutta Varmuuskopio ohjelma ei löydä sitä "Omat Tärkeät Tiedostot" listauksessa?

Ideoita kuinka sen saa näkymään...
tikkis77 kirjoitti:
Kuinka saadaan usb/ulkoiset kiintolevyt näkymään soneran varmuuskopio ohjelmassa?

Windowssin omassa "My Computer":issa näkyy selvästi ulkoinen usb asema L: "Local Disk" kuten normaalit sisäiset. mutta Varmuuskopio ohjelma ei löydä sitä "Omat Tärkeät Tiedostot" listauksessa?

Ideoita kuinka sen saa näkymään...


Tähän kysymykseen löytyykin jo vastaus aloittamassasi toisessa viestiketjussa.

T: Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa