Skip to main content
Ohjeen mukaan
Olen alustanut kiintolevyni tai ostanut uuden tietokoneen. Onko minun rekisteröitävä
Sonera Varmuuskopio uudelleen?
Sinun ei tarvitse rekisteröidä palvelua uudelleen. Riittää, että Sonera Varmuuskopio
asennetaan uudelleen Sinun on kuitenkin käytettävä asennuksessa samaa tilauskoodia
(xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx), sähköpostiosoitetta ja salasanaa kuin alkuperäisessä
asennuksessa.


Vaihdoin koneesta järjestelmälevyksi 1Tb levyn, ja asensin windowsin nollilta uudestaan, joka nyt yleensäkin on 6kk välein ihan hyvä idea.

Joka tapauksessa, sonera varmuuskopio ohjelman asennus onnistuu ihan hyvin, mutta mitään vaihtoehtoa poistaa vanha varmuuskopio / koneen tieto, kokonaan ei portaalissa tai asennuksen jälkeen ole.
On vain "palauta".

Enkä halua palauttaa kymmeniä gigoja valokuvia (joka on ainoa asia jota olen varmuuskopioinut), koska ne on olemassa koneella jo. Tosin eri fyysisellä ja loogisella levyllä sekä eri hakemistorakenteessa, levyjen vaihduttua.
Onko siis 'Palauta' -välilehti ainoa välilehti mikä ohjelmassa on aktiivisena? Jo aiemmin asennettu varmuuskopio-ohjelmahan lienee nyt tällä toisella kovalevyllä, jolle ei varmastikaan tarvitse tehdä mitään.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sama ongelma täällä. En pääse eroon vanhasta varmuuskopiosta vaan ohjelma vaatii palautusta. Palautuksen ohittaminen aiheuttaa ohjelman kokonaan jumiamisen.
gandalf kirjoitti:
Sama ongelma täällä. En pääse eroon vanhasta varmuuskopiosta vaan ohjelma vaatii palautusta. Palautuksen ohittaminen aiheuttaa ohjelman kokonaan jumiamisen.


Sonera Varmuuskopio -ohjelman palautustilassa ohjelmassa kannattaa valita palautettavaksi, joko kaikki varmuuskopioidut tiedostot tai yksittäisiä tiedostoja. Ohjelma ohittaa automaattisesti niiden tietojen palautuksen, jotka löytyvät jo tietokoneelta.

Kannattaa kuitenkin huomioida, että jos palautettavaksi valitaan vain yksitttäisiä tiedostoja, ne tiedostot joita ei valittu palautettavaksi tietokoneelle, poistuvat varmuuskopiopalvelimelta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jep. Haluaisin juuri tätä vaihtoehtoa eli poistaa vanhan varmuuskopion, mutta ohjelma jää jumiin, kun siirryn palautusvaiheesta takaisin varmistusvaiheeseen. Mukamas synkronoi jotain palvelimen kanssa...

Miten voin poistaa tämän vanhan varmuuskopion? Tähän ei ollut mitään mahdollisuutta.
Asiassa voi tehdä vielä Sonera Varmuuskopio -ohjelman poistamisen ja sitten uudelleen asentamisen tietokoneelle. Kun ohjelma uudelleen asennusvaiheessa siirtyy tiedostojen palautustilaan, palautettavaksi tiedoksi täytyy valita, esimerkiksi vain yksi tiedosto, jolloin tiedoston palautus tapahtuu nopeammin.

Tässä on tosiaan huomiotava aiemmassa viestissäni mainitsema asia: Ne tiedostot joita ei valita palautettavaksi, poistuvat varmuuskopiopalvelimelta. Tästä syystä palautettavaksi tiedostoiksi kannattaa valita ainakin ne tiedostot, jotka halutaan säilyttää, mutta jotka eivät ole tällä hetkellä tallessa tietokoneella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Terve,
Juuri tätä yritinkin. Ohjelma jäi ikuiseen odotustilaan. Odotin jopa yön yli. Nyt jokaisen koneen käynnistyksen yhteydessä se vaatii koodia, kirjautumista ja tiedostojen valintaa mutta ei voi edetä siinä. Jää "synkronoimaan" palvelimen ja työaseman tietoja.
Varmuuskopio-ohjelmasta on uusi versio saatavilla. Sen voi halutessaan asentaa ilman tiedostojen palauttamista.

gandalf: Tarkoitatko synkronoinnilla sitä, että ohjelma ilmoittaa jatkuvasti "Analysoidaan tiedostoja"?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
En tarkoittanut. Tämä synkronoidaan tulee silloin, kun ei halua palauttaa mitään vanhasta backupista. Sanoo, että mukamas kestäisi useita minuutteja. Enemmänkin se on useampia tunteja, jonka jälkeen ohjelma häviää prosessilistasta yllättäen.
Sonera Varmuuskopion uusi ohjelmaversio on ollut ladattavissa muutaman päivän ajan. Oletko jo kokeillut asentaa sen?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
En ole vielä tätä huomannut. Kiitos tiedosta. Kokeilen uutta ohjelmistoa ja palaan asiaan, jos virheet vielä toistuvat.

Vastaa