Mitenkäs liittymäni toimii vain jos VCI arvo on 100, eikös se pitäisi olla 33 Soneran liittymissä?
Sivu 1 / 1
Vci-arvon pitäisi kyllä olla 33, ellei sitten keskuksella ole jotain poikkeuksellisia asetuksia. On kuitenkin mahdollista, että modeemisi ei nyt yhdistä Soneran verkkoon, vaan johonkin muuhun. Sinun kannattaakin nyt varmistaa, millaisen ip-osoitteen modeemisi/tietokoneesi verkosta saa. Ip-osoitteen voit tarkistaa esimerkiksi selaimella tässä osoitteessa. Jos modeemi on siltaavana, ip-osoitteen voi tarkistaa myös komentokehotteen kautta komennolla ipconfig tai ipconfig /all joka näyttää kaikkien verkkosovittimien ip-osoitteet. Jos modeemi on reitittävänä, löytyy julkinen ip-osoite sen asetuksista.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tämmöisen osoitteen saan:
Your IP Address Is: 88.192.162.45
Ja "cqcounter.com/whois/" ilmoittaa:
ISP: TeliaSonera Finlannd Oyj
Yhteys meni viime viikolla poikki, jonka jälkeen en saanut yhteyttä auki, kuin vasta nytten, kun vaihdoin VCI 100.
Tai yhteys oli, mutta en saanut IP:tä.
Your IP Address Is: 88.192.162.45
Ja "cqcounter.com/whois/" ilmoittaa:
ISP: TeliaSonera Finlannd Oyj
Yhteys meni viime viikolla poikki, jonka jälkeen en saanut yhteyttä auki, kuin vasta nytten, kun vaihdoin VCI 100.
Tai yhteys oli, mutta en saanut IP:tä.
Silloin liittymässäsi todennäköisesti on jokin poikkeuksellinen konfiguraatio ja se toimii vci-arvolla 100. Käytännössä tämä ei vaikuta kuitenkaan mitenkään liittymän toimivuuteen.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.