Skip to main content
Uusi laajakaista ei toimi. DSL-valo ei pala. Kaikki johdot on tarkistettu. Soneran vikailmoituksen voi tehdä vain sillä riskillä, että jos vika on asiakkaalla, Sonera laskuttaa 99 euroa.
Missä kulkee raja? Vastaako Sonera kerrostalohuoneistossa olevaan puhelinpistokkeeseen asti vai laskuttaako Sonera asiakasta, jos vika onkin taloyhtyön verkossa? Onko raja talojakamossa?
En halua tehdä vikailmoitusta, jossa on 99 euron riski !!!!!!!!!
Olen kytkenyt modeemin puhelinpistokkeeseen ja sähköverkkoon. Haluan, että vastuuni rajoittuu siihen.
Soneran palvelussa ei ole tämmöistä vaihtoehtoa.
En halua enää keskustella sen typerän robotin kanssa, kun asia on selvä jo nyt ja se robotti kyselee kaikkea tuhanpäiväistä. Kysysi heti: uusi liittymä -> johdot kytketty -> palaako DSL-valo -> jos ei pala, Sonera tulee tarkistamaan kytkentänsä !!!!!

T:YSI
Sonera vastaa yhteydestä taloyhtiön jakamolle asti. Talon sisäverkon korjaus kuuluu taloyhtiölle.

Jos asentaja kävi testaamassa yhteyden asunnossa ja se toimi hänen modeemilla, siinä tapauksessa on syytä epäillä että vika on modeemissasi. Jos asentaja ei käynyt asunnossa testaamassa ja sinulla on uusi ADSL-modeemi, on todennäköistä että yhteyttä ei ole kytketty oikein.

Voit varmistaa vielä testaamalla liittymää toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla, mutta käytännössä liittymän käyttäjän kotikonstit loppuvat siihen. Ellei uusi liittymä toimi, tee rohkeasti vikailmoitus. Jos yhteys on kytketty väärin, ei kytkentää korjata ellei liittymän käyttäjä ilmoita toimimattomasta yhteydestä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa