Voisitteko te Soneran ihmiset vastata miksi VDSL-yhteys on meillä tosi hidas. Sain sen toimimaan tietokoneellani, mutta mitkään sivut eivät oikein lataudu hyvin. Jos nopeus on Soneran nopeusmittauksenkin mukaan 1-2 megaa/sekunnissa, se ei oikein riitä... onko minun pakko taas alkaa harkita palveluntarjoajan vaihtoa?
Sivu 1 / 1
Hyvin hankala sanoa että on hidas. Onko aina ollut hidas? Voit kokeilla käynnistää modeemi uudelleen?
Moi Pulkta-23,
Vilkaisin yhteyttäsi täältäpäin ja reilut 90mbit modeemi kättelee verkkoon päin. Oletko testannut tuon nopeuden nyt langattomasti vai suoraan verkkokaapelilla modeemista? Yhteysnopeuteen voi toki vaikuttaa myös pitkä puhelinjohto jos sellainen on käytössä. Puhelinjohtona tulisi käyttää modeemin mukana tullutta n. 2 metrin pituista kaapelia.
Toisella koneella voisi olla myös hyvä kokeilla.
Vilkaisin yhteyttäsi täältäpäin ja reilut 90mbit modeemi kättelee verkkoon päin. Oletko testannut tuon nopeuden nyt langattomasti vai suoraan verkkokaapelilla modeemista? Yhteysnopeuteen voi toki vaikuttaa myös pitkä puhelinjohto jos sellainen on käytössä. Puhelinjohtona tulisi käyttää modeemin mukana tullutta n. 2 metrin pituista kaapelia.
Toisella koneella voisi olla myös hyvä kokeilla.
Antti- kirjoitti: Moi Pulkta-23,
Vilkaisin yhteyttäsi täältäpäin ja reilut 90mbit modeemi kättelee verkkoon päin. Oletko testannut tuon nopeuden nyt langattomasti vai suoraan verkkokaapelilla modeemista? Yhteysnopeuteen voi toki vaikuttaa myös pitkä puhelinjohto jos sellainen on käytössä. Puhelinjohtona tulisi käyttää modeemin mukana tullutta n. 2 metrin pituista kaapelia.
Toisella koneella voisi olla myös hyvä kokeilla.
Olen kokeillut joka ainoaa tapaa ja myös toisella koneella, ei auta. Signaali vaikuttaa kyllä voimakkaalta, mutta yhteys on silti auttamattoman hidas. Eli mitään ei lataudu käytännössä. Olen todella kyllästynyt tappelemaan samojen ongelmien kanssa joka päivä.
Mieluummin luopuisin koko yhteydestä tai onko teillä parempia laitteita saatavilla?
Mittailisitko vaikka speedtest.netilä useita mittaustuloksia? 3 tulosta pienellä tauolla ilman samanaikaisia tiedonsiirtoa.
Hei Pulkta-23,
Jos testaukset on tehty toisella koneella ja toisella verkkokaapelilla suoraan modeemilta, suosittelisin jättämään asiasta silloin vikailmoituksen niin saadaan asia selvitettyä. Modeemille asti kuitenkin tuo reilu 90mbit tulee joten ongelmaa en tätä kautta pysty selvittämään enempää.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Jos testaukset on tehty toisella koneella ja toisella verkkokaapelilla suoraan modeemilta, suosittelisin jättämään asiasta silloin vikailmoituksen niin saadaan asia selvitettyä. Modeemille asti kuitenkin tuo reilu 90mbit tulee joten ongelmaa en tätä kautta pysty selvittämään enempää.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Valitettavasti mitkään toimeenpiteet eivät tunnu auttavan asiaa... verkkokortissani ei ole vikaa, ainakaan sen perusteella että 4G-yhteydellä kännykkä tukiasemana (AndroidAP) yhteys toimii vallan mainiosti, nopeudetkin luokkaa 23-33 MB/s.
Toisella tietokoneella eli HP-kannettavalla yhteys toimii, mutta nopeuksia en ole vielä testaillut, luulen että sama ongelma ilmenee sielläkin. Pöytäkonettani en voi liittää suoraan reitittimeen Ethernet-kaapelilla, on sen verran iso kone ja toisessa huoneessa kuin reititin.
Muutin reitittimen asetuksista kanavaa (channel 10) ja kokeilin toista taajutta (40hz), mutta ei kumpikaan auttanut, jälkimmäinen vain lopullisesti poisti yhteyden näkyvistä. Tein myös firmware-päivityksen. Jos teidän asentaja tulee käymään ja joudun maksamaan 100€, en halua sitäkään.
Toisella tietokoneella eli HP-kannettavalla yhteys toimii, mutta nopeuksia en ole vielä testaillut, luulen että sama ongelma ilmenee sielläkin. Pöytäkonettani en voi liittää suoraan reitittimeen Ethernet-kaapelilla, on sen verran iso kone ja toisessa huoneessa kuin reititin.
Muutin reitittimen asetuksista kanavaa (channel 10) ja kokeilin toista taajutta (40hz), mutta ei kumpikaan auttanut, jälkimmäinen vain lopullisesti poisti yhteyden näkyvistä. Tein myös firmware-päivityksen. Jos teidän asentaja tulee käymään ja joudun maksamaan 100€, en halua sitäkään.
Antti- kirjoitti: Hei Pulkta-23,
Jos testaukset on tehty toisella koneella ja toisella verkkokaapelilla suoraan modeemilta, suosittelisin jättämään asiasta silloin vikailmoituksen niin saadaan asia selvitettyä. Modeemille asti kuitenkin tuo reilu 90mbit tulee joten ongelmaa en tätä kautta pysty selvittämään enempää.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.