Skip to main content
Terve, huomasin maanantaina että tämä VDSL-yhteys oli katkennut. Laitoin muutama päivä sitten vikailmoituksen mutta siitä ei ole kuulunut mitään. Modeemi on ZTE:n ZXDSL 931, joka oli toiminut tähän asti ihan hyvin.

Modeemissa palaa vain WLAN- ja LAN-valot, ja yhteys sen ja koneen välillä on kunnossa. IP-osoitetta se ei vain tunnu saavan. Testasin toisella puhelinjohdolla ja tulos oli sama. Toisella modeemilla en jaksa kokeilla koska sellaista ei ole saatavilla.
Liittymästäsi on vastaanotettu vikailmoitus eilen. Saat lisätietoa, kun vianselvitys etenee.
Mulla VDSL-yhteys katkoi useamman kerran päivässä. Vikailmoituksia tein useita ja sain lopulta uuden samanlaisen modeemin Soneralta tilaamani ZTE:n tilalle. Modeemin vaihto ei auttanut. Parin seuraavan vikailmoituksen jälkeen lähetettiin korjaaja, joka vaihtoi puhelinjohdon lyhemmäksi. Seuraavana päivänä katkoi entiseen tahtiin. Ja ongelma oli, että ZTE:n modeemi katkon jälkeen ei osaa 'nousta jaloilleen' vaan se on käynnistettävä uudelleen. Kun taas tein vikailmoituksen, tuli kolmen päivän kuluttua tekstari, että verkossa ei ole vikaa; ota yhteyttä Helpsoniin (ja maksa maltaita per minuutti...)
Tästä syntyneen adrenialiinitason nousun seurauksena panin modeemin takuupalautuksena menemään takasin Soneralle ja ostin verkkokaupasta Soneran saitilla suositteleman Telewellin modeemin ja päivitin siihen uusimman ohjelmistoversion. Katkoja näyttää olevan edelleenkin, mutta tämä modeemi osaa katkon jälkeen jatkaa toimintaa, joten katkeilu ei ole niin häiritsevää.
Nettimittarin mukaan tuleva nopeuteni on luokkaa 60 megaa ja lähtevä 6 ja ping-testissä saitin mukaan erinomainen tulos, joten korjaajan epäilemä taloverkon huono laatu ei kuulosta uskottavalta.
Asiantuntijalle kysymys: taitaa VDSLn katkeilu olla vielä uuden tekniikan lastentauti ja aika yleistä ?
Terve, nyt on taas sama ongelma kuin aloitusviestissäni. Yhteys on ollut katki 18.4. aamupäivästä lähtien, eli reilun vuorokauden ajan. Modeemi ilmoittaa jotain tyyliin "DSL connection down".
kklaine: Liittymääsi koskeva vikatilanne on meillä tiedossa ja sen korjaustoimenpiteet ovat käynnissä. Toivotaan, että tulee mahdollisimman pian kuntoon.
Okei, kiitos vastauksesta
täälläkin VDSL nurin jo vuorokauden; tein vikailmoituksen eilenillalla. saako Soneralta hyvitystä, kun kännykän 1 gigan datapaketti saattaa tämän takia poksahtaa umpeen ?
Hei 0400315942 !

Tarkistin asian ja vikailmoituksesi on tullut perille.

Hyvitysasiasta kannattaa olla yhteydessä Asiakaspalveluumme p.0200 17000 ma-pe 8-20, la 9-16.30, kun liittymäsi on kunnossa, ne käsitellään aina tapauskohtaisesti.
Kiitos, tulikin jo kuntoon
Moi taas,

sonera laajakaistan rekisteröitymissivu sanoo, että liittymä on avattu ja valmis käyttöön. Tämän jälkeen kuitenkin soneran sivu on ainoa joka aukeaa.

Liittymä on avattu vähän aikaa sitten.

Kiitti..
Moi kklaine! Liittymäsi on irtisanottu tänään. Asiakastiedoista löytyvien infojen mukaan tästä on sovittu kanssasi reilu viikko sitten. Vai mikä tämän suhteen on tilanne?
Johannes kirjoitti:
Moi kklaine! Liittymäsi on irtisanottu tänään. Asiakastiedoista löytyvien infojen mukaan tästä on sovittu kanssasi reilu viikko sitten. Vai mikä tämän suhteen on tilanne?


Moi,

käsitin että liittymä irtisanottiin ja avattiin uudestaan samaan osoitteeseen. Mielestäni uusi liittymä toimikin sovitulla nopeudella eiliseen asti
Tutkailin asiaa hieman lisää ja tässä olikin tilanteena, että liittymä avattiin uudestaan toisen henkilön nimiin. Järjestelmävirheen vuoksi liittymä oltiin tänään katkaistu, mutta ihan kohta pitäisi taas toimia. Käynnistä modeemi varmuuden vuoksi uudestaan.

Vastaa